Schadegeval, shit happens

Bothje

Heel gewoon lid
Afgelopen woensdag kwam mijn nachtmerrie zoals gemeld in http://www.skodaforum.nl/board/showpost.php?p=97451&postcount=374 voor een gedeelte uit.
Bij een verkeerslicht in Spijkenisse, ik kwam net bij Vepreda vandaan, had een mevrouw in een rode Opel Corsa even niet opgelet. De rij auto's voor het net op groen springende verkeerslicht kon niet gelijk gaan rijden wat ze wel gedacht moet hebben. Met een flinke klap kwam ze tot stilstand in mijn achterbumper. Direct flinke pijn in de rug, waarbij ik nog aan die reclame met Moscovitz zat te denken na het uitstappen.
De airbags klapten niet uit.
Zoals gezegd direct flinke pijn in de rug en in de nek. Na even een minuut of twee in de auto te hebben gezeten, maar eens bij mezelf gekeken of er verder met mij nog wat was. Dit was niet het geval en kon uitstappen en moeizaam lopend bij mevrouw ge-informeerd of zij wat lichamelijke schade had. Ook dat leek goed, behalve dat ze ook flink geschrokken was.
Toevallig had ik net de camera bij me en even wat snap-shots gemaakt. Daarna de weg vrij gemaakt en het schade formulier opgemaakt. Wat een gedoe trouwens om ter plekke de juiste gegevens te verzamelen......

Volgens de eerste inspectie van de schade expert moet de bumper vervangen worden samen met de middelste parkeersensors. Met spuiten, montage etc zal de schade ongeveer 800 euri bedragen.
 

Bijlagen

  • IMG_8071.jpg
    IMG_8071.jpg
    90 KB · Weergaven: 188
  • IMG_8069.jpg
    IMG_8069.jpg
    93,2 KB · Weergaven: 137
  • IMG_8068.jpg
    IMG_8068.jpg
    93,5 KB · Weergaven: 144
  • IMG_8106.jpg
    IMG_8106.jpg
    100,1 KB · Weergaven: 112
  • IMG_8103.jpg
    IMG_8103.jpg
    94,1 KB · Weergaven: 112

nemo

Senior Member
Wat ontzettend vervelend. Ben je wel naar een arts gegaan voor je rug- en nekklachten?

Verder wens ik je veel succes bij de afhandeling van de schade.
 

Vacaro

Senior Member
Inderdaad, aan je roomster is gemakkelijk te herstellen.
Aan je nek en rug is lastiger, ik hoop alvast dat je geen blijvend letsel eraan overhoud.
Wens je alvast het beste toe en een goede afhandeling en reparatie.
 
Niet negeren hoor, als je pijn in je nek hebt, of het gevoel dat alles niet zo functioneert als wel zou moeten. Het draait letterlijk en figuurlijk allemaal wel om die nek, namelijk. Daar kun je dus maar beter heel voorzichtig mee zijn. Beterschap!
 

Hetzer

Forumguru
AJJJJJJJJJJJJJH, dat is minder , maar je Roomster is gelukkig snel te herstellen, hoe gaat het voorderest nu met jou?
 

LenK

Forumguru
Ik kijk altijd in mijn spiegel als ik onverwacht of hard moet remmen. Met het drukke verkeer loop je dagelijks het risico van kop staart botsing. Niet voor je portemonnee maar wel voor je eigen lijf kun je beter zelf achterop rijden. Voor je het weet zit je met vage klachten door een whiplash. Dat kan erg vennijnig zijn.
Op het laatst met de O2 ook nog een klein tikje gehad van achter. Maar behalve een klein krasje was er niks.

Dat jouw bumper gescheurd is, zou dat door de lage temperatuur komen (kunstof harder) ?
 

Fabia

† In Memoriam
Dat is schrikken zeg. Ik hoop dat je je al wat beter voelt. Hou het goed in de gaten hoor. Je kon dus gelijk weer terug naar Vepreda.
 

Constant

Erelid
Dit is gewoon een idioot ongeluk van iemand die niet op de openbare weg thuishoort. Op de foto's zie ik een lange rechte weg, stoplichten boven de weg, dus een zeer overzichtelijke situatie. Gezien de schade en het letsel is het een behoorlijke klap geweest en lijkt het me veel meer dan een inschattingsfout. Ik denk eerder aan iemand die onbekwaam is om aan het verkeer deel te nemen.

Is er nog politie bij geweest? Iemand die dit soort ongelukken veroorzaakt moet soms (vaak?) rijbewijs inleveren en krijgt dit pas weer terug na een speciaal CBR examen.

Verder veel sterkte met herstel van nek en rug, ik ken meerdere gevallen uit mijn omgeving dat de klachten na enkele dagen erger werden in plaats van afnamen.

