Schadegeval, shit happens

Michel

Forumguru
Die Fabia komt in ieder geval nooit meer de weg op. Lijkt me niet als de brandweer er de schaar inzet, maar vermoedelijk was hij door de klap al zo krom als een banaan. Hopelijk hebben de inzittenden niet teveel aan deze klap overgehouden.
 

Bothje

Heel gewoon lid
is goed joh, leuk voor de verzameling, heb ik wat om naar te kijken als hij is ingeleverd over 3 weken
De RoomsteR stond laat in de middag nog buiten :confused: met de schade bumper. Die is wel helemaal door sneden zag ik. Misschien zie ik hem woensdag ochtend nog....
 

Bijlagen

  • IMG_8201.jpg
    IMG_8201.jpg
    86 KB · Weergaven: 23

Hetzer

Forumguru
Op de werkorder, stond ook al dat ze er maximaal tm vrijdag mee kunnen bezig zijn, ze zullen wel geen haast hebben, en het is denk ik ook allemaal lastig in te plannen denki ik met de verbouwing, de 2-din Grundig autoradio word trouwens ook gelijk overgezet in mijn nieuwe Fabia Combi

Er rij trouwens nu rond in zo'n Polo van Vp-Schade herstel
 

Bothje

Heel gewoon lid
ze zullen wel geen haast hebben, en het is denk ik ook allemaal lastig in te plannen denki ik met de verbouwing,
Door een zieke en grote drukte kan het wat uitlopen, maar vanmorgen zag ik je RoomsteR nog net voor deze de spuitcabine inging om de mooie kleur Flamenco red (2L2L) er op te spuiten.
Heb nog meer foto's, maar deze zeggen genoeg denk ik.
 

Bijlagen

  • IMG_8224R.jpg
    IMG_8224R.jpg
    93,2 KB · Weergaven: 22
  • IMG_8217R.jpg
    IMG_8217R.jpg
    87,8 KB · Weergaven: 31
  • IMG_8219.jpg
    IMG_8219.jpg
    89,8 KB · Weergaven: 23
  • IMG_8221R.jpg
    IMG_8221R.jpg
    97,1 KB · Weergaven: 26
  • IMG_8229R.jpg
    IMG_8229R.jpg
    94,1 KB · Weergaven: 39

Hetzer

Forumguru
Mooi man, leuk om te zien !!, die andere foto's zou ik ook wel graag willen hebben,
zo te zien is de m'n 2-Din Grundig Entertainment set ook al onderweg naar mijn nieuwe f-2 combi!!!!!
 

Bothje

Heel gewoon lid
Heb mijn RoomsteR vanmorgen bij de schadehersteller gebracht, kan de verzekeringsexpert er ook nog even naar kijken. Het is druk, hoop dat ik hem vrijdag weer kan ophalen. Mis hem nu al heel erg :D, de vervang auto is een grijze 4 deurs Seat Ibiza 1.4 (die op de foto), en die zit niet echt lekker ...............
 

Bijlagen

  • IMG_8231.jpg
    IMG_8231.jpg
    95 KB · Weergaven: 19
  • IMG_8245R.jpg
    IMG_8245R.jpg
    96,8 KB · Weergaven: 16
  • IMG_8246R.jpg
    IMG_8246R.jpg
    92,1 KB · Weergaven: 8
  • IMG_8247R.jpg
    IMG_8247R.jpg
    95,6 KB · Weergaven: 8

Bothje

Heel gewoon lid
ruilen voor mijn grijze 4 deurs VW Polo 1.4 :cheer:
Ruilen van grijze muizen, dat wordt geen verbetering ben ik bang. Mijn vorige wagen was een blauwe Polo 1,4 Milestone met veel opties, daar zaten wel betere stoelen in.
Maar ook weer niet te vergelijken met de comfortabele stoelen die ik nu in de RoomsteR heb staan :grin:

ps je hebt een prive berichtje
 

Hetzer

Forumguru
Ruilen van grijze muizen, dat wordt geen verbetering ben ik bang. Mijn vorige wagen was een blauwe Polo 1,4 Milestone met veel opties, daar zaten wel betere stoelen in.
Maar ook weer niet te vergelijken met de comfortabele stoelen die ik nu in de RoomsteR heb staan :grin:

ps je hebt een prive berichtje

Ja ik moet zeggen dat die stoelen van mijn leen Polo, wel redelijk zittten, maar natuurlijk niet zo goed als de Sport Stoelen, in mijn nieuwe Fabia Combi
 

Fabia

† In Memoriam
Heb mijn RoomsteR vanmorgen bij de schadehersteller gebracht, kan de verzekeringsexpert er ook nog even naar kijken. Het is druk, hoop dat ik hem vrijdag weer kan ophalen. Mis hem nu al heel erg :D, de vervang auto is een grijze 4 deurs Seat Ibiza 1.4 (die op de foto), en die zit niet echt lekker ...............

Zo ga je je eigen RR weer meer waarderen. Ik hoop voor je dat je er weer snel in kan rijden.
 

Hetzer

Forumguru
maar vanmorgen zag ik je RoomsteR nog net voor deze de spuitcabine inging om de mooie kleur Flamenco red (2L2L) er op te spuiten.

