Velgen Skoda Superb II

-G-

Lid
Man naar mijn hart dus…wel een saai forum hier hoor wat dat betreft..;):D

:)

Deze velgen vond ik 10 jaar geleden al vet staan toen ik ze in 22 inch zag onder een X5.
Denk dat ze ook wel knap ogen onder een witte Superb.
Ze zijn 8.5 breed ET52 en er ligt momenteel een 245 30 20 op met nog 5mm dus daar kan ik nog jaren mee verder aangezien ik afgelopen jaar nog geen 7000km gereden heb ;)

Enige waar ik nog 'schrik' voor heb, is het feit dat er misschien wat veel spatie tussen band en kas gaat zijn. Is maar 3cm verlaagd...
'Comfort' doet er niet toe, is toch enkel maar om dagelijks ritjes van 5-6km te doen ;)
 

Bijlagen

  • kahn.jpg
    kahn.jpg
    148 KB · Weergaven: 53

s-line

Forumguru
Ja,ik ben ook bang dat 20” met zo een minimale verlaging niet echt mooi tot zijn recht gaat komen. (245/35 gaat waarschijnlijk niet eens goed passen onder de superb)
20” vraagt wel om een goede verlaging anders word het net een auto op van die karrenwielen. Ik vind het op de foto van de 7-serie ook geen gezicht, de bodemvrijheid word veel te hoog. Met 3cm verlaging zou ik niet groter gaan als 19” en dan zou ik zelfs nog eerder voor een 235/35/19 band kiezen dan een 225/35/19. Dat vult de wielkast net ff wat mooier.
 

-G-

Lid
@s-line

Heb nu 235 35 op die Speedlines.
De diameter zou 7mm groter worden op die 245 30 20 dus op zich nog verwaarloosbaar denk ik?
Die 7 serie heeft volgens mij wel 22 inch steken?
 

-G-

Lid
Ja,ik ben ook bang dat 20” met zo een minimale verlaging niet echt mooi tot zijn recht gaat komen. (245/35 gaat waarschijnlijk niet eens goed passen onder de superb)
20” vraagt wel om een goede verlaging anders word het net een auto op van die karrenwielen. Ik vind het op de foto van de 7-serie ook geen gezicht, de bodemvrijheid word veel te hoog. Met 3cm verlaging zou ik niet groter gaan als 19” en dan zou ik zelfs nog eerder voor een 235/35/19 band kiezen dan een 225/35/19. Dat vult de wielkast net ff wat mooier.

Hier een Lexus met 245 30 20 die niet verlaagd is volgens mij

https://modified1.com/car-builds/lexus/gs-350/3262/

Moeilijk :) zeker omwille vh feit dat ik die Kahn's al jaren heel knap vind maar ze nooit tegen kwam in occasie...
 

s-line

Forumguru
Sorry maar ook dit vind ik geen gezicht zo!
Bij dit soort velgen hoort nu eenmaal een verlaging
 
  • Leuk
Waarderingen: -G-

JeSko

Forumguru
Kwam gisteren je setje Speedlines tegen op 2dehands.be @-G- , mooie wielen! Die Lexus staat knap zo, vind hem er zeker met staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: -G-

-G-

Lid
Deze morgen de velgen voor een gek bod gaan ophalen en al eens 1 kant gepast.

Met schroefkit en plat zal het idd pak vetter zijn maar vind het zo nog heel goed meevallen.

8.5x20
245 30 20
Et 38 dus de band komt vooraan een klein beetje voorbij de wielkas naargelang hoe je kijkt. Dinsdag eens gaan informeren of ze paar mm afgedraaid kunnen worden richting et42 ofzo. Zijn kwalitatief goede velgen dus normaal wel sterk genoeg.
Kosten nieuw 2565 euro blijkbaar

Andere optie is om eventueel een 235 30 20 te leggen vooraan.
Op de Rial Lugano lag een 235 35 19, was et40 en kwam nog binnen de wielkas...
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210523-182927_Gallery.jpg
    Screenshot_20210523-182927_Gallery.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 77
  • 20210523_162516.jpg
    20210523_162516.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 79
  • 20210523_162529.jpg
    20210523_162529.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 64

JeSko

Forumguru
Valt inderdaad goed mee @-G- , mooie wielen, ietwat in de stijl van mijn oude GMP's, al zijn deze van u knapper. Maar heb jij nu eigenlijk een verlaging zitten of is dit standaard? Ben het effe kwijt maar dacht dat jij wel gewoon verlagingsveren had zitten niet?

M'n oude GMP's in bijlage
 

Bijlagen

  • 20200929_152133 (1)_copy_1512x1134.jpg
    20200929_152133 (1)_copy_1512x1134.jpg
    1 MB · Weergaven: 39
  • Leuk
Waarderingen: -G-

-G-

Lid
Heb idd maar eibach pro -3 steken.

