Skoda Superb 2.8 V6

Cordoba

Forumguru
Nou, bluetooth werkt:dankje:. Waar een wil is, is een weg.
Heb hiervoor wel een cd in de wisselaar moeten stoppen. Maargoed heb nu in iedergeval iets:D.

Nu ik dit zo lees, inderdaad ook al eens gehoord dat bij nog iets oudere apparatuur een musicassette in de speler moest zitten, om bepaalde zaken werkend te krijgen, zoals bijvoorbeeld een extra aangesloten CD-wisselaar.
 

turboturbo

Forumguru
Ja die hydrocracks, heb ik ook een paar topics over gelezen en daardoor de laatste oliewissel gekozen voor een hele dure liquimoly 5W40 volsyntheet.

Ik kan me er echter niet echt iets bij voorstellen dat jaarlijks een castrol TD 5W40 wat kennelijk een HC is, nou zoveel slechter was (dat gooide ik er tot dan toe in op een uitstapje naar een ander Duits merk, na)

Als je elke 8 a 12.000 kilometer wisselt vertroetel je de wagen immers sowieso al?
 
Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Ik zou me niet al te veel zorgen maken over die hydrocracks. Sowieso ga je er hooguit met heel veel moeite achter komen welke olie (deels) HC is en welke echt een volsyntheet. Uiteindelijk gaat het om de prestatie van de olie, en als die aan de VW505 (of 506) norm voldoet is dat in orde voor longlife.

En zeker als je de premium varianten gaat kopen (dus diegene die als synthetisch verkocht worden, al dan niet in combinatie met nog wat meer premium boodschappen erbij) zit je echt wel goed. De Castrol die @turboturbo noemt is prima spul, net als de Shell Helix Ultra die ik gebruik (een van de Pro-varianten als je nog wat meer premium wilt). Eerlijk gezegd denk ik dat je beter een van deze olie's kan gebruiken en dan elk jaar wisselen, dan zo'n heel dure LiquiMoly en dan 2 jaar/30k rijden.
 

Edwinz

Forumguru
Uiteindelijk toch via Lott mijn bestelling geplaatst. Ik kwam er wel achter dat op diverse sites sommige onderdelen anders worden omschreven. Hierdoor is het lastig om alles snel te vinden. Ik was al blij dat ik bij Lott overal goed doorheenkwam.
-Bosch bougies €15,54.
-JP oliefilter €5,99.
-Vaico benzinefilter €6,69.
-Dubbele pakking €27,58.
-Febi carterplug €2,39.
-10L Mannol Extreme 5w40 €29,19.
-Verzendkosten €6,99
Totaal: €94,37

Nu afwachten wanneer het binnenkomt:D
 
Laatst bewerkt:

Edwinz

Forumguru
En zo kom je de nacht wel door.;)

Ik vind het raar dat je niet alles bij een website kan bestellen. Het zijn toch normale onderhoudsartikelen.
Kijk anders eens bij https://www.lott.de/de/ of misterauto.nl.
Die in Duitsland bestel ik vaker en bevalt mij goed.

Uiteindelijk dus bij Lott besteld. Ik denk dat ze gewoon net bepaalde producten iets anders omschrijven. Daarnaast heb ik van ATP een reactie gekregen. Of ik even de link van ebay wilde doorsturen naar hun zodat zij dit konden nakijken (ze konden geen kleppendekselpakking leveren, echter via ebay was dit wel zichtbaar).
Maargoed, kost hun een bestelling en Lott is een bestelling rijker:D
 

Edwinz

Forumguru
Nu bluetooth werkt kan ik verder met de volgende stap (gezien materialen toch al aanwezig zijn, op de cilinders na in volgende tekening).
Dit lijkt mij opzich best realiseerbaar. Ik twijfel alleen nog aan de bevestiging aan het dashboard. Dit kan middels 2 kleine schroefjes, echter is er de voorkeur om geen kleine gaatjes te maken..

Iemand verdere suggesties of opmerkingen op ontwerpje?
upload_2021-1-14_3-58-56.png

Ik zou de cilinders ook nog van PVC kunnen maken en dit dan een kleur geven..:arghh:

Als onderdeel 1 van metaal gemaakt wordt.. dan zou ik heel misschien nog via de opening van het navigatiesysteem magneten achter het dashboard kunnen plaatsen..:pieker:
 
Laatst bewerkt:

Kanerr

Forumguru
Behalve het mdf(hout) gedeelte lijkt het realiseerbaar ja. Als het tijdelijk is kan het wel goed werken, maar voor een passende oplossing zou ik op zoek naar naar iets anders :) Ik heb toevallig vrienden met een 3D printer, misschien jij ook? Zou wel perfect zijn!

Maar hoe schuif je heel het systeem weg als je er niets van wilt zien?
 

Edwinz

Forumguru
Haha geen 3D printer hier.

In het hout zou aan de zijkant een gleuf kunnen zitten om de tablet uit de auto te kunnen halen.
Binnenzijde moet dan wel iets aangebracht worden zodat er geen krassen ontstaan.

Wellicht dat de drie schroefjes vervangen kunnen worden door een klik systeem. Dan is bij het verwijderen alleen de cilinder nog te zien op het dashboard.

Als de cilinder met een magneet bevestigd zou zijn is het in z'n geheel te verwijderen.

Maar kan zo een magneet nadelig effect hebben achter t dashboard en is deze krachtig genoeg:D.
 

Edwinz

Forumguru
Nu ook aan het kijken naar de mogelijkheden met OBDEleven voor mijn auto.

Zie dat er vrij weinig apps beschikbaar zijn dus er zullen ook niet veel punten nodig zijn:
selective door unlocking niet nodig,
washer fluid warning wordt al ruim van te voren gemeld,
seat belt warning staat al aan,
door open lamp staat al aan,
change language niet nodig,
visual confirmation staat al aan,
country settings voor alarm horn niet nodig,
brake pad warning niet nodig,
lock unlock accoustic confirmation zou misschien leuk zijn,
auto lock/unlock zou misschien leuk zijn,
interior monitoring is onmogelijk.

Als ik het dan goed begrijp zou ik voor die twee apps totaal 20 credits kwijt zijn...:pieker:

Wat zou ik eventueel nog meer via longcoding voor elkaar kunnen krijgen?

Airbag foutmelding en overige storingen zou ik met OBDEleven dus wel moeten kunnen uitlezen en resetten?
Gezien ik met m'n ELM327 alleen het motormanagment kan uitlezen.

Wat zou ik nog meer kunnen doen met dit apparaatje?

Volgens mij zit namelijk op de lichtschakelaar achterop ook een TFL pin = TagFahrLicht (net als bij m'n Lupo en passat). Al heb ik tot nu toe geen plannen om hier iets mee te gaan doen (heb wel nog ergens een setje DRL's liggen en 2 van die Hella schijnwerpers:maakmegek:)

Zag tevens dat er nu een nieuwe generatie OBDEleven is uitgebracht.. Iemand ervaring met beide systemen?



upload_2021-1-14_23-19-31.png
upload_2021-1-14_23-18-35.png
upload_2021-1-14_23-19-1.png
 

Edwinz

Forumguru
Achteruitrij signaal (sensoren) mag ook wel wat harder, amper te horen met muziek aan.:D
Comfort knipperen kwam ik niet tegen bij de S1. Echter bij m'n audi van 2002 zat dit er wel op.
Heb ook een sensor in m'n spiegel zitten, zou dit dan betekenen dat mijn verlichting aan kan blijven staan bij het afsluiten voor x aantal seconden?
Needle sweep mogelijk?

Maar hier de specifieke (VCDS) aanpassingen voor de Superb 3U4:
https://www.gerritspeek.nl/vag-com_aanpassingen_skoda-superb-3u.html

En eventueel voor de geïnteresseerde van andere uitvoeringen:
https://www.gerritspeek.nl/vag-com_aanpassingen.html
 

Edwinz

Forumguru
Behalve het mdf(hout) gedeelte lijkt het realiseerbaar ja. Als het tijdelijk is kan het wel goed werken, maar voor een passende oplossing zou ik op zoek naar naar iets anders :) Ik heb toevallig vrienden met een 3D printer, misschien jij ook? Zou wel perfect zijn!

Maar hoe schuif je heel het systeem weg als je er niets van wilt zien?


zoiets?:D

 

brepus13

Forumguru
Is niet zo vreemd toch dat er nagenoeg niks gecodeerd kan worden op een 16 jaar oude auto? Zelfs op mijn S2 van 2013 waren de mogelijkheden beperkt in vergelijking tot mijn huidige O3.

in mijn O2 kon ik het pdc volume via de radio instellen. Wellicht kan dat bij jou ook?
 

Edwinz

Forumguru
Ben het nog niet tegengekomen bij m'n instellingen, maar ga er nog eens naar kijken.

Heb er nog niet veel mee gedaan. Ben een ELM gewend en daar kan je echt vrij weinig mee.

Maargoed zo leer ik steeds weer een beetje meer.
:D
 

Edwinz

Forumguru
Tablet valt precies over de MFD heen, misschien steekt het een paar milimeter uit.

Of ik moet 'm iets meer naar boven verplaatsen, maar dan zie je aan de onderkant weer een randje van de MFD. (Uitlijning is dan niet perfect haha).

Wil ook het liefst iets dat het er nog redelijk uitziet en niet aan mn raam geplakt o.i.d.

(Weet het, ben veeleisend:maakmegek:)
 

Chrisjemol

Forumguru
Mijn obdeleven is de pro versie die dus ook met ios werkt
Je kan middels de apps zaken aan/uit zetten, maar je kan er ook mee de longcoding in en zo meer aan en uit zetten (al naar gelang de auto)

tevens foutcodes resetten, intervallen resetten, enz

Dus altijd nuttige tool,
 

Kanerr

Forumguru
Auto lock ublock kn je gewoon met longcoding doen :)

Eigenlijk moet je het zien als een versimpelde versie van vcds. Maar pas op.. Je kan meer stuk maken dsn goed.
 
Bovenaan Onderaan