Velgen Skoda Superb II

JeSko

Forumguru
@s-line

Omdat je dan meer band hebt om het zwarte gat meer één geheel te maken neem ik aan? En qua stijl wielen? Beter iets meer sportief dan show heb je eens op mijn topic gereageerd, maar wat moet ik mij voorstellen bij sportieve wielen?

Ben ook actief op Briskoda en daar zie ik inderdaad wel vaker 18 inch icm 3 cm Eibach verlaging passeren, deze auto's lijken dan lager te staan. Mss het overwegen waard..
 

s-line

Forumguru
Niet zozeer omdat je dan meer band hebt want ik ga wel uit van de minimale bandhoogte neemt,maar gewoon omdat de auto normaalgesproken ook inderdaad altijd weer hoger wordt door grotere wielen en dan vind ik dat de verlaging weer te niet doet. Als het je alleen om goed gevulde wielkasten gaat kan je net zo goed een dikkere band nemen….
 

JeSko

Forumguru
@Cordoba

Ja dat was heel knap op de S2 van Michiel, maar dan moet het exact het MoonWhite zijn en dat kan ik zelf niet poederlakken denk ik.

En je weet van wat kuisen ben ik niet bang ;)
 

s-line

Forumguru
Nog ff een fotoshopje van mijn neefje…
 

Bijlagen

  • 219F9ED0-64DB-4E4D-ACAA-A45609C8D2A9.jpeg
    219F9ED0-64DB-4E4D-ACAA-A45609C8D2A9.jpeg
    221,2 KB · Weergaven: 62

-G-

Lid
Niet zozeer omdat je dan meer band hebt want ik ga wel uit van de minimale bandhoogte neemt,maar gewoon omdat de auto normaalgesproken ook inderdaad altijd weer hoger wordt door grotere wielen en dan vind ik dat de verlaging weer te niet doet. Als het je alleen om goed gevulde wielkasten gaat kan je net zo goed een dikkere band nemen….

Ik vind net dikke banden 'lelijk' doen het zicht van de velg teniet vind ik. Zo kan een standaard velg met een dunne band plots wel heel mooi zijn ;)

In het echt valt het wel beter mee hoor.
Schroefkit heb ik bewust niet gestoken omdat ik mezelf ken en het dan nooit laag genoeg zal zijn.
T.o.v. de vorige velgen met 235 35 19 banden is de diameter 7mm groter geworden, maar de band-kasverhouding is wel hetzelfde gebleven, om niet te zeggen beter omdat ze meer naar buiten zijn gekomen.

Heb mijn kevertje nog mee rond te knotsen

Heb nu wel gezien dat achteraan links de velg meer naar buiten komt dan aan de rechterkant. Enig idee hoe dit kan komen?
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210427-205918_Gallery.jpg
    Screenshot_20210427-205918_Gallery.jpg
    620 KB · Weergaven: 26
Laatst bewerkt:

s-line

Forumguru
Ik denk dat ergens in de frabriek iets fout gaat met het in elkaar schroeven van de Superb. Mijn 2010 superb had dat namelijk ook, het viel wel meer op toen ik een keertje spoorverbreders had geplaatst omdat dan de velg meer naar buiten was het veel duidelijker zichtbaar als zonder verbreders!
 

-G-

Lid
........... Mijn 2010 superb had dat namelijk ook, het viel wel meer op toen ik een keertje spoorverbreders had geplaatst omdat dan de velg meer naar buiten was het veel duidelijker zichtbaar als zonder verbreders!

Ahzo :itwasntme:
Zou daar iets aan gedaan kunnen worden? Daarstraks bij het iets te hard van een drempel te rijden, raakte de band de plastiek van de wielkast
 

s-line

Forumguru
Ik denk dat dat lastig word want het is een onafhankelijk systeem. Het zou mischien wel kunnen hoor maar dan moet je de hele ophanging lossen en uitlijnen naar het midden
 
  • Leuk
Waarderingen: -G-

JeSko

Forumguru
Deze kwam ik tegen op Briskoda, erg mooie combi met 19 inch en 3 cm verlaging, ofwel zijn zijn dempers al wat doorgezakt ofwel is het puur het wiel dat hem lager laat lijken?

851195352_Photo2018-6-16095357.thumb.jpg.b7d6512f28420499123812e3452397ed.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: -G-

-G-

Lid
Mooie wielen. Heb ook zitten kijken naar soortgelijke velgen.

Sinds mijn 20inch geplaatst zijn, 'zoemt' mijn auto bij lage snelheden. Ook bij het remmen zoemt hij iets luider.:banghead: Bij hogere snelheden is het niet...

Ik vermoed dat het door de banden zal komen aangezien de velgen al meer dan een jaar in een hok lagen...
Lagers zou wel heel toevallig zijn want tot vlak voot de wissel heb ik op die Speedlines gereden, en die maakten geen geluid :pieker:
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Dan zal je het inderdaad in de banden moeten zoeken. Zijn deze niet gecupt? Dat kan het zoemen verklaren...
 

-G-

Lid
Zal morgen eens kijken.

Buiten het feit dat het wat irritant is, is het niet gevaarlijk denk ik dus zal er maar mee blijven rijden. Banden hebben nog 5 a 6mm en auto staat toch meer stil dan dat hij rijdt :bloos:

Deze week 2x met de auto naar het werk gereden wat maar 7km enkele rit is langs wegen van 50 en 70 :banghead:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

JeSko

Forumguru
Wat je kan doen is je banden laten trimmen, professionals die dit doen nemen wat weg van de band, dit doen ze vaak met banden die nog te veel profiel hebben om weg te gooien, maar wel haaks zijn afgesleten. Dan zijn je banden weer als nieuw en weg is het gezoem :)
 
  • Leuk
Waarderingen: -G-
Bovenaan Onderaan