HarrieSkoda: Octavia O3 1.2 TSI - DSG7

limon

Lid
Fantastisch wat je allemaal zelf hebt veranderd aan jouw auto. Die van mij is een lease-auto, dus kan ik helaas niet al te ver gaan. 't is een zwarte Octavia Combi FL uit 2017 met zilveren raamlijsten. Zit ernstig te denken om ook Turini's er onder te laten leggen, en wel zilverkleurige. En ook met spoorverbreders, ziet er echt beter uit. Dank voor de vele foto's. Heb je misschien de exacte typenummers/partnummers van die H&R spoorverbreders (15mm voor en 20mm achter)? Waar heb jij ze besteld? Zaten de slotbouten er bij? Thnx!
 

HarrieSkoda

Forumguru
@Leonneke73 Thnx voor je aanbod, maar ik wil toch voor wat jongers gaan, wat zal resulteren in een vRS FL model. Ook jij succes met de verkoop dan!!

@limon Thnx voor je complimenten! Je kunt die van mij ook overnemen als 2e auto, dan hoef je zelf helemaal niets meer aan te schaffen :D.

Hierbij de gevraagde typenummers:
B40555712 Spoorverbreding

B55573-15 Spoorverbreding

Heb ze tijdens een black-friday actie bij Autodoc besteld. Slotbouten zaten er bij in.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Er zijn inderdaad wat mooie plaatjes geschoten voor een degelijke verkoop advertentie, goed opgemerkt :jaja:.

Zal de foto’s, en een verkoop advertentie ook hier gaan plaatsen!

Bedankt :thumbsup:!
 

HarrieSkoda

Forumguru
Thanks allen voor de complimenten en succes wensen. Tot op heden helaas weinig reacties gehad.
Is het dan zo'n specifieke Octavia waar je echt van moet houden? We wachten geduldig tot de volgende liefhebber af.

@ertromp de missende informatie heb ik aan de advertentie toegevoegd!

Aangezien nergens op bespaard wordt, afgelopen weekend weer een beurtje uit laten voeren bij VAG-Techniek, alwaar ik @Desperado nog trof die daar voor zijn stage1 was! Alles aan de Octavia is weer fris en fruitig, en zo te zien heeft de monteur er nog plezier in om aan te werken ook :D. Een slogan die mij altijd bij blijft is: onderhoud = behoud.

Leuk detail, auto staat precies goed zo met het juiste merkteken erachter, van de velen die aan de muur hangen :thumbsup:.
1k0.jpg
 

JeSko

Forumguru
Is het dan zo'n specifieke Octavia waar je echt van moet houden?

Lijkt me niet, het is een mooie Octi, niets extreem, geen rare kleur wielen ofzo, veel van de upgrades zijn zaken die enkel kenners/liefhebbers zullen opmerken. Denk dat het feit dat jij de tweede eigenaar bent en de auto toch al 8 jaar oud is, maakt dat er nog geen overrompeling te merken is. Ik zie bv voor een in de buurt komend bedrag een jongere witte Elegance O3 staan, met lagere km stand, elektrische sportzetels met memory, panoramisch dak, en geladen met opties. In NL, staan ook gewoon heel veel Octi's te koop, dus iemand die er één zoekt moet niet snel snel beslissen.

Succes met de verkoop, want het is wel echt een knappe bak hoor, je gaat er wel iemand voor vinden :thumbsup:
 

brepus13

Forumguru
Je hebt veel mooie upgrades toegevoegd echter is mijn ervaring dat al die extra’s ongeveer 0€ Extra opleveren bij verkoop... bij eenzelfde bouwjaar en km stand zullen de extra s hooguit die van jou tot de keus maken maar er extra voor betalen doen wij Nederlanders over het algemeen niet. Er is zoals gezegd heel veel aanbod en voor jouw vraagprijs kun je gewoon een jonger exemplaar vinden.

Als je hem gaat inruilen zal een handelaar/dealer je er ook niet extra voor betalen.

Misschien toch weer origineel maken en de onderdelen los weg doen?
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Je hebt veel mooie upgrades toegevoegd echter is mijn ervaring dat al die extra’s ongeveer 0€ Extra opleveren bij verkoop... bij eenzelfde bouwjaar en km stand zullen de extra s hooguit die van jou tot de keus maken maar er extra voor betalen doen wij Nederlanders over het algemeen niet. Er is zoals gezegd heel veel aanbod en voor jouw vraagprijs kun je gewoon een jonger exemplaar vinden.

