Velgen Skoda Superb II

JeSko

Forumguru
Deze berekening met een calculator gemaakt.

Screenshot_20211004-095110_Samsung Internet.jpg

Met een 30 hoge band op 20" velgen vs de huidige 35 op 19, zou de rolomtrek toenemen met 0.29 cm, dat ga je wellicht visueel niet merken, lees, daarvan komt hij niet merkbaar hoger op zijn poten te staan.

Vind een 20 wiel zo mooi staan onder een S2, hiermee "duw" ik de velgrand ook hoger in de wielkasten. Zoals bij deze dikke zwarte slee van een forumlid. En deze onbekende S2's.

Foto-WIIZYPBX.jpg
dscf6156z.jpg

59991.jpg

Comfortverlies neem ik voor lief, hij is nu nog steeds comfy zat! Dat gaat wellicht niet ondraaglijk worden met 20, dat sommige ex leden hier ook op 20 reden bemoedigd me hierin, op Briskoda ook zat 20" clubbers ;)
 

s-line

Forumguru
De witte is de zelfde Belg die jij al eerder poste in jou topic. Toen reed hij op de Porsche wielen. En de zwarte van Patrick had toen een vracht wielen in zijn kofferbak liggen vandaar dat hij op de foto op zijn reet ligt…
 

JeSko

Forumguru
Jongens, zit momenteel met enkele kanshebbers als wintersetje.

1 - 19 inch VW Golf R32 wielen. Foto's ter impressie want te koop via fb. Deze passen 100%.

post-2921-1423822546,0113.jpg

$_85.jpeg.jpg

Dan deze originele Skoda VRS Gemini's 18 inch, past ook zowiezo. Twijfel echter of ik ze wel zo mooi vind. Netste set eruit en de beste banden erop, maar ze hebben geen wauw factor.

Screenshot_20211009-182919_2dehands.jpg

En dan deze originele Audi velgen, met de maten.

245/45/18
ET 35
18X8
NAAF 57,1
STEEK 5x112

Hier de twijfel of de et35 wel gaat passen met mijn verlaging. Vrees er, ondanks de smallere Jot maat, wat voor.

Screenshot_20211009-183236_2dehands.jpg
 

JeSko

Forumguru
Soms is het wel frustrerend dat je onder een Skoda amper iets kwijt krijgt, kon nl een dik setje Veemann vf-s18 wielen op de kop tikken aan een faire prijs, volgende maten kloppen, ET45 en 5x112, maar de breedte is 9.5 rondom --' gaat dus nooit passen, als je dan gaat kijken naar Audi, waar je 10J onder krijgt achterin...

nog lekker Concave ook!

415071-3-2005-a4-audi-ap-coilovers-coilovers-veemann-v-fs18-machined-accents.jpg images.jpeg.jpg
 

JeSko

Forumguru
Heb eenzelfde set op het oog als die jij had @s-line , wil nu wel ergens deze weken een setje oppikken en heb deze twee opties, vrees alleen dat de mooiste optie net niet gaat passen.

Optie 1

5x112
19 inch
8.5 J
ET 38 ( nipt deze denk ik ... )


Screenshot_20211115-115203_2dehands.jpg

Optie 2

5x112
19 inch
8.5J
ET 45

Screenshot_20211115-115307_2dehands.jpg

De tweede set gaat passen, maar vind de eerste set mooier.
 

JeSko

Forumguru
Ja vind het ook wel mooi, zeker voor een winterset, wat braafjes maar goed, zijn ook nagelnieuw uit de doos, nooit gemonteerd geweest.
 

Bakboord1

Forumguru
Persoonlijk vind ik de tweede set ook mooier. Wel een hoge ET-waarde. Ietsje lager zou mooier zijn.

Dit tweede setje zou ook niet misstaan op mijn Skoda denk ik.
 

s-line

Forumguru
Et 38 word wel krap denk ik. Maar zou net moeten passen. Ik had ff een tijdje een spacer er tussen van 5mm dus het werd et 40, dat ging wel maar ik vond het zelf niet mooi,hij leek optisch ook wat hoger meteen
 

JeSko

Forumguru
@s-line

Ja vrees het ook, nu zit ik op dezelfde setup, maar dan ET 41-42, weet het niet zeker meer, en ik krijg één vinger schuin omhoog tussen de band en de wielboog, vrees ergens wek dat ET38 dan net teveel van het goede gaat zijn bij inveren, setje ligt in Eindhoven bij een bandenman, geen idee of ze ze even willen passen voor me, kan het altijd eens vragen. Vind het wel de moeite waard deze wielen.
 

s-line

Forumguru
Maar ik ben 100% fan van de oldskool S8 velgen. Zijn stoer en sjiek tegelijk, en staan perfect op een superb, net als op een A8/S8
 

JeSko

Forumguru
Ja ik ook, vind ze mega dik, oldskool en simpel, heerlijk wiel en de mooie vintage audi naafkappen laat ik dan lekker zitten! Eens kijken of ze antwoorden en de wielen eventueel ter plekke willen test fitte.
 
Bovenaan Onderaan