Velgen Skoda Superb II

-G-

Lid
Had nog een zwarte kever cabrio ook van 1972 maar die heb ik verkocht omdat ik te weinig tijd had om mee te rijden omwille van de kinderen. Heb die voor 14 verkocht en dan de Superb van dat geld gekocht. Reed met een Kia c'eed daarvoor die mijn vrouw had gekregen van haar ouders dus wou iets leuker om in de week mee te rijden

Ondertussen ben in al wel weer aan het kijken om iets bij te kopen met meer performance maar dan wel in oldtimer omwille van de hoge taksen ...

Heb een dubbele garage in huis en een garage van 4x10m achteraan in de tuin dus dat moet vol he ;)
 

JeSko

Forumguru
Dat is knap zaken doen, als je daarvan zo'n luxe cruiser als de Superb kan kopen, en dan nog met DSG, heb je het goed gedaan. En je hebt de groene Kever nog.

Pff gelukzak, we zijn zelf een ander huis let garage en oprit aan het zoeken, ik heb een garage maar daar past de Superb niet in, dus staat ie altijd tegen het straat geparkeerd, kan er dus thuis ook niet aan werken thuis ofzo, verschrikkelijk.
 

eriktv

Forumguru
Ik heb in onze garage/carport (aan één zijkant open) een gat in de muur van de schuur moeten zagen, zodat de Superb erin past :deuk:. Geeft me net de 2cm waardoor de garagedeur dicht kan.
 

-G-

Lid
Onze dubbele garage in huis is 5m25 dus met de trekhaak is het vrij nipt. Aan de ene kant staat onze warmtepomp dus daar kan hij niet staan. Daar staat de kever. En de rest vd garage is eigenlijk fietsenstalling wegens te lui om ze in het kot achteraan de tuin te zetten.
De Superb en Passat staan eigenlijk altijd buiten, tenzij ze echt vriesweer geven, dan gaat de Passat binnen. Kot achteraan staat ook al vol met gerief dusja. Het is sneller om de Superb ijsvrij te maken dan om naar de garage in de tuin te gaan

Last van hagel hebben we hier niet omdat de boeren hier met hun kanonnen ́́de hagelwolken kapot schieten ;)
 
Goedemorgen allen,

Mijn S2 heeft 18” velgen eronder liggen. Echter vind ik het rijcomfort wel erg hard (waarschijnlijk door de lage band).
Nu heb ik 16” velgen gezien op MP. 205-55-16. Wat is jullie ervaring hiermee? Ziet het er ook nog een beetje uit? Gaat het rijcomfort hiermee omhoog?

Ik hoor graag jullie mening.
 

VAG-man

Forumguru
Ik rij nu sinds een paar maanden voor het eerst op mijn 16" winterset. Zal zeker comfortabeler zijn dan de 18" met de standaard afmetingen banden. Mijn zomerset is 17". Ik merk geen verschil.

Je kunt om de 18" ook een iets grotere wanghoogte nemen. Als je nu bijv. 235/35/18 hebt, gaan naar 235/40/18.
 

wwaldo

Lid
@Xander superb ik denk dat je mijn advertentie in de bazaar hebt gezien, zo staan ze onder de super. Heb er ook een zomerset van.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

s-line

Forumguru
Ik vind 16” op een superb er niet uitzien!
Ik reed er op in de winter met dus winterbanden, hij was inderdaad wel een stuk comfortabeler dan met de 19” waar ik normaal op reed. Icm een schroefset
 

Chrisjemol

Forumguru
Ik heb de superb gekocht met 16” velgen. Reed prima
Heb nu 18” velgen met 225/40/18 erop.
Rijdt ook prima, ik merk niet eens verschil.
Vering is origineel met hulpveren achter
 

Eltjo

Forumguru
@VAG-man en als je zelf rijd al helemaal niet !
Mijn winterset Continental TS830 op 16”, kostte me €250 met 7,5 mm profiel op LM velgen. De set kostte nieuw € 700.
Deze set rijd comfortabeler dan mijn standaard af dealer 17” zomerset met Continental xxsport 5. Bij mij ook standaard vering en hulpveren achter.
Beide type band komen (erg) goed uit de testen en zijn ruim onder de €100 per band + montage te verkrijgen.
Afgelopen en dit jaar heb ik geen winterset meer gemonteerd. Bijna geen winter zo dicht aan de kust.
 

JeSko

Forumguru
Ik ga zodra kijken voor een setje stalen 16 inch audi velgen op winterbanden, ET is wel heel laag, ET 35 op 7J breedte, past dit? Ik gok dat de kleine breedte 7J de lage ET opheft in deze.

Willtheyfit zegt dat ze passen, hebben onder een Leon en een Octavia gezeten, zal vast goed zijn, mag ze toch passen en terugbrengen indien het toch niet goed is.
 
Laatst bewerkt:

andrehj

Forumguru
Ik ga zodra kijken voor een setje stalen 16 inch audi velgen op winterbanden, ET is wel heel laag, ET 35 op 7J breedte, past dit? Ik gok dat de kleine breedte 7J de lage ET opheft in deze.
Ja. Deze gaan passen. Maar:
  1. De extra 10mm die de wielen nu extra naar buiten komen, zorgen ervoor dat er geen ruimte meer is voor evt. sneeuwkettingen en
  2. De grotere ET gaat zorgen voor een iets ander stuurgedrag. Je zou eerder last kunnen krijgen van spoorvorming bijvoorbeeld.
Conclusie: het zou mijn keuze niet zijn. Ik zou zoeken naar een setje met een voor een S2 normale ET-waarde (dus tussen 45 en 51). Die zijn meer dan genoeg te krijgen.
 

JeSko

Forumguru
Thanx @andrehj , heb ze al gekocht, maar wel blij dat ze gewoon passen. Is ook maar voor eventjes, en het was een goedkope noodoplossing. Kettingen ga ik niet leggen, wegen in BE zijn momenteel goed open, secundaire wegen is het oppassen. Ze hebben overigens eerder op een Octavia 3 en Seat Leon gelegen.
 

Eltjo

Forumguru
Afgelopen en dit jaar heb ik geen winterset meer gemonteerd. Bijna geen winter zo dicht aan de kust.
Met de voorspelde sneeuw eergisteren toch maar gemonteerd aangezien ik morgen naar Mechelen moet en donderdag naar Groningen. Of ik echt ga, ga ik morgenochtend maar eens zien. Die klanten kunnen ook wel een weekje wachten.
 

VAG-man

Forumguru
@eltjo2 niet slim om te gaan.
Die code rood duurt tot zeker middernacht, maar morgenvroeg zal het niet veel beter zijn.
Laat de klanten maar wachten. Ze zullen zeker begrip hebben.
Veiligheid voor alles!
 
Bovenaan Onderaan