Upgrade forum software

Pasqual

Forumleiding
Administrator
Beste leden,

Deze week zal het forum een grote upgrade krijgen. We gaan van Xenforo 1 naar Xenforo 2. Deze upgrade was hoog nodig, want de huidige versie wordt al een tijdje niet meer ondersteunt.

Qua uiterlijk zal er voorlopig weinig veranderen, maar onder de motorkap is alles splinternieuw.

Tot zover dit bericht, ik hou jullie op de hoogte.
 

Kanerr

Forumguru
Er is toch aardig wat veranderd! We kunnen nu behalve liken ook andere emoties plaatsen en het ziet er net ff wat gelikter uit. Goed bezig @Pasqual !
 

MarcoO2

Forumguru
Goed bezig geweest!

Grappig, dankzij de gewijzigde URL's achter de buttons werken snelkoppelingen niet meer. Ik wacht nog wel even met nieuwe maken, want ik gok dat er nog wel verder geknutseld zal worden (tenzij de forumtaal gedeeltelijk op Engels blijft staan).
 

Tees

Donateur
Hard gewerkt zo te zien @Pasqual! Ik krijg nu alleen Tapatalk niet meer aan de praat, bij opnieuw toevoegen krijg ik een netwerkfout (get_config).
 

Pasqual

Forumleiding
Administrator
Ik ben blij dat de eerste belangrijke stappen voorspoedig zijn verlopen!
Er is nog een hoop werk aan de winkel, maar de site draait in elk geval weer.
Vanavond weer verder met vertalingen, de voorpagina, kleine stijlaanpassingen, smilies, tapatalk etc...

Mochten jullie nog andere dingen tegen komen, laat dit dan s.v.p. in een apart topic in de feedback rubriek weten.
Zo merk ik nu bijvoorbeeld dat ik de tekst die ik hier nu typ niet kan selecteren.... ;)
 

EdK

Forumguru
Voor de smileys moet je nu eerst de 3 puntjes aanklikken en dan zie je na aanklikken smilies pas de smilies.
Beetje omslachtig, zou fijn zijn als deze weer meteen zichtbaar is !
 

MarcoO2

Forumguru
Ik zag al rondklikkend de pagina met leden-informatie. Mijn oog viel daar op de "staff members", waar slechts 3 stafleden staan: @Peter-036 ontbreekt, terwijl die toch én de rand "moderator" heeft, én die in de praktijk ook (als enige) uitoefent. Nou heb ik natuurlijk wel een idee hoe dat gekomen is, maar wellicht is het in het kader van de zichtbaarheid en transparantie beter dat ook de enige echt actieve moderator als staff member herkenbaar is. Als (nieuwe) leden contact zoeken, weten ze tenminste wie ze kunnen benaderen.
 

EdK

Forumguru
beter dat ook de enige echt actieve moderator als staff member herkenbaar is.
Er zijn er officieel nog steeds 2 hoor !
Dus de tweede zijn naam net zo zichtbaar dan.
En misschien is hij veel meer op de achtergrond actief !!
Shit kan alleen ff weer niet op zijn naam komen....
 

MarcoO2

Forumguru
Ah ik zie dat de mods uberhaupt niet als "staff member" genoemd staan, want inderdaad ontbreekt ook @RichTrip . Dan geldt mijn suggestie voor beide mannen.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan