Status
Niet open voor verdere reacties.

JeSko

Forumguru
@Cordoba

Hierbij twee filmpjes. Velgen is eigenlijk van te ver gefilmd, maar had niet veel tijd en verwachtte er ook niet echt iets met te doen. De zonnetent geeft een beter beeld. Het lijkt dat ik heel dik lak, maar dit is niet het geval, onze pistolen zijn instelbaar tijdens het lakken, meer druk op de pistooltrigger is meer poeder/lucht, minder druk is minder poeder/lucht verhouding, de reden dat ik zo vaak in diverse hoeken lak onderin de tent is omdat onze baas zijn klanten een 100% dicht gelakt product aanbied, dat is zeker niet overal het geval, zodoende is alles netjes dicht gelakt wanneer de zonnetent haar maximum uitval heeft bereikt, zodat de mensen eronder geen blank aluminium zien als ze omhoog kijken. Het hele proces is wel wat langer, eerst word het materiaal correct opgerekt/opgehangen, zodat het ophangmateriaal geen schaduwen of strepen maakt op het te lakken materiaal, dan gaan ze door een onvet tunnel die tevens een laagje op het materiaal legt, deze laag zorgt ervoor dat het lakwerk beter hecht en een langere levensduur heeft. Hierna wordt het materiaal gedroogd in een droogoven, daar'a gelakt, en daarna gemoffeld in een moffeloven. Zeer simpel uitgelegd natuurlijk, maar zo krijg je een idee.

Enjoy!



Enkele eindresultaten.

20200508_111003_copy_3024x2268.jpg
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
@JeSko in het filmpje zie ik je vaak op je knieën gaan op die roosters.
Zou er toch op letten dat minder te doen anders zijn je knieën over enkele jaren naar de knoppen.
In mijn beroep zitten we ook vaak voor een kast op de knieën en zelf gebruik ik dan of kniebeschermers of een matje van voldoende dikte.
Enkele collega die tegen pensioen aanzitten gebruikte dit nooit ( zomer en winter ) en lopen allemaal met knie problemen, waarvan dit één van de oorzaken is ! :koffie:
 

JeSko

Forumguru
Ja inderdaad en ik heb al één kapotte knie door het voetbal @EdK , zulke kniebeschermers zijn hier niet voorhanden, misschien zelf maar eens meenemen van thuis uit :thumbsup:
 

JeSko

Forumguru
Die hebben we inderdaad ja, kniebeschermers vallen in onze stiel wellicht niet onder verplichte voorzieningen.
 

EdK

Forumguru
kniebeschermers vallen in onze stiel wellicht niet onder verplichte voorzieningen.
Maar goed je kunt het altijd aankaarten !
Wij krijgen ook mondkapjes van de werkgever en alle andere desinfecterende spullen.
Geïsoleerde werk overals
Beschermings middelen tegen de zon

En allen verkregen door in gesprek te gaan met de werkgever !

NEE heb je en JA kun je krijgen is bij ons de slogan
En je vraag onderbouwen is belangrijk !
Als ik zeg ik wil dat van je hebben dan kan ik het schudden
Maar als ik onderbouw waarom ik het wil hebben dan kan er opeens veel meer !
En zou zeker de foto van canons oog niet gebruiken als voorbeeld , want dat geeft alleen maar meer vragen.
Die matjes komen uit advertenties van de Libelle / margriet e.d vandaan....
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik gebruik die matjes heel vaak in huis en tuin voor alle klusjes waarbij ik op 1 of beide knieën moet zitten, precies om de redenen die @EdK al eerder aangaf en ook om mijn broekspijpen een beetje schoon te houden. Er zitten er trouwens ook standaard 2 bij de caravanuitrusting, komen ook daar regelmatig van pas.
 

Cordoba

Forumguru
@JeSko Als ik het goed zie, zie ik één slang en 2 snoeren naar het pistool gaan? Eén slang betekent dat poeder en lucht al gemengd zijn, voor je pistool?
 

JeSko

Forumguru
@Cordoba

Klopt, het poeder word aangezogen via een poederbuis en komt zo onder persluchtdruk in het pistool, afhankelijk van het te lakken materiaal kan ik die verhouding wel regelen. de twee snoertjes zetten stroom op de poederdeeltjes. De balken waar het materiaal aan hangt, staan ook op een kleine spanning, die dan weer aan het materiaal word doorgeven, dit om het aantrekken van poeder tot materiaal te bevorderen.
 

JeSko

Forumguru
We lakken hier ook herlak @Cordoba , dus ook aluminium waar al een laag opstaat kunnen we hier lakken, met een speciale herlakstand. Dat is wat moeilijker, en voor beginners vaak een echte nachtmerrie, maar gaandeweg leer je dat ook wel.
 

EdK

Forumguru
de twee snoertjes zetten stroom op de poederdeeltjes. De balken waar het materiaal aan hangt, staan ook op een kleine spanning, die dan weer aan het materiaal word doorgeven, dit om het aantrekken van poeder tot materiaal te bevorderen.
Was het niet zo dat het object wat gepoederd moet worden negatief word geladen en je poeder positief word geladen voor het het pistool uit gaat en dat het dan door negatieve object de positieve poeder aantrekt.
Vandaar dat je ook erg weinig product verlies hebt ( poeder )

Althans zo is het me uitgelegd door onze huis poeder coater die onze kasten en zuilen spuit
 

JeSko

Forumguru
@EdK

De poederdeeltjes worden negatief geladen, en het te lakken stuk is geaard, hierdoor creëer je een magnetisch veld tussen pistool en materiaal, zodoende hecht het poeder zich via dat magnetisch veld aan het materiaal. Heel simpel uitgelegd. Je hebt ook nog zaken zoals het Faraday effect, maar dat is ingewikkeldere materie.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

JeSko

Forumguru
@Rosinfield

Zou mettertijd toch graag een schroefset willen, maar dat vergt wat warmmakerij van mijn halve trouwboek ( lees:vrouw ) :D en het chroom langs de zijkanten word na nieuwjaar nog verwijderd :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan