Mercedes-Benz C180 cabrio

Status
Niet open voor verdere reacties.

leon-cupra

Forumguru
@Tuner111 , idd ieder zijn ervaringen. Mij is dat kleinere verschil mij op een M2 niet waard. En qua opties verschillen M2s toch niet veel van elkaar. Het grootste verschil is een schuifdak, de rest zijn allemaal prutsen.

Trouwens een automaat/aandrijflijn/... van een liefhebber zijn wagen kan ook stuk gaan.

Gaat trouwens geen competition worden. Het S55 blok is minder betrouwbaar dan het N55 blok (crank hub met een kostprijs van 5k). En de comp zit al met een hele boel filters voor de uitlaat waardoor het geluid (volgens de echte M kenners) op geen hol trekt. Inschrijving is dan ook weer een verschil van 2000€ waarbij de comp ook nog eens een grotere waardedaling moet ondergaan waarbij de gewone M2 op een “laagtepunt” zit.

En onzekere tijden ... niet in mijn branche. Hebben het jaar van Corona het recordjaar van vorig jaar verpulverd. Dus daar heb ik ook geen zien naar. En dan nog, gaat het minder, ben ik ook niet beroerd om het terug met wat minder te stellen. Is gewoon een mindset. Maar nu het kan ... waarom niet :arghh:

en zit mbt huisje ook al veel stappen verder dan jou. Als ik naar een huisje zou kijken, zou het een tweede opbrengstwoning zijn ;)
 

leon-cupra

Forumguru
Wat ik gewoon bedoel is dat een liefhebberswagen geen garanties is op een feilloze wagen. En Europese garantie, allemaal mooi en wel tot de BE dealer 5k uit zijn portemonnaie mag halen. Eens zien waar hij dan het moeilijkste over zal doen. De DE wagen of de BE wagen....
 

Tuner111

Forumguru
neen dat is waar.

Maar een dealer gaan echt niet wakker liggen daarvan hoor. die kosten worden door de fabrikant gedragen als het onder garantie is ;)

maar goed. ikzelf zou nooit een m2 kopen :D Daarvoor vindt ik een BMW er te oud uitzien (smaak he).

Mijn lijstje nu
T-roc R
Toyota Supra
RS3
TT-RS
Mercedes A/CLA 45s

Maar zoals ik al aanhaalde eerst zien wat 2021 gaat brengen :D
 
Laatst bewerkt door een moderator:

leon-cupra

Forumguru
T-roc R —> een “sportwagen” die een meter hoog staat, echte bochtenpakker :nono: is maar juist goed voor een sprintje

Toyota Supra —> bmw dus :tongue:

RS3 —> dat model is pas verouderd. Techniek en motor zijn natuurlijk een pareltje. Maar ook veel te duur. Belachelijke prijzen voor wagens met veel kilometers

TT-RS —> absoluut fan van maar budgettair een stuk duurder

Mercedes A/CLA 45s —> 4 cilinder :nono: als je dan toch een ultieme sportwagen wilt kopen, is een 4 cilinder een domper op de pret ... ondanks het een fantastisch uitziende wagen is.


Als de benz verkocht geraakt en er een M komt is het omdat het een fantastisch ogende wagen is. Als je hem in het echt ziet is het precies een kleine pitbull. Die brede “schouders en heupen” ... machtig. Daarnaast de laatste 6cilinder en het bijhorend geluid. En het rijden uiteraard. 1 van de best rijdende wagens in zijn prijsklasse. Haarscherp, speels, van mak tot een hooligan, ...
Het meeste schrik had ik van het interieur. Op foto ziet dat er echt niet uit. Maar met er dinsdag ingezeten te hebben , uiteraard niet het moderne van een A-klasse maar wel mooi, “Duits” en echt nog sportief ogend, gericht op de bestuurder.
 

EdK

Forumguru
Afijn ik lees het al, jullie twee gaan het nooit met elkaar eens worden....

uiteraard niet het moderne van een A-klasse maar wel mooi, “Duits” en echt nog sportief ogend, gericht op de bestuurder.
Tsja dat is dan weer een groot minpuntje...
In jouw geval had dat beter voor de bij rijdster kunnen wezen....

Dat word nog 5 jaar rijden in je huidige wagen....:deuk::deuk::deuk: :tongue::tongue:
 

leon-cupra

Forumguru
Tja het zou eens snel kunnen gaan. Vandaag de benz zelf dan maar online te koop gezet. 10min later eerste bericht van iemand die 5km verder woont. 15 min later stond hij aan mijn deur. Cabrio en autoliefhebber en gek van de benz ... morgen weet ik meer.
 

leon-cupra

Forumguru
Zei zo tegen mij “ik ga paar fotokes pakken zodat ik ze kan tonen aan mijn vrouw. Juist nog even bespreken vanavond maar uiteindelijk doe ik toch mijn eigen zin”

vanwaar kennen we dat?? :deuk::deuk::deuk:
 

larsy

Forumguru
Ik zou niet per se in DE kopen .
Beter hier en zo de garantie pakke
Zeker met dure wagens .
(Mijne ben ik in DE gaan hale omwille van de kleur) maar anders kwam hem gewoon van hier . Voordelen heeft dat niet (in mijn ogen) om hem in DE te halen .