Als je hem gaat inruilen zal een handelaar/dealer je er ook niet extra voor betalen.

Misschien toch weer origineel maken en de onderdelen los weg doen?

Ik vind hem prachtig, maar inderdaad, als je voor hetzelfde geld een nieuwere kunt vinden met minder kilometers, dan is voor velen de keus snel gemaakt. Ik denk dat Brepus13 gelijk heeft, sommige extra's zou je wellicht los kunnen verkopen om zo de prijs van de gehele auto wat lager te maken en dus aantrekkelijker.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Thanks voor alle complimenten. Een aantal mods eraf halen zou een idee kunnen zijn inderdaad.

Ik ben ook wel zo realistisch dat ik inzie dat bepaalde mods geen meerwaarde met zich meebrengen. Ik denk zelfs dat als ik alles los zou verkopen, en de auto goedkoper zou prijzen, ik er uiteindelijk nog meer aan overhoud. Maar in eerste instantie wil je het natuurlijk op deze manier proberen.

Mods zoals een achteruitrijcamera, voetenverlichting, en dat soort zaken zijn mijn inziens wél weer aantrekkelijk.

Ik zou denken dat als iemand geïnteresseerd is in de auto zoals hij is, maar net iets te duur is, diegene alsnog een berichtje achter zou laten.

Er is namelijk altijd over een prijs te praten.

Wellicht eens proberen om wat foto’s te zoeken waar hij er nog enigszins ‘standaard’ uitziet en daarmee adverteren..
 

leon-cupra

Forumguru
Ik zou denken dat als iemand geïnteresseerd is in de auto zoals hij is, maar net iets te duur is, diegene alsnog een berichtje achter zou laten.

Er is namelijk altijd over een prijs te praten.
Ik zou daar eerlijk gezegd niet op gokken. Correcte prijs adverteren waar je nog licht op kan toegeven maar te duur en veel af doen ... maak je jezelf moeilijk.
En of zo iemand een berichtje zal nalaten ... tja is afwachten. Je hebt gokkers (die reageren op alles en doen er belachelijke bedragen af, moet maar 1 toestemmen) en je hebt de serieuze kopers. Die groep kijkt meestal naar wat ze kunnen besteden en gaan vanuit het budget nog wat onderhandelen om net nog wat meer over te houden van het budget.
Denk dat de kleinere minderheid boven budget gaat kijken in de hoop om net binnen budget te geraken.
En de opmerking : “er kan nog over de prijs gediscussieerd worden” zet de deur open voor iedereen om te onderhandelen. Geef je eigenlijk aan dat je hem zowiezo al te duur hebt geadverteerd. Ik zou dat er nooit bij vermelden.
 

dirkie996

Forumguru
Misschien iets teveel schaap in wolfskleren, waar ‘n echte liefhebber voor past? Voor mij zou dat ‘n no go zijn, deze wagen, met alle respect. Ik weet hoeveel werk je erin hebt gestopt, maar zoals anderen al vermeldden, dat haal je er nooit uit.
In ieder geval, succes met de verkoop.
 
Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
@dirkie996 , niet mee eens. Kijk naar het succes van S-line, R-line, AMG pack, M-pakket. Vb een 316d met M-pakket zal sneller verkocht geraken dan een 320d zonder.
Denk dat het probleem hem eerder in het budget zal zitten.
 

dirkie996

Forumguru
@dirkie996 , niet mee eens. Kijk naar het succes van S-line, R-line, AMG pack, M-pakket. Vb een 316d met M-pakket zal sneller verkocht geraken dan een 320d zonder.
Denk dat het probleem hem eerder in het budget zal zitten.
Nu spreek je vooral over de premium merken, waar dit inderdaad wel ‘n rol zal spelen, dat etaleren, maar zou dit ook zo zijn voor de nuchtere Skoda koper?
 

leon-cupra

Forumguru
@dirkie996 dat is het probleem met Harrie zijn wagen. Die is te duur voor de potentiële kopers. Als je met dergelijk budget een wagen koopt, koop je eerder rationeel. Er zal wel een koper zijn die net harrie zijn wagen wilt omwille van de opsmuk, maar dan gaat hij heel veel geduld moeten hebben.
Maar zet Harrie zijn wagen aan de prijs van een gewone en zijn telefoon zal roodgloeiend staan. Uiterlijk doet het nog steeds.
En een skoda koper nog nuchter ? 40-50k voor een nieuwe octavia/Superb/kodiaq. zo nuchter vind ik dat niet meer.
 
Bovenaan Onderaan