Kodiaq vragen en weetjes

Roy111

Lid
Top, dank je. Die Stoplock had ik ook in gedachte, maar er zijn zoveel opties, ook in prijs, dat ik echt geen heb wat nou goed en betaalbaar is.
 

Tinus78

Forumguru
@Roy111
Natuurlijk helpt zo een systeem, maar als ik kijk op de site van interpolis zie ik dat er nog geen enkele kodiaq in Nederland is gestolen.
upload_2021-5-5_9-48-17.png
Absolute verkoop aantallen van de kodiaq in Nederland weet ik even niet, maar ik zie ze geregeld rijden. (Zeg maar type “13 in een dozijn”)
Kans dat die gestolen wordt lijkt mij dus nihil en wordt ook aangegeven als “zeer laag”.

Wilde ik alleen meegeven, geen discussie starten of je een beveiliging moet kopen. Dat blijft je eigen gevoel en dat is voor een ieder persoonlijk.
Succes.
 

Roy111

Lid
Dat is goed om te zien. M’n angst komt een btje doordat mijn voorloopauto vorige week is gestolen, met best nogal wat privé spullen, maar bedankt in ieder geval!
 

Herre

Senior Member
En de vraag is natuurlijk als eerste of dit diefstal gaat voorkomen. Als ze het ding willen meenemen, doen ze het toch wel. En die prive spullen die in de auto liggen, die kunnen ze er anders toch wel uithalen.....

Zelf lang in Amsterdam gewoond en veel vaker nieuwe navigatie systeem gekregen dan auto's...... en spullen in de auto laten liggen doe ik echt heel beperkt.
 

Broertje van Einstein

Senior Member
Om te proberen te voorkomen dat in mijn auto wordt ingebroken of wordt meegenomen door het befaamde Kessy, heb ik mijn dealer gevraagd Kessy uit te programmeren. Gedaan bij Skoda Wittebrug in Noordwijk. Het antwoord wat ik kreeg was verrassend. Dit verzoek hebben we nog nooit ghad. Is bj mijn weten ook nooit gebeurd. We weten echt niet hoe dit moet. Maar volgens mij moet dat toch gewoon kunnen?
 

Alpha

Donateur
Omdat als de sleutel een tijdje niet beweegt Kessy niet werkt. Dit zit al sinds 2019 in VAG auto’s. Is toen aangekondigd bij de Fabia MY refresh.


KESSY with new motion sensor in the key
The optional KESSY entry system now has a new motion sensor in the key. It further reduces the risk of someone stealing or breaking into a ŠKODA FABIA. If the car key is not moved for 15 minutes, for example because it is lying in a drawer or on the owner’s desk, its radio signal is automatically switched off. As soon as the key is moved again, the radio signal comes back online. The ŠKODA FABIA can then be unlocked in the customary manner and the engine switched on via the Start button, all without handling the key.


Bron.
 

Henrik

Forumguru
Wellicht dat iemand van jullie iets slims bedacht voor het volgende. En laat ik vooraf zeggen dat het geen echt probleem is natuurlijk...
Ik heb een VC in mijn Kodiaq en rijd graag in de "klassieke" weergave met twee ronde tellers binnenin de tellers de digitale snelheidsweergave en de versnelling waarin ik rijd.
Tussen deze ronde klokken in bevind zich de ruimte waar je verschillende informatie kunt weergeven. Maar nu komt het. Soms wil ik daar helemaal niets weergeven. Is het mogleijk om dit stuk helemaal leeg te laten? Heeft iemand hier iets op gevonden toevallig?
 
moest je lane assist hebben , kan je deze weergave in het midden selecteren, heb je enkel 2 streepjes ( wit of oranje ) !
Dat is minst storende , voor mij toch.
 

hemi24

Forumguru
moest je lane assist hebben , kan je deze weergave in het midden selecteren, heb je enkel 2 streepjes ( wit of oranje ) !
Dat is minst storende , voor mij toch.

Totdat er iemand voor je rijdt, dan heb je ook nog een witte auto tussen de lijnen...

Radio uit is ook geen optie, want dan komt er de tekst "infotainmentsysteem uitgeschakeld"
 

Henrik

Forumguru
moest je lane assist hebben , kan je deze weergave in het midden selecteren, heb je enkel 2 streepjes ( wit of oranje ) !
Dat is minst storende , voor mij toch.
Qua weergave oke inderdaad, maar rij niet graag met LA eigenlijk.

Wellicht een radiozender maken met een zwart logootje?
Zeker een goede om een x te proberen, alleen heb je dan nog steeds de naam van het station in beeld. Evenals “DAB+”.


Totdat er iemand voor je rijdt, dan heb je ook nog een witte auto tussen de lijnen...

Radio uit is ook geen optie, want dan komt er de tekst "infotainmentsysteem uitgeschakeld"
Ja, en ben nou juist zo blij als ik alleen in de auto zit en m’n eigen muziek mag kiezen :D
 

MToelink

Nieuw lid
Hoi net mijn 7 zits Kodiaq (2017) opgehaald bij de dealer.
Nu ben ik benieuwd of er iemand weet hoe je de 3e zitrij er tijdelijk uit kan halen en of dit makkelijk te doen is?
 

Jpturtle

Forumguru
Geen idee of deze eenvoudig te verwijderen is, ik vraag mij wel af Waarom?
Is platleggen niet meer dan voldoende?
Het scheelt 100liter om en nabij.
 

MToelink

Nieuw lid
Het lijkt mij handig voor als ik bijvoorbeeld op vakantie ga. Dan kan ik alle ruimte gebruiken. In mijn Passat kon ik de ruimte van het reserve wiel nog vullen dat kan nu ook niet.
 

Roy111

Lid
Goedemorgen!

Een irritant probleem! als ik mijn iPhone 12 via bluetooth verbindt met mijn Amundsen in mijn Kodiaq Sportline, wordt het belsignaal naar de max opgeschroefd. Heel erg irritant, want (Flitsmeister) meldingen, Deezer en beltoon worden op op z’n max afgespeeld... Ik heb alle instellingen van zowel telefoon als auto gecheckt, maar nergens een oplossing kunnen vinden. Zijn er meer met deze klachten en hoe op te lossen?
 

Henrik

Forumguru
Hoi net mijn 7 zits Kodiaq (2017) opgehaald bij de dealer.
Nu ben ik benieuwd of er iemand weet hoe je de 3e zitrij er tijdelijk uit kan halen en of dit makkelijk te doen is?
Als het goed is kun je dit in de handleiding terug vinden. Wat ik zo snel zie is dat je de derde zitrij in ieder geval kunt opklappen:
0293613B-6E9D-4ECF-B0DC-935E3F1DC776.jpeg
Wellicht kan hij er dan ook helemaal uitgewipt worden?
 

Henrik

Forumguru
Goedemorgen!

Een irritant probleem! als ik mijn iPhone 12 via bluetooth verbindt met mijn Amundsen in mijn Kodiaq Sportline, wordt het belsignaal naar de max opgeschroefd. Heel erg irritant, want (Flitsmeister) meldingen, Deezer en beltoon worden op op z’n max afgespeeld... Ik heb alle instellingen van zowel telefoon als auto gecheckt, maar nergens een oplossing kunnen vinden. Zijn er meer met deze klachten en hoe op te lossen?

Ik heb het idee dat als je het volume aanpast tijdens een melding, dat hij dat volume dan onthoudt. Heb je dat al eens geprobeerd?
 
Bovenaan Onderaan