Velgen Skoda Superb II

-G-

Lid
Ik rijd momenteel met 8.5x19 Rial Lugano ET40 met 225 35 19 banden.
Vorig jaar krom gereden op een onzichtbare drempel. Laten rechten enzo maar blijf er miserie mee hebben en lak is er hier en daar afgegaan dus ze zijn voor de vuilbak..

Ik twijfel nu om 8.5x19 et45 VRS replica te plaatsen of 8.5x19 et48 BBS Speedline te plaatsen met 225 35 19 banden..

Wat denken jullie?

Ondertussen steken er al -3 veren onder dus de auto ligt al iets lager dan op de foto en photoshop.

19 inch is het absolute minimum voor een Superb vind ik. 20 incb zou ook nog mooi zijn maar dan moet ik ook ineens nieuwe banden kopen. Degene die ik nu heb zijn z.g.a.n. dusja...



 
Laatst bewerkt:

andrehj

Forumguru
Ik rijd momenteel met 8.5x19 Rial Lugano ET40 met 225 35 19 banden.
Vorig jaar krom gereden op een onzichtbare drempel. Laten rechten enzo maar blijf er miserie mee hebben en lak is er hier en daar afgegaan dus ze zijn voor de vuilbak..

Ik twijfel nu om 8.5x19 et45 VRS replica te plaatsen of 8.5x19 et48 BBS Speedline te plaatsen met 225 35 19 banden..

Wat denken jullie?
Ik vind die veel te grote velgen helemaal niks. Gewoon 16 (of hooguit 17)" monteren heeft alleen maar voordelen:
  • Velgen zijn veel goedkoper
  • Banden zijn veel goedkoper
  • Het rijdt veel comfortabeler
  • Veel minder kans op stoeprandschade
  • Je rijdt velgen en banden niet kapot op een hobbeltje in de weg
  • Minder lawaai
  • Lager brandstofverbruik
 

-G-

Lid
Ik vind die veel te grote velgen helemaal niks. Gewoon 16 (of hooguit 17)" monteren heeft alleen maar voordelen:
  • Velgen zijn veel goedkoper
  • Banden zijn veel goedkoper
  • Het rijdt veel comfortabeler
  • Veel minder kans op stoeprandschade
  • Je rijdt velgen en banden niet kapot op een hobbeltje in de weg
  • Minder lawaai
  • Lager brandstofverbruik

16 of 17 inch is toch veel te klein onder een auto als Superb? Dan heb je van die camionbanden
Op mijn Opel Omega vroeger had ik 20 inch velgen omdat dat ook zo'n boot was.

19 inch plaats je voor de looks he.
Je rijdt heus niets kapot, stoeprandschade zorg je zelf al dan niet voor, verbruik speelt toch geen rol, zou niet weten of ze meer lawaai maken dan de originele 17 inch velgen want de radio staat altijd aan..

Vroeger had ik 185 35 17 op mijn Opel Astra. Deze banden stonden getrokken en ik kon geen vinger tussen de grond en de velgrand leggen. Nooit schade gereden zo ;)

De velgen maken of kraken de auto en met dikke banden op kleine velgen is het maar een saaie bedoeling ;)
 

hemi24

Forumguru
@-G- , je bedoelt zoiets?

ucRJbWjmYWufYhY5yFRSCFlSWhVA84xC5RA9FXyIFdk4tF-vvgjCubbDkqurEshDyVLLz2qJ8BtWTdYh-Om2aTrDj8XPjmWOUv0OphCQbqsgO_R4V9N5DOoQ




Wellicht is dit iets voor 19" onder een S2:

19-Zoll-Alufelgen-fuer-Skoda-Superb-3T-Octavia-1Z-_1.jpg
 

-G-

Lid
Die onderste velgen ben ik beu gezien :banghead:

Vind de vrs wel mooie velgen en door de gepolierde vlakken tonen ze ook wat groter.

De speedlines zijn dan weer meer poetswerk :facepalm:
 

-G-

Lid
Die vega's had ik hier in de Oostkantons te koop zien staan maar 2u30 rijden enkel had ik er niet voor over :tegek:

Die Speedlines liggen op 10km van mijn deur, heb een bod gedaan dat aanvaard is dus het zullen de Speedlines worden (tot ik ze weer beu ben :maakmegek:)
 

Eltjo

Forumguru
@VAG-man Zo, ik was idd maar 2 dagen later naar Mechelen. Ben nie zot hè.

16 of 17 inch is toch veel te klein onder een auto als Superb? Dan heb je van die camionbanden
Op mijn Opel Omega vroeger had ik 20 inch velgen omdat dat ook zo'n boot was.

19 inch plaats je voor de looks he.
Hoezo te klein, de buitendiameter blijft als het goed is gelijk......:)

En mijn auto staat voor de deur en het is fijn om naar iets leuks te kijken, maar het is nog fijner om ook na vele km's snelweg (geen bochtig raceparcours) niet door elkaar gerammeld aan te komen. En dan zit ik toch echt in de auto en zie ik van de velgen bar weinig.

