Velgen Skoda Superb II

JeSko

Forumguru
@fiestaman

Ben nog niet gekeurd maar mijn bandenboer heeft mij verzekerd dat ik met deze setup van 19 inch door de keuring kom. Ik laat hem over een half jaar sowieso keuren met de 19 inch eronder, dan weet ik het 100% zeker.
 

-G-

Lid
Zou een 9J ET35 (ET39 ook mogelijk door 4mm af te draaien) onder een S2 passen?

Heb een setje originele oude RS6 velgen gevonden maar ik vrees dat het te breed gaat komen vooraan.
 

Vinny

Forumguru
op mijn Honda Civic van 1992 ging ik in 1996 naar de keuring met 18" velgen geen probleem.
Sindsdien heb ik met iedere auto naar de keuring geweest met 18".
Mijn vorige wagen was een Mazda CX-5 met 20" velgen door de keuring (origineel voorzien van 17" en optioneel 19").
Nu heb ik mijn Superb IV met 19" standaard gekocht en verwacht hier natuurlijk ook geen problemen mee.
 

JeSko

Forumguru
@-G-

Nee dat gaat te breed zijn, hieronder wijze woorden van iemand op het forum ( @CDK ) die weet waarover hij praat wat betreft velgen onder een S2, heb er zelf ook al veel aan gehad.

8.5 J ET tussen 43-45
8 J ET tussen 38-45
7.5 J ET tussen 35-46

De laatste zou lukken qua ET maar dat is op 7.5 J originele velgbreedte.
 

-G-

Lid
@JeSko

Ok bedankt. Wel jammer want zouden heel mooi staan.

Heb nu 8.5 et35 en komt net gelijk met de wielkast vooraan dus die 9J laten afdraaien naar et39 had misschien net nog gepast na verlaging ;)
 

JeSko

Forumguru
@-G-

Klopt, ik heb zelf 8 J wielen met et 45, en dat zit ook netjes gelijk met de wielkassen. Old RS6 velgen zijn inderdaad prachtige wielen, zelf ook zo'n set op het oog gehad maar die pasten toen ook niet :)
 

-G-

Lid
Origineel zijn ze 9 breed he...das het jammere eraan.

Heb nu een setje eibach pro kit veren gevonden in occasie maar zonder papieren dus heb is geïnformeerd bij Antera hier of hij dat eventueel kan fixen
 

-G-

Lid
@-G-

Nee dat gaat te breed zijn, hieronder wijze woorden van iemand op het forum ( @CDK ) die weet waarover hij praat wat betreft velgen onder een S2, heb er zelf ook al veel aan gehad.

8.5 J ET tussen 43-45
8 J ET tussen 38-45
7.5 J ET tussen 35-46

De laatste zou lukken qua ET maar dat is op 7.5 J originele velgbreedte.

7.5 ET51 zal teveel naar binnen komen waarschijnlijk. Heb zo'n setje RS Xtreme opt oog van de Octavia RS
 

JeSko

Forumguru
Dat staat ver naar binnen inderdaad @-G- , gaat geen tof gezicht zijn, vind dat een RS zijn wielen zowiezo standaard veel te ver naar binnen zitten. Je kan nog altijd een spacer plaatsen om ze wat meer naar buiten te zetten, maar je blijft wel met een dunne velg zitten, langs achteren heb je dan iele wielen die ver naar buiten komen met spacers, zou dan zelf gewoon een wiel zoeken met minstens 8J ET45 velgen en 225 banden zoals de mijne, en nu ga ik zelfs voor een maatje breder (8.5J) met ET42 omdat dat nog wat dikker staat.
 

-G-

Lid
Gaat idd smal zijn. Heb nu 8.5 et40 en staat wel dik zo. Eibach -3 veren liggen klaar om te plaatsen dus zal wat beter zijn zo. Twijfel nog om ineens andere schokdempers te steken ook. Mijn 2013 1.8TSI heeft 132.000km gereden nu en verwacht er per jaar zo'n 6a7000 bij te doen dus of het de moeite is om de dempers al te vervangen

Had die RS velgen eens laten shoppen en ziet er direct helemaal anders uit zo
 

Bijlagen

  • 83085942_2686610148089952_8940599133912170496_o.jpg
    83085942_2686610148089952_8940599133912170496_o.jpg
    203,9 KB · Weergaven: 69
  • received_696653737777354.jpeg
    received_696653737777354.jpeg
    179 KB · Weergaven: 64

JeSko

Forumguru
Vette Superb @-G- ! Zie je niet vaak zo'n witte S2 Sedan, erg knap! Ik vind de wielen die je nu zitten hebt veel knapper staan, ze geven de auto stilstaand snelheid als je snapt wat ik bedoel, en de vorm van de velg past perfect bij de rondere lijnen van een Superb. Dus deze is nog niet verlaagd? Lijkt alsof ie lager ligt dan standaard, mijne stond standaard in elk geval hoger dan dit. Als je dempers niet lekken zou ik het er gewoon op wagen, als ze dan na een tijd toch beginnen lekken na de verlaging kan je ze altijd nog vervangen.
 

