Upgrade forum software

Japanese Power

Donateur
Omdat een piepklein plaatje met een resolutie van minder dan een postzegel niet lekker leest @MarcoO2 .
Je moet dan eerst de afbeelding aanklikken, bekijken en weer dichtklikken en dat vind ik persoonlijk heel irritant.
Maar niet alleen ik, lees maar even terug in dit topic.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Canon-Eye

Forumguru
Ik weet even niet meer of dat al in detail voorbij is gekomen, maar ik zou het wel fijn vinden als bij het "Markeer forums als gelezen" er weer de keuze zou terugkeren die we vroeger ook kregen als je dit vanuit een bepaald forumdeel aanklikte, namelijk:
> alle berichten in het betreffende forumgedeelte, bv. Meet+Greet (default optie), OF
> ALLE ongelezen berichten.
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Wanneer je in het betreffende forumdeel bent, is de tekst in die keuzeknop veranderd: "markeer als gelezen"
in plaats van: "markeer forums als gelezen".
Nu ben ik als 'mod' ingelogd, dus dat zou de reden kunnen zijn.....
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik ga het bij gelegenheid proberen...

<edit>
Nu net geprobeerd vanuit dit forumdeel "Upgrade forum software":
> In de groene balk bovenaan zit de knop "Markeer forums als gelezen"
> Als ik daarop druk krijg ik één optie: "Markeer forums gelezen" (wel met de vraag of ik het zeker weet dat ik alle forums als gelezen wil markeren...).

Niet op gedrukt, want de ervaring tot nu toe is dat dan mijn hele lijst nieuwe berichten in één keer wordt schoongeveegd.
Maar dat is dus precies het punt waar voorheen de 2 genoemde opties verschenen (met default aangevinkt de optie voor alleen het betreffende forumdeel).

@Peter-036 Wel of geen moderator kan logischerwijs verschil maken - maar dat geeft wel aan dat de mogelijkheid er blijkbaar is, alleen nog niet vrijgeschakeld voor niet-moderatoren.
 
Laatst bewerkt:

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Ah, ik zie het misverstand: Als je vanaf het 'hoogste niveau' dus 'Forums' omlaag gaat kun je wel per forumdeel markeren als gelezen.
Maar dat is niet de manier waarop ik (of jij) dit forum lezen, dus (voor ons) onlogisch!
Ook ik begin met "Wat is er nieuw", en dan kun je inderdaad alleen alles markeren als gelezen.
 

EdK

Forumguru
Nu net geprobeerd vanuit dit forumdeel "Upgrade forum software":
> In de groene balk bovenaan zit de knop "Markeer forums als gelezen"
> Als ik daarop druk krijg ik één optie: "Markeer forums gelezen" (wel met de vraag of ik het zeker weet dat ik alle forums als gelezen wil markeren...).
1645544091211.png

Onder plaats staat markeer als gelezen
Als je daar op klikt dan krijg je het pull down menu te zien wat je in oude software ook zag
Omslachtig en verwarrend ?? JA tov voorheen
Maar werkt wel op die wijze...
 

Canon-Eye

Forumguru
Nee @EdK dat bedoel ik niet - in dat forumscherm kom ik nooit. Om het nog 1x uit te leggen:

Ik ga altijd rechtstreeks naar de lijst met nieuwe berichten (staat als favoriet) en klik daarin één voor één de berichten aan die ik wil lezen. Soms staat er dan zo'n hele diarree van welkomstberichten in die lijst (dan heeft er blijkbaar iemand zijn achterstallige zooi afgehandeld) en die kon ik dus altijd afdoen door er eentje te openen en daarin dan met 2 klikken die hele trits opruimen, waarbij de nieuwe berichten in andere forumdelen gewoon in de lijst blijven staan.

Momenteel verloopt dat echter (nog) zo:
Gelezen1.jpg

en dan komt deze...
gelezen2.jpg
...en als ik die aanklik, ben ik alle nieuwe berichten kwijt en dat is dus uitdrukkelijk niet de bedoeling.
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Maar wat Ed uitlegt, en ik ook bedoelde, is dat je dan even naar de meet en greet kunt gaan, daar op de knop drukt die Ed bedoelde (net onder de groene knop "Plaats onderwerp"), dan worden/zijn al die 'welkom's' als gelezen gemarkeerd.
En dat moet je dus niet doen in het 'nieuwe berichten' scherm!!
'T is even meer werk, dat wel.
 

EdK

Forumguru
Dus was de oude procedure prettiger in de omgang... :pardon:
Heb ik dat dan tegen gesproken ???
Ja ik moet nu ook meer handelingen doen
En de twee mogelijkheden werken dus erggggggggg verwarrend !!
Maar goed je zal je waarschijnlijk aan moeten passen en dat is voor ouderen uiteraard een stuk moeilijker...:maakmegek: oepssss
 

JeSko

Forumguru
Kan het zijn dat het taggen het tijdelijk niet meer doet met de nieuwe update? Ik werd getagd maar zag het maar toevallig, kreeg er geen melding van.
 
Bovenaan Onderaan