De Daihatsu Trevis van mijn vrouw is verlaagd en had 15" velgen ipv 13 of 14" standaard. Maar dat ging wel heel hard bonkend over de drempels. En paar winterwielen in 14" maar het weggedrag een stuk comfortabeler. Morgen komt iemand voor de 15" set die er om lag toen we hem recent kochten.
Ook mijn auto rijdt op de 205 16" winterset comfortabeler dan op de af fabriek 17" zomerset.

Voor vlak door de bochten met lage brede banden moet je een ander type auto hebben.
De 1988 Omega station van mijn vader waar ik ook aardig wat km's in maakte was wat bochtweglegging vrij beroerd, maar een Superb is ook een auto die voor rechtdoor-comfort gemaakt is, niet voor bochtprestaties.
Maar de meeste km's die ik maak gaan rechtdoor, soms een vakantierit van 1450 km op een dag.

Kortom, ik kan me wel vinden in @andrehj, waarschijnlijk net zo'n ouwe lul als ik.
 

JeSko

Forumguru
waarschijnlijk net zo'n ouwe lul als ik.

Ach ieder zijn ding, ken genoeg jonge mensen die me voor zot verklaren, met m'n 19 inch wielen, zal weinig met ouderdom te maken hebben ;)

Dat een Superb een auto is die schittert in rechtuit rijden en niet in bochtenwerk ben ik met je eens, maar de mensen die 19 onder een Superb stoppen verlagen ook doorgaans hun Superb, en dan word het toch een andere auto, aangezien ik vaak bochtenwerk doe, hier op de boerenbuiten, is het voor mij ook nuttig, ik zou niet meer terug willen naar de niet verlaagde variant van mijn Superb, dat was een comfortabele maar zwalpend slagschip, nu rijd hij rechtdoor en in de bochten veel strakker, veel directer, ook met 19 inch eronder, op de snelweg word ik ook niet door elkaar gerammeld op 19, merk er eigenlijk niks van, alleen drempels zijn soms lastiger, die moet je echt wel kalmer pakken dan de meest auto's en dat maakte dat ik in den beginne hard moest wennen aan de combinatie 19 + verlaging, maar dat is helemaal weg en wil het niet anders meer.

Maar voor ieder wat wils natuurlijk, kan me voorstellen dat je er niet aan wilt, grote wielen en eventuele verlaging, alle begrip voor.
 
Laatst bewerkt:

-G-

Lid
De Speedline’s 100%
Ik had ze ook op mijn Octavia 2 vrs...:thumbsup:

Vandaag geplaatst en vind ze toch wat klein ogen terwijl het toch 19 inch is.

Net eens geïnformeerd achter 20inch Kahn velgen. Altijd al knappe wielen gevonden en lang naar gezocht en nu staat er net een setje te koop :)
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210513-230610_Gallery.jpg
    Screenshot_20210513-230610_Gallery.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 83

JeSko

Forumguru
@-G-

20 inch ga je spijt van hebben, dan zit er bij een S2 echt te weinig rubber rond, @CDK en nog wat andere hebben op 20 inch gereden, mss dat zei je van info kunnen voorzien. Dat die speedlines ondanks hun 19 inch klein ogen komt door het ontwerp van de velgen, met die bredere buitenste rand.
 
  • Leuk
Waarderingen: -G-

s-line

Forumguru
Vandaag geplaatst en vind ze toch wat klein ogen terwijl het toch 19 inch is.

Net eens geïnformeerd achter 20inch Kahn velgen. Altijd al knappe wielen gevonden en lang naar gezocht en nu staat er net een setje te koop :)
Ik vind ze wel mooi staan alleen is de band denk iets te hoog ik gok. (235/35) en met dit wiel moet de auto omlaag (daar ben ik weer;)) maar dan krijg je een heel ander beeld. Maar het is een feit dat een wiel met een tiefbett kleiner oogt, het donkere hart en het rode logo maakt het optisch ook anders ( lees kleiner)
 

s-line

Forumguru
Zo stond het op de RS met Kw schroefset 7cm verlaagd
 

Bijlagen

  • 873CC500-37CE-4447-AC5E-08665B6BF261.jpeg
    873CC500-37CE-4447-AC5E-08665B6BF261.jpeg
    101,8 KB · Weergaven: 64

CDK

Forumguru
In NL is 20” geen probleem als je oplet, maar woon je of kom je regelmatig in België dan zou ik niet groter gaan dan 19” Anders ga je het gegarandeerd een keer bezuren.
 

s-line

Forumguru
Slechte foto maar 20”vs 19”
 

Bijlagen

  • CF929324-0F88-438F-A593-10F77E96208B.jpg
    CF929324-0F88-438F-A593-10F77E96208B.jpg
    37,6 KB · Weergaven: 58

-G-

Lid
Heb vroeger ook nog op 20inch gereden met mijn opel omega dus dat lukt perfect ;)

Heb bewust een vaste verlaging van Eibach geplaatst omdat ik mezelf ken en met een schroefkit weer allerlei toeren zou gaan uithalen op hem toch maar op het laagste te krijgen.
Met mijn Astra vroeger had ik alle hulpveren verwijderd, achteraan kortere veren van een Tigra gestoken en een lager regelpotje gestoken van nog een ander merk. :)

Heb mijn kever van 1953 nog om 'mee te spelen' en waarmee ik met een 2cm bodemvrijheid over de wegen hier daver ;)
 
Bovenaan Onderaan