JeSko

Forumguru
@-G-

Voila dit is de mijne verlaagd op eibach 3 cm, lijkt alsof die van u al bijna even laag ligt zonder verlaging.
 

Bijlagen

  • 20201120_115114_copy_1612x1209.jpg
    20201120_115114_copy_1612x1209.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 50

-G-

Lid
Ja, vind het ook mooi staan maar veel kuiswerk

Die kleur was meer van de moetes. Moest een automaat en 1.8 benzine hebben en die waren niet zo dik bezaaid toen ik aan het zoeken was. De 1.4 leek me wat te licht voor zo'n grote auto.
Was 5 jaar en had 93.000km toen. Heb hem 14.000 betaald incl plaatsing trekhaak en achteruitrijcamera.

Had toen ook net een bruine station full option met amper 30.000km voor dezelfde prijs aan mij voorbij zien gaan dusja, deze witte was toen de enige op markt.

Ivm de verlaging, jij hebt het faceliftmodel, misschien komt het daardoor? Of mijn standaard veren zijn al zo doorgezakt dat hij na het plaatsen van de Eibach veren misschien hoger komt te liggen dan nu

Had liever een schroefkit gekocht maar ik ken mezelf en zou hem dan toch uiteindelijk plat tegen de grond leggen dus vandaar de keuze voor veren ‍♂️
 

JeSko

Forumguru
Na het kuisen een laagje opzetten, Gyon coating of wat ik gebruik HydrO2 Lite, dan leg je een beading en als hij vuil is helpt even afspoelen met de tuinslang al vaak om hem weer proper te houden, ik wil zelf niets anders meer dan een witte metallic lak, vind dat echt machtig mooi! Zowel s'nachts als overdag :jaja:

Dat zou kunnen, al dacht ik niet dat er verschil zit op beide qua onderstel, althans dat vind ik hier toch nergens terug. Maar het zou idd kunnen dat jouw dempers al wat verder zijn ingezakt, al zou je dat tijdens het rijden wel merken gok ik. Of het is optisch, ik heb maar bandjes 35 wanghoogte liggen, jij 40 denk ik? Dat vult de kasten beter op.

Schroefset en dan heel laag zou wel heel knap zijn op die van u! Wilde zelf ook een schroefset, maar de vrouw rijd er ook mee en die wilt er niks van weten ( ook wel te begrijpen ).
 

-G-

Lid
Mijn vrouw wil hier niet mee rijden wegens te lang maar heeft dan wel sinds september een Passat GTE als bedrijfswagen

Eigenlijk hebben we de Superb nu niet meer nodig maarja...ik krijg er misschien nog 7-8000 euro van ofzo dus dan kan ik er beter mee blijven rijden tot hij uiteen valt. Ben 2m groot dus die ruimte op de achterbank is wel leuk voor mijn kinderen.

Mijn kever ligt een 2cm van de grond dus kan me daar nog mee amuseren
 

Bijlagen

  • 29366507_1605694876217979_6560061742863351808_o.jpg
    29366507_1605694876217979_6560061742863351808_o.jpg
    121,6 KB · Weergaven: 26

JeSko

Forumguru
Zo'n Passat is inderdaad ook best lang :laugh:als 7000-8000 niet bijster veel voor je is kan je hem beter oprijden, het is een fantastische wagen en inderdaad zo ruim, dat ga je nergens terugvinden voor dat geld, zelfs niet voor veel meer geld.

Wauw dikke Kever!!! :nailbiting: zou zelf ook graag zo'n projectauto naast mijn Superb hebben, maar heb er de centen ( en de plaats ) niet voor, misschien ooit een oude w124 Benz, maar tegen dan zijn die schier onvindbaar in goede staat of onbetaalbaar. Heel knap wagenpark heb je! Die Sup mogen ze zo voor men deur zetten hoor.
 
Bovenaan Onderaan