Dat jouw bumper gescheurd is, zou dat door de lage temperatuur komen
Ik denk dat het een indicatie is van de kracht van de klap, hoe harder de klap, des te minder tijd heeft het plastic om mee te buigen en zal het eerder breken.
 

tlpeter

Actief lid
Ik ken deze weg heel goed en daar wordt vaak harder dan 70 gereden waar 50 is toegestaan


Ach het is ook niet zo gek als je ziet dat men achter het stuur een krant leest, belt,kaart lezen, opmaken, eten (met twee handen),spullen in een tas zoeken, cd wisselen of zelfs kinderen op de achterbank bekijken !!!
 

EdK

Forumguru
Uit ervaring kan ik melden dat een nieuwe bumper en in kleur spuiten en monteren rond de 700 eurie excl BTW kost !! Hierin neem ik niet de sensoren voor achteruit rijden in mee en het gat voor de gasaansluiting ! ( dit omdat ik die niet heb )

Laat tevens het chassis nameten of hierin geen ontwrichting in zit , anders heb je naderhand hier nog kosten aan die dan weer moeilijk te verhalen zijn !!

Wat betreft je nek en rugpijn !! Hou dit goed in de gaten en vermeld het naar je verzekerings maatschappij !! want mocht het uiteindelijk een wiplash wezen dan kun je de kosten verhalen naar de verzekering van de tegenpartij !! Gedorven inkomsten , medische kosten etc etc !!!
Ja ik weet dat het amerikaans klinkt maar in dit geval denk aan jezelf !!!!!

Bij deze wens ik je een goede genezing en het materiaal is snel te vervangen zoals al werd gemeld door medeforum leden !!
 

Hetzer

Forumguru
Schade gevalletje , Shit Happens deel-2!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

of de duvel er mij speelt, uitgerekend op de dag dat mijn nieuwe Fabia Combi is afgeleverd bij de dealer word ik rechtsachter aangereden door ,( jawel ik ook ) een OPEL,en zonder enige reden!!!!!!!!!!!
De opel kwam weliswaar uit een weg van rechts maar betrokkenne reed veel harder dan de toegestane snelheid, en ik was ook al voorbij de afslag, toch wilde zij even haar neus in mijn bumper zetten..
De schade valt mee, maar hij zal toch gespoten moeten worden, en er is ook helaas een klein gedeelte van het staal van de wielkast geschuurd, dus ook dat moet gespoten worden,!!
De schade aan de opel viel helemaal te verwaarlozen , het was al een en al deuk, en toch wilde ze eigenlijk gelijk geld zien!!!!
Ze was ook verbaast toen ik zij dat we het gewoon via de vezekering gingen spelen.
Maandag ochtend even langs de dealer voor een taxatie , het zal wel rond de 1000 euro gaan zitten...
Gelukkig heeft een andere automobilist het voorval gezien, ook hij was verbaast over het asosociale rijgedrag van de opel berijdster, en is bereid om zijn verhaal op papier te zetten voor mijn verzekering..
Of het veel uithaaalt weet ik niet veel van dit soort zaken worden altijd 50/50 afgehandeld door verzekeringsmaatschappijen onderling.
Dus dit geintje kost me ben ik bang hoe dan ook mijn eigen risico van 135 euro, en daar baaal ik wel van, helemaal omdat de Roomster over 4 weken word ingeruilt
 

KaleFietsbel

Actief lid
He Hetzer en Bothje,

Wat enorm vervelend voor jullie beiden.

Hetzer, probeer je verhaal goed te onderbouwen met dank aan de andere chauffeur die je wel wil helpen met het rare rijgedrag van de Opel Rijder.

Bothje, negeer je lichamelijke klachten niet en denk niet te snel dat je je aanstelt of dat het wel vanzelf overgaat, dit zijn klachten die je niet moet onderschatten.

Ik wens jullie beiden veel succes en sterkte!
 

van inkel

Forumguru
Schade gevalletje , Shit Happens deel-2!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

of de duvel er mij speelt, uitgerekend op de dag dat mijn nieuwe Fabia Combi is afgeleverd bij de dealer word ik rechtsachter aangereden door ,( jawel ik ook ) een OPEL,en zonder enige reden!!!!!!!!!!!
De opel kwam weliswaar uit een weg van rechts maar betrokkenne reed veel harder dan de toegestane snelheid, en ik was ook al voorbij de afslag, toch wilde zij even haar neus in mijn bumper zetten..
De schade valt mee, maar hij zal toch gespoten moeten worden, en er is ook helaas een klein gedeelte van het staal van de wielkast geschuurd, dus ook dat moet gespoten worden,!!
De schade aan de opel viel helemaal te verwaarlozen , het was al een en al deuk, en toch wilde ze eigenlijk gelijk geld zien!!!!
Ze was ook verbaast toen ik zij dat we het gewoon via de vezekering gingen spelen.
Maandag ochtend even langs de dealer voor een taxatie , het zal wel rond de 1000 euro gaan zitten...
Gelukkig heeft een andere automobilist het voorval gezien, ook hij was verbaast over het asosociale rijgedrag van de opel berijdster, en is bereid om zijn verhaal op papier te zetten voor mijn verzekering..
Of het veel uithaaalt weet ik niet veel van dit soort zaken worden altijd 50/50 afgehandeld door verzekeringsmaatschappijen onderling.
Dus dit geintje kost me ben ik bang hoe dan ook mijn eigen risico van 135 euro, en daar baaal ik wel van, helemaal omdat de Roomster over 4 weken word ingeruilt