Nou dan droogt die verf wel snel, want vanmiddag heb ik de Polo weer ingeleverd en mijn Roomster alweer opgehaald! met mijn nieuwe waren ze ook al bezig, de radio is inmiddels ingebouwt,
Ik heb vandaag weer gezien!!, wat duurt dat wachten toch lang
 

Bijlagen

  • DSC00506.jpg
    DSC00506.jpg
    93,2 KB · Weergaven: 22

jaspernl

Actief lid
Nou dan droogt die verf wel snel, want vanmiddag heb ik de Polo weer ingeleverd en mijn Roomster alweer opgehaald! met mijn nieuwe waren ze ook al bezig, de radio is inmiddels ingebouwt,
Ik heb vandaag weer gezien!!, wat duurt dat wachten toch lang

?????
Kunnen ze zo snel meerdere lagen lak aanbrengen??????
 

Ronnie

Forumguru
?????
Kunnen ze zo snel meerdere lagen lak aanbrengen??????
De basislakken drogen direct, na 10 min. overspuitbaar,
de blanke lak moet ongeveer 20 min. op 80 graden in de cabine uitharden/reageren, daarna nog wel 24 uur voorzichtig behandelen(drukplekken).
 

Bothje

Heel gewoon lid
Nou dan droogt die verf wel snel, want vanmiddag heb ik de Polo weer ingeleverd en mijn Roomster alweer opgehaald! met mijn nieuwe waren ze ook al bezig, de radio is inmiddels ingebouwt,
Ik heb vandaag weer gezien!!, wat duurt dat wachten toch lang

Gefeliciteerd, toch veel sneller gereed als gedacht. Om 10 uur afplakken en voor sluitingstijd er al in rijden. Da's mooi man.
En voor wat je nieuwe betreft, de tijd vliegt zo om. Als ik hem zie zal ik een foto maken :yeah:

?????
Kunnen ze zo snel meerdere lagen lak aanbrengen??????

Het lakken gebeurt in een grote cabine waar waarschijnlijk ook drooglampen staan opgesteld. Daar heb ik geen foto van gemaakt :eek:
 

Bothje

Heel gewoon lid
Vanmiddag belde Hans ven het schadeherstelbedrijf dat mijn wagen gereed was. Ik dacht hem later deze middag op te gaan halen, maar kwam daar snel op terug en ben direct naar Spijkenisse gereden. Even de vervang auto aftanken, zoals afgesproken, en naar mijn eigen RoomsteR. Die begon al te knipogen (met beide ogen) zodra ik in de buurt kwam.
Van de schade is als verwacht niets meer te zien.

Betreffende de vervangende Seat Ibiza, die heeft standaard ingesteld het anti-car-jacking programma. Dat is even schrikken als je na een stukje rijden de sloten dicht hoort klikken. Ook vond ik wel aardig dat na het reinigen van de voorruit (handel naar je toe), dus een paar maal wissen met sproeien, na een korte tijd stilstand nog een wisbeweging krijgt. Ik heb steeds gedacht dat dit alleen bij de achter wissers (tear drop) kon worden geprogrammeerd..... Als ik voor de kleine beurt ga zal ik eens informeren of dit bij mijn RoomsteR ook zo kan worden geprogrammerd.
 

Bijlagen

  • IMG_8279.jpg
    IMG_8279.jpg
    94 KB · Weergaven: 22
  • IMG_8280.jpg
    IMG_8280.jpg
    93,3 KB · Weergaven: 19
  • IMG_8282.jpg
    IMG_8282.jpg
    95,2 KB · Weergaven: 23
  • IMG_8285R.jpg
    IMG_8285R.jpg
    98,5 KB · Weergaven: 20

tlpeter

Actief lid
Betreffende de vervangende Seat Ibiza, die heeft standaard ingesteld het anti-car-jacking programma. Dat is even schrikken als je na een stukje rijden de sloten dicht hoort klikken. Ook vond ik wel aardig dat na het reinigen van de voorruit (handel naar je toe), dus een paar maal wissen met sproeien, na een korte tijd stilstand nog een wisbeweging krijgt. Ik heb steeds gedacht dat dit alleen bij de achter wissers (tear drop) kon worden geprogrammeerd..... Als ik voor de kleine beurt ga zal ik eens informeren of dit bij mijn RoomsteR ook zo kan worden geprogrammerd.

Dit had ik op de Caddy ook
Ik ben blij dat het er nu niet op zit
De reden is dat met dit weer en al dat strooizout de ruitenwissers best smerig worden
Die extra slag veroorzaakt vaak juist weer strepen doe je dus niet wilt
Een extra tikje kan altijd nog als het nodig is

Ook heeft die extra slag vaak niet eens nut omdat het daarna vaak nog steeds erg nat is
 

jaspernl

Actief lid
En mijn RR heeft anti-car-jacking geactiveerd gekregen van de dealer.
Laat svp even weten als die tear-drop geactiveerd kan worden voor de voorruit. Vind ik ook fijn (had ik op mijn Passat ook...)
 

Bothje

Heel gewoon lid
En mijn RR heeft anti-car-jacking geactiveerd gekregen van de dealer.
Laat svp even weten als die tear-drop geactiveerd kan worden voor de voorruit. Vind ik ook fijn (had ik op mijn Passat ook...)
Bij mij in de middenconsole zit een knop waarmee ik alle deuren op slot kan zetten, waarmee jezelf dus kan bepalen waar en wanneer je je niet veilig voelt. Er naast zit ook een knop waarmee je alle deuren ontgrendeld. Dus de automatische anti-car-jacking zal ik niet laten programmeren, denk ik nu.
Van de chef montour heb ik begrepen dat bij de Fabia2 er wel een code is voor de tear drop, de kans dat het bij de RoomsteR kan is dan ook groot. Als ik binnenkort voor de eerste beurt ga zal ik vragen :1819: of dit inderdaad zo kan.
 
Bovenaan Onderaan