Ben al meer dan 10 jaar zot van deze (stijl) van velgen omwille van de soberheid (en makkelijk te kuisen ) maar waren belachelijk duur + in occasie amper te vinden..
 

JeSko

Forumguru
@-G-

Heb ik ook zitten Eibach -3. Ja ik ook, mooie volle no nonsens wielen, en inderdaad makkelijk te kuisen.
 
  • Leuk
Waarderingen: -G-

JeSko

Forumguru
Deze kwam ik onlangs tegen op Briskoda, goeie inspiratie want zo'n look wil ik nog wel in de wintermaanden, zoiets als winter setup en in de zomer de GMP's, het moet wel weer cheap zijn dus het is wachten op een tweedehands buitenkans die ik zelf desnoods in Gloss Black of deep Anodic Bronze kan lakken, deep Anodic bronze is super donker brons welk enkel onder direct zonlicht zijn ware kleur toont, de GMP's die ik liggen heb zijn me te zwaar ( denk per velg meer dan dubbel het gewicht van de JR's ), en dat merk ik aan het rij/rem gedrag van de auto, dus deze komen er niet meer onder, ik heb ze te koop/te ruil aangeboden en hoop eigenlijk op een mooie ruil.

Wat denken jullie? Auto is ter referentie ook gewoon met veren verlaagd.

Screenshot_20210524-091032_Samsung Internet.jpg
 

eriktv

Forumguru
Ik vind bij zulke zwarte velgen vaak dat velg, band en wielkast één zwart gat vormen, ik kan de velg amper waarnemen zo. Zeker bij hoogglans lak. Dus óf een ander kleur band (;)) of inderdaad een subtiel kleurtje om wat meer contrast te krijgen, lijkt me mooier. Voordeel van je witte Bílý is dat vrijwel elke kleur erbij kan, dat is bij mij een stuk lastiger. Wat je nu hebt met koper vind ik een mooie kleur, maar bijv. ook het matte antraciet als op Turini's.

Qua velgen hebben we totaal verschillende smaken, dus ik houd het maar bij mijn beschouwingen over kleur :D
 

JeSko

Forumguru
Ja klopt @eriktv , ze vallen wel een beetje weg zo, maar vind het nog wel wat hebben, de trend van zwarte velgen is ook wat passé nu, reden te meer voor mij om het eens te proberen :D ja dat wit gaat met alles, of toch heel veel, jouw mooie bruine is wat anders, maar hij staat lekker hoe die nu staat hoor met de L&K's :D
 

s-line

Forumguru
Deze morgen de velgen voor een gek bod gaan ophalen en al eens 1 kant gepast.

Met schroefkit en plat zal het idd pak vetter zijn maar vind het zo nog heel goed meevallen.

8.5x20
245 30 20
Et 38 dus de band komt vooraan een klein beetje voorbij de wielkas naargelang hoe je kijkt. Dinsdag eens gaan informeren of ze paar mm afgedraaid kunnen worden richting et42 ofzo. Zijn kwalitatief goede velgen dus normaal wel sterk genoeg.
Kosten nieuw 2565 euro blijkbaar

Andere optie is om eventueel een 235 30 20 te leggen vooraan.
Op de Rial Lugano lag een 235 35 19, was et40 en kwam nog binnen de wielkas...
Het is zeker een mooi wiel vooral door de eenvoud, maar ik vind het persoonlijk geen gezicht met maar -3cm veren! Hij schreeuwt om een verdere verlaging, de bodemvrijheid vind ik nu veel te hoog!:nailbiting:
Krijg een beetje dit gevoel….
 

Bijlagen

  • 393CE613-9847-4045-8CE1-CD5412E132EB.jpeg
    393CE613-9847-4045-8CE1-CD5412E132EB.jpeg
    52 KB · Weergaven: 26

JeSko

Forumguru
Stel @s-line , door overmacht moet jij op je oude Superb Eibachs -30 mm plaatsen, lager mag niet kan niet, welke velg(en) zou jij dan onder een S2 steken? Is een serieuze vraag. Ben er wel eens benieuwd naar.
 

s-line

Forumguru
Ik zou zelf bij een minimale (dus 2a3cm) verlaging geen grote wielen plaatsen, dus zou IK niet groter gaan als 18”
Dus dat is mijn persoonlijke mening hè @JeSko
 

s-line

Forumguru
Dat vind ik het zelfde op mijn golfje,ik rij nu op 17” maar ook alleen maar omdat hij laag is. Als hij niet zo laag zou zijn zou ik op maximaal 16” gaan rijden. Want mijn winterwielen zijn 15” maar dan is hij eigenlijk net wat te laag voor de dagelijks gebruik. Gelukkig gebruik ik hem niet dagelijks…. blijft een hobbybakkie.
Bij ons op kantoor rijd ook 1 van de baliemedewerksters in een golf 3cabrio op 17” met een kleine verlaging maar ook dat vind ik er niet uitzien.
 
Bovenaan Onderaan