Als ik je verhaal zo lees heb je alleen schade aan je bumper, dit betekent kortweg dat zij voorrang hebben genomen en dus schuldig zijn punt uit.
Spreek uit ervaring (schade achter het voor portier is voorrang nemen, en dat mag niet).
 

EdK

Forumguru
Het verhaal met voorrang is zo en zo al dat je dit krijgt en geen recht is !!
Maar als jij al achterin gepakt wordt is het al een verdachte situatie en zeker aanvechtbaar !
En je hebt gelukkig een getuige dus dit is al in je voordeel !!
En als je het gedrag van de tegenparty ook n je brief opneemt en de staat van de wagen van de tegenparty , wel dan sta je al een stuk sterker , ondanks dat tegenparty dan van rechts kwam !!

Maw zou het zeker aanvechten en dit ook te kennen geven aan jou verzekeringsmaatschappij !!

Succes met verdere afhandeling en denk dat er met mij andere nieuwgierig na de afloop zijn ( verzekeringstechnisch )
 

jaspernl

Actief lid
@ Bothje: neem echt, zoals al eerder gezegd, in je verhaal op dat je direct al last had van pijn in je nek/rug. Dan kun je eventueel daarop verhalen. Maar laten we hopen dat het niet nodig is...

@Hetzer: Ik sluit me aan bij eerdere opmerkingen: voorrang kríjg je, en néém je niet. Blijft balen, zo'n aanrijding. Maar altijd beter met je ouwe Roomster, dan met je nieuwe Fabia. Toch?
 

Fabia

† In Memoriam
Vepedra krijgt het maar druk. Balen voor je Hetzer. Dan rij je zelf nog zo netjes en dan kom je zo'n e(piep)l tegen.
 

Hetzer

Forumguru
Maar altijd beter met je ouwe Roomster, dan met je nieuwe Fabia. Toch?


Dat zij Hans Evers van Vepreda vandaag ook al, ik moet er niet aan denken dat dit met m'n nieuwe Fabia was gebeurt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nu even de schade laten herstellen voor de feestdagen, om na de feestdagen mezelf samengestelde Fabia-2 Combi 1.2 12V "Sport" op tehalen
 

LenK

Forumguru
Klinkt aardig aso die tegenpartij. Hopen dat ze niet verhaal komen halen als ze ongelijk krijgen.

Lijkt wel een Opel versus Skoda hetze, 2x raak in 1 topic.
 

Bothje

Heel gewoon lid
@ Hetzer
Da's balen zeg, sterkte.

Twee RoomsteRs met schade aan de achterbumper en beide veroorzaakt door een Opel rijdster. Ook toevallig dat het de laatste en de eerste wagen van de lange sliert met Skoda rijders van de onlangs gehouden toertocht over Voorne-Putten zijn.
Was Hetzer's aanrijding ook in Spike-city?
Straks staan de Roomsters nog naast elkaar bij de schadehersteller.....
Die van mij is 17 december aan de beurt, dit heeft ook te maken met vervangend vervoer tijdens de twee daagse reparatie.

Mijn huisarts wordt begin volgende week met een bezoek op zijn spreekuur vereerd.
 

Hetzer

Forumguru
@ Hetzer
Da's balen zeg, sterkte.

Twee RoomsteRs met schade aan de achterbumper en beide veroorzaakt door een Opel rijdster. Ook toevallig dat het de laatste en de eerste wagen van de lange sliert met Skoda rijders van de onlangs gehouden toertocht over Voorne-Putten zijn.
Was Hetzer's aanrijding ook in Spike-city?
Straks staan de Roomsters nog naast elkaar bij de schadehersteller.....
Die van mij is 17 december aan de beurt, dit heeft ook te maken met vervangend vervoer tijdens de twee daagse reparatie.

Mijn huisarts wordt begin volgende week met een bezoek op zijn spreekuur vereerd.

Dat incidentje van mij was in Hellevoetsluis, ik ga morgen ochtend om 0800h langs bij de dealer voor de defintieve taxatie en een afspraak

ik baal er toch wel van de schade is niet erg dramatich, de krassen op de bumper krijg ik nog wel weggepoetst, alleen zit er een lichte schade op het staal boven de wielkast, dit kan je ook nog wel met de lakstift wegwerken, het ergste is denk dat de bumper ook zo'n 3 cm is ingescheurd terhoogte van de wielkast
 
Bovenaan Onderaan