BMW M2

Fmoon

Forumguru
Ja ik heb even snel vergeleken, die premie is wel prima. Ik heb ook een no claim beschermer daar aanstaan (die betaal je niet bij 13+ schadevrije jaren en heb nu 14 jaar schadevrij). Maar die hebben niet veel verzekeringen voor deze prijs.

Tees

Donateur
Bedenk wel dat het niet zo simpel is als een optelsommetje van cataloguswaarde en schadevrije jaren, er zit een heel algoritme achter dat merk en type auto meeneemt, leeftijd, geslacht, woonplaats, en zo nog wat zaken. Als ik diezelfde auto zou laten verzekeren zou t bedrag heel anders uitvallen (als wat jongere man in een grote stad).

leon-cupra

Forumguru
@Peter-036 .. all risk :nailbiting::nailbiting:
En jullie Nederlanders maar zagen over de hoge bpm … Belg betaalt dit verschil dus duidelijk terug in zijn verzekeringspremie :pieker:

@Tees uiteraard zijn er enorm veel variabelen waarvan leeftijd en aantal jaren schadevrij het belangrijkste. Vriendje van familielid , 22j , betaalt voor een Scirocco R 3500€ per jaar (al risk) met een verzekerd waarde van 25000€ :sterretjes::sterretjes:

leon-cupra

Forumguru
Die GT3 van gisteren stond ook te koop voor 170k. Zoon zo “papa , koop die . Die is handiger.” “Onmiddellijk jongen, maar mama kost te veel geld” (laat de reacties maar komen en neen , uiteraard niet luidop gezegd want er moet nog getekend worden)
Belachelijke bedragen voor een wagen. Wel machtige wagen en naast zo een GT3 verdwijnt een Cayman in het niets. Eigenaar vertrok ook juist voor een kort ritje … geluid was zooooo dik.

leon-cupra

Forumguru
De zoektocht en de verkoper van zaterdag zijn echt een klucht aan het worden … een slechte soap op tv is er niets tegen. :banghead:

Daarnet met mijn madam gaan testrijden. Tijdens het ritje wilt mijn partner wat op de knopjes drukken om het één en ander te zien … ziet ze daar het knopje “navi” staan, druk daar op … “navi niet beschikbaar” … :mad::mad:
In de advertentie staat duidelijk “navigatiesysteem” … nu , nog geen ramp .. even vragen aan de handelaar of toevallig het sd-kaartje er niet in zat … die man valt compleet uit de lucht. Navi moet werken , ik heb er nog mee gereden zegt de man. Tja komt kijken, werkt niet. Man meegegaan naar de wagen en moet idd vaststellen “navi niet beschikbaar”. Hem gezegd “toevallig het Sd kaartje bij de papieren?” Hij gezocht tussen zijn rommel .. niets te vinden … heeft een half uur zitten zoeken … de Porsche garage vanwaar hij komt gebeld, konden niet onmiddellijk antwoorden (wss ook beetje te dicht bij sluitingstijd en iedereen gaat graag op tijd naar huis). De handelaar gaat het morgen uitklaren en mij op de hoogte houden.

Mijn inziens heeft de Cayman gewoon geen navi en heeft de handelaar zich laten “oplichten” door de Porsche garage (zij hadden hem gezegd dat de wagen navi heeft).
Hoop wel dat het gewoon is van “kaartje kwijt , dus nieuw bestellen”, dat de deal nog kan doorgaan want dit is anders wel een mooi en eerlijk exemplaar.

EdK

Forumguru
Mijn inziens heeft de Cayman gewoon geen navi

ziet ze daar het knopje “navi” staan,
Denk je nu werkelijk dat men een knoppie Navi in de wagen monteerd en dat er dan geen Navi inzit ??
99% zeker dat er gewoon navi is ingebouwd maar dat de SD card met het kaart materiaal ontbreekt, niet meer en niet minder....
En ach ff zoeken op interpret en je hebt voor nog geen 100 eurie het nieuwste kaart materiaal.....
Dus ja wat is het probleem, in iedergeval geen soap verhaal... en die handelaar heeft zich echt niet laten oplichten door het ontbreken van een kaartje.....:koffie:

• Leuk
Waarderingen: Tees

Tees

Donateur
Dat dacht ik nou ook Ed: dat knopje zit er niet voor niets, bij VAGs zit er geen Navi knop als er geen Navi in zit...missend SD-kaartje is idd de meest waarschijnlijke verklaring, als je veel pech hebt zou er iets mis kunnen zijn in de software.

• Leuk
Waarderingen: EdK

leon-cupra

Forumguru
@EdK , knopje zit in het dashboard. Denk dat het Porsche meer kost om twee versies te voorzien dan 1 versie waarbij 1 knopje niet werkt. Dus vanuit prijs-productie oogpunt zou het niet onlogisch zijn dat het gewoon een niet-werkend knopje zou zijn.
1FAA537A-ED3A-424C-A9A5-7A6D1A5C4E1B.jpeg
Ach … hoop gewoon op een ontbrekend SD-kaartje … dan is de deal rond.

EdK

Forumguru
Denk dat het Porsche meer kost om twee versies te voorzien dan 1 versie waarbij 1 knopje niet werkt.
Als jij dat wil denken, tsja wie ben ik dan om dat tegen te spreken.....
Maar als VW en Skoda die kosten wel kunnen dragen dan zou ik toch denken dat Porsche dat helemaal moet kunnen...

leon-cupra

Forumguru
Tot nu toe geen enkele Cayman gevonden zonder het “navi” knopje maar in de optielijst wel overal navigatiesysteem. Maja zegt weinig ...

Ach we zien wel , hopelijk snel uitgeklaard zodat we verder kunnen. Met mijn vader ook afgesproken om 27/03 mee te doen aan een rondrit hier in de streek … 50km fun … met de M2 of de Cayman … :arghh:

Fmoon

Forumguru
Zou de auto er niet voor laten staan persoonlijk mocht het er niet op zitten, regel wat korting en gebruik je telefoon. Ik heb ooit geld betaald ervoor bij Skoda, maar nadat ik weer ergens op de meest vreemde route ergens uitkwam was ik er klaar mee . Kan me nog een helse toch in de Ardennen herinneren, gingen met 3 auto’s erheen en er was een sneeuwstorm, we waren elkaar al kwijt geraakt en ik maar scheppen ergens op een landweg… de rest zat al bij het openhaardvuurtje. (Al hadden hun ook 8 uur vertraging. https://nos.nl/artikel/2080742-lange-files-op-belgische-wegen-door-sneeuw

Ik had geen winterbanden erop trouwens. Dacht dat het wel zou meevallen

leon-cupra

Forumguru
@Fmoon als het effectief zonder is , gaat de deal niet door. Ondanks dat velen met de gsm navigeren moeten ze allemaal een origineel navistysteem hebben. Dus manueel en geen navi zou “onverkoopbaar” zijn achterna. Daar begin ik niet aan hoor.

Bovenaan Onderaan