Schadegeval, shit happens

Bothje

Heel gewoon lid
Heb het hier besproken schadegeval van mijn achterbumper is toch via mijn eigen agent afgehandeld, hoewel het klip en klaar was wie verantwoordelijk was voor mijn schade.
Kreeg gisteren een brief van mijn verzekeringsagent dat de financiele kant van de zaak nu rond is en het schadedossier gesloten wordt.
Waarschijnlijk heeft de Slopel rijdster nog wat nagesputterd, want waarom heeft het anders zo lang geduurd.........
 

LenK

Forumguru
En hoe is het met Hetzer zijn financiele schadeafhandeling afgelopen. Heb je gelijk gekregen?
 

Hetzer

Forumguru
uiteraard is alles geregeld met het schade bedrijf, mijn verzekeringsagent doet veel zaken met Vepreda, nu nog even wachten wat ze bij de verzekering gaan beslissen, ik zal binnenkort eens contact opnemen
 

FredvW

Lid
Ik was vandaag de pineut

Vandaag gebeurd op de Loosduinseweg in Den Haag:
Er stond een trailer geparkeerd vlak voor een stoplicht om lading te lossen. Het licht sprong net op oranje, dus ik besloot net dat ik nog gemakkelijk door kon rijden, toen er een fietser voor de vrachtauto over wilde steken. Zijn licht moet nog op rood gestaan hebben. Maar wat doe je dan: je gaat in de ho-ijzers. Ik reed ongeveer 30, dus stond eigenlijk direct stil.
Er was tot dat moment niets aan de hand, totdat en een Hongaar (met een Bulgaars kenteken) met een oude Transit op mijn achterkant reed. Ik had echt zoiets van Neeeeeeee, waarom ik! De beste man woonde in Rotterdam en wist zijn eigen huisnummer niet uit het hoofd (hij dacht 9 B of zo iets) en kon ook niet schrijven. Toch maar de politie erbij gehaald in dit geval. Agent heeft de rechter helft van het schadeformulier ingevuld. Zijn papieren waren wel in orde. Gelukkig was er ook nog een aardige man die getuige was en zijn gegevens achtegelaten heeft. ook nog een aarSchade aan: Bumper; achterklep; uitlaat en trekhaak. Ziet er aan de buitenkant niet zo ernstig uit, maar je weet niet wat er verder nog ontzet is aan de onderkant. Van de week maar even laten taxeren wat de schade is. O2 heeft wel een hart kontje, want de Transit zag er an de voorkant uit of ie tegen een vrachtauto gereden was en ze moesten eerst het e.e.a. terugbuigen om weer te rijden. Ergste vind ik nog dat ik weer een week met mijn 1.97 in één of andere schoenendoos kan gaan rijden tot O2 weer gerepareerd is. Ik moest dit even van mij afschrijven! Schijnt een goede therapie te zijn!
 

LenK

Forumguru
O2 heeft wel een hart kontje
Een zacht kontje is wel beter voor je nek

Ergste vind ik nog dat ik weer een week met mijn 1.97 in één of andere schoenendoos kan gaan rijden tot O2 weer gerepareerd is.
Vervangende auto is meestal "afzien". Corsa, Yaris, misschien een Golf als je mazzel hebt.
Maar des te blijer ben je dan als je je eigen auto weer terug hebt toch :smirk:
 

JeeWee

Actief lid
Vervangende auto is meestal "afzien". Corsa, Yaris, misschien een Golf als je mazzel hebt. Maar des te blijer ben je dan als je je eigen auto weer terug hebt toch :smirk:

Nou, dat ben ik niet met je eens. Via schadenet krijg ik altijd een vervangende auto mee die minimaal gelijk is aan mijn auto. Bij een pecheot 206 kreeg ik een drietal keren (héél lang verhaal) een Ford Focus mee (die ik bijna wilde houden) en een keer een Fiat Idea; bij mijn Skoda Octavia kreeg ik een rijk uitgerust Ford C-Max mee. Kan véél slechter, toch?

Bottom line blijft wel dat er niets boven je eigen bolide gaat. Die terugkrijgen is altijd errug prettig!
 

LenK

Forumguru
Ik sprak uit eigen ervaring. Gelukkig pas 2x meegemaakt.
Bij die bedrijven stond allemaal klein leenspul. En wat ik rond zie rijden met een sticker van een schadebedrijf is net zo.
Maar jij hebt het dan beter getroffen.
 

FredvW

Lid
inderdaad werkt goed!!!!!!!!!!!!, al wat meer bekend van het schade bedrag??

Nee, moet nog getaxeerd worden. Hij mag gelukkig naar mijn eigen dealer die doorgaans een fatsoenlijke leenauto voor mij heeft! Laat het weten als het schadebedrag bekend is. Gaat ook gelijk een nieuwe voorruit in en ook laat ik een grote beurt uitvoeren 30K en dan moet ie weer als nieuw zijn!

Een zacht kontje is wel beter voor je nek


Vervangende auto is meestal "afzien". Corsa, Yaris, misschien een Golf als je mazzel hebt.
Maar des te blijer ben je dan als je je eigen auto weer terug hebt toch :smirk:

Had inderdaad een paar dagen spierpijn in mijn nek. De vorige keer dat ik schade had (met mijn O1) heb ik een week met een Citroen C3 rondgereden. Dat was echt afzien!
 

LenK

Forumguru
Een zacht kontje is wel beter voor je nek
Maar te zacht is ook weer niet goed. Suzuki Ignis bestuurder heeft dit niet overleefd.
hummerklein.jpg

Tegen zo'n tank van 2100kg+ is zo'n autootje van 900kg- natuurlijk niet opgewassen. Auto is meer dan gehalveerd.
 

FredvW

Lid
inderdaad werkt goed!!!!!!!!!!!!, al wat meer bekend van het schade bedrag??

Ik zou het schadebedrag nog even melden: "slechts" € 3000,-- ex. BTW.

-Achterklep
-Bumper
-Achterste uitlaatdeel
-Trekhaak
-Montage
-Spuiten

Maar ja, gelukkig kost het mij niets (wel het ongemak natuurlijk)
 

Huyzen

Lid
Echtgenote in Skoda Fabia rijdt deuk in RS ... wat zou je doen?

Echt gebeurd: mijn vrouw rijdt achteruit de straat op met haar Fabia en schampt mijn strak in de lak zittende blinkende, pas gewassen en aan de overkant van de straat geparkeerd RS boven het voorwiel. Klein deukje + lakschade...

:407:

Iemand suggesties wat ik met mijn vrouw zal doen?? :mad:
Gelukkig gebeurde dit ná de Skodameeting...
 

van inkel

Forumguru
Echt gebeurd: mijn vrouw rijdt achteruit de straat op met haar Fabia en schampt mijn strak in de lak zittende blinkende, pas gewassen en aan de overkant van de straat geparkeerd RS boven het voorwiel. Klein deukje + lakschade...

:407:

Iemand suggesties wat ik met mijn vrouw zal doen?? :mad:
Gelukkig gebeurde dit ná de Skodameeting...

Je gaat me toch niet vertellen dat je je O2 RS langs de straat zet en je Fabia op de oprit.:D
 

Huyzen

Lid
Het zijn slecht tijden voor de makelaars hè, deze heeft zelfs geen oprit. Dus de ene oto stond aan de ene kant van de straat en de Fabia aan de overkant..
 
Bovenaan Onderaan