Het kleine Citigo eiV bestellingen en levertijden topic

@Andre88 Helaas ... wel bericht gehad dat de auto onderweg zou zijn naar NL (17-10) maar verder nog niets. Geen idee of de auto al bij de importeur staat of inmiddels onderweg is naar de dealer ... Communicatie van Skoda (dealer) richting klant blijft wel een frustrerend dingetje ...
 

Andre88

Nieuw lid
Het laatste bericht wat ik van ze gehoord heb beloofd ook al niet veel positiefs.. Skoda Apeldoorn mag alle auto’s na 15 november dit jaar niet meer leveren. Dan word het verplaatst naar januari..
 

Berrychello

Forumguru
Na 15 november inderdaad geen afleveringen meer. Al zou je wellicht via de importeur daar wel om kunnen eisen zou ik zeggen, gezien de bizarre levertijd. Eventuele financiële gevolgen lijken mij voor rekening van de importeur.
 

Andre88

Nieuw lid
Inderdaad vreemd dat ze hiermee het signaal geven dat ze hun eigen belangen groter vinden dan die van hun klant. iedere keer bij de pomp tanken is toch zuur als je weet dat je elektrisch had kunnen rijden...
 

Berrychello

Forumguru
Ik vermoed dat elke dealer er een aantal geleverd krijgt en Broekhuis er nog geen eentje weg heeft gezet. De PL aanbieding was bijvoorbeeld van een leasemaatschappij waar veel dealers hun business onderbrengen maar Broekhuis heeft een eigen leasemaatschappij. Wellicht wilden zij niet met die actie meedoen?

Ook valt mij op dat ze allemaal, ook de demo, meer dan 25k kosten. Onze Style met wat opties zit nog onder de 25k.
 

Andre88

Nieuw lid
Ze zijn idd aan de prijzige kant. De mijne zit daar inclusief wat opties ( wel de style uitvoering) nog ruim onder..
Ben echt benieuwd naar de rij eigenschappen als ik hem zaterdag ophaal.. ik lever wel flink wat ruimte in: Skoda fabia Monte Carlo uit 2017. Maar de auto os alleen nu dof voor woon - werk.. de ruimte compenseer ik dan wel met onze Touareg...
 

sels

Lid
Wij hebben er sinds kort ook één, ze blijken ook nog geïmporteerd te worden. Een tijdje terug kreeg ik een Citigo-E mee als leenauto toen de Octavia voor een beurt ging en ik was zeer aangenaam verrast. Toen ik op zoek ging naar een demo of nieuwe in de gewenste kleur en met voorruitverwarming (bleek heel prettig gisteren) kwam ik uit bij Niham Volvo in Den Haag. Daar werden meerdere Citigo's Style aangeboden voor 22.900,-, met mogelijkheid voor de subsidie van 2000,-. Deze Volvo dealer heeft een stuk of 9 Citigo's uit Tsjechie gehaald en zet deze in als leenauto. Grappig toch, breng je je XC90 voor onderhoud, krijg je een Citigo mee. Bij het ophalen van de auto werd mij verteld dat ze er nog 4 hebben besteld.
Onze is dus een import auto uit Tsjechie, eigenlijk nieuw, maar ben wel 2e eigenaar, en subsidie is al binnen, dus 20.900,- betaald. Alles functioneert, ook Skoda Connect. Ik snap nog niet helemaal hoe dat werkt met esim. Ik heb daar geen abonnement voor of betaalt de importeur de dataverbinding?
Maar, heerlijk autootje, de Octavia gaat minder gebruikt worden, denk ik.
 

Rookie-Black

Nieuw lid
Het is een superfijn bakkie!
Met de Skoda app je rit voor ‘s morgens al inplannen zodat je vertrekt met een heerlijk warme auto en krabben is verleden tijd.
Wat een uitkomst!
 
Bovenaan Onderaan