Twijfel je nog over wagens of moet het de M2 zijn ik zie ook Porsche en Audi rs staan .

Ik kan alleen maar zegge zo een 4x4 systeem is ideaal :thumbsup: :maakmegek:

Dat heb je zeker niet bij die M

En in de nabije toekomst gezien 5-8-10jaar
Dat Die 3000cc wel eens extreem duur belast kan worden .!
En dus de “kleinere” motorisatie beter gewild gaan worden . (Zelfs eerder de 2L)
En dan beter voor een 2.5 (RS) gaan .

Waar je nu met een Porsche 993 3.6 zit aan €€’s dat je dat gaat moeten betalen op je 3L (Dat zou wel “pijn”doen /zuur zijn ) .
Hoe denk je daar over?


Stel je voor:
dit met een stage 1 chipie 450-470pk tjes ideaal
En toch allemaal net iets goedkoper C1363867-063D-4B15-BB7A-BE3F0EA983F7.jpeg



Upje :
oké ik zie je reactie nu dus het zal een zes in lijn zijn
 
Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
@larsy , taksen ben ik mij van bewust maar aan de andere kant “binnen 5-8-10jaar” haal ik toch niet :deuk:
Bedoeling is er zeker 2-3jaar mee te rijden omwille van de 2500€ inschrijving maar 5 jaar zal ik zeker niet halen met de M2. Is een one in a lifetime opportunity, maar zeker niet bedoeld als 10j blijver.

RS staat er idd tussen maar kan mij niet vinden in het design. Voor mij “te gewoon”.

boxster ... eerste gedacht ... binnen budget wel haalbaar maar 45k betalen voor een 7-8jarige wagen ... niets voor mij. En dan nog de onderhoudskosten van een P. K blijf er naar kijken maar kopen :nono:
 

larsy

Forumguru
Ja dan moet je niet te lang wachten ....
Overmorgen zijn de inschrijvingen al duurder :maakmegek: (in België)

Ja smaak kunnen we niet veranderen ...
Ik vin zei beide even mooi
Maar die 6pitter verkiezen boven een 4x4 hmmm....

Geluid van de Audi is toch ook perfect hoor :D
 
Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
In maanden red je het al niet eens .....:deuk::deuk:
How how ... rij er 6 maanden al mee

een evenaring van mijn vader zijn “record”. Splinternieuwe bmw E46 320d na 6 maanden verkocht omdat hij niet kon wennen aan de handbak. Reed ervoor met een benz E automaat.
 

leon-cupra

Forumguru
Ja dan moet je niet te lang wachten ....
Overmorgen zijn de inschrijvingen al duurder :maakmegek: (in België)........
Uiteraard al gerekend met de taksen van 2021. Zijn 300euro gestegen :banghead:

Heb een duidelijke voorkeur voor de M2:jaja:
Een 370pk op de achterwielen ... gaat idd minder zijn dan 4x4 maja aan de andere kant ... de M2 krijgt enorm veel lof over de rijcapaciteiten en grip. Weinig wagens in dit formaat die meer plezier bieden. En mss kunnen we ermee leren driften :nailbiting::nailbiting:
 

leon-cupra

Forumguru
Oke goed ik hoor het
krijg u niet bekeerd tot Audi :thumbsup:

Zolang het maar gene saaie zwarte zal worden ;)
Mijn vader ook "toch gene BMW, koop dan toch op z'n minst een Audi" (heeft zelf meestal Audi gereden: 80 avant , 100 avant, paar A6en. Peis dat hij ze quasi allemaal heeft gehad). Hij vergeet er dan wel bij te zeggen dat zijn BMW E39 525tds zijn plezantste auto ooit was.:deuk:

Zwart komt hier niet op de oprit. Heb zonet een zwarte fiesta verkocht ... miserie om die op een warmere dag schoon te drogen. En ieder krasje zie je ... blij dat die zaterdag van mijne oprit gaat.
Voorkeur gaat uit naar Alpinweiss. Vrouw en kids willen long blue beach maar ook zo een merde kleur om te onderhouden.
 

Kanerr

Forumguru
1x polish/detail behandeljng met een fatsoenlijke coating en de auto blijft proper hoor. Dan kan je na 3 weken stof gewoon de hoge druk erop spuiten en hij is weer schoon :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan