introductie Superb-2

Edwin

Lid
Iets anders: in alle brochures wordt steeds de rode versie getoont, maar deze zie ik nergens bij de dealers. Ze hebben hem wel bij Pon in Leusden, maar hij was er nu niet. Ze gingen nog voor me kijken waar deze wel was. Mochten we de rode in het echt toch niet mooi vinden, dan is de Mokka bruine ook een hele mooie kleur (vind ik).

De rode staat bij Broekhuis in Assen en ik moet zeggen dat dit een erg geslaagde kleur is voor een S2.
 

sitechris

Donateur
Vandaag ben ik samen met vrouw en buurman/vriend bij Pon Mobiel geweest om een testrit te doen in een 2.0TDI CR 170PK en een 1.8TSI 160PK. Voor mij is het duidelijk, de 1.8TSI is een super fijne auto. Minder koppel, maar daar merk je bijna niks van en een heerlijke stille motor. In z'n 4 kun je met gemak nog 150 rijden zonder dat je hem echt hoort.

Zijn er nog negatieve puntjes? Jawel:

-de hoofdruimte achterin voor lange mensen is beperkt.
-van ons zouden de spiegels wel wat verder dicht mogen klappen, of iets verder van de auto af mogen staan, zodat ze iets verder dicht kunnen klappen
-De ramen zijn wat kleiner dan in de Octavia, waardoor we denken dat het veel moeilijker zal zijn om uit de auto te komen in het geval je in het water terecht mocht komen (wat je natuurlijk nooit hoopt mee te maken).
-en als laatste moesten we wennen aan het uitstappen. De eerste keer stoot je je hoofd omdat de bovenkant van het portier een stuk lager zit dan die in de Octavia of Fabia.

Iets anders: in alle brochures wordt steeds de rode versie getoont, maar deze zie ik nergens bij de dealers. Ze hebben hem wel bij Pon in Leusden, maar hij was er nu niet. Ze gingen nog voor me kijken waar deze wel was. Mochten we de rode in het echt toch niet mooi vinden, dan is de Mokka bruine ook een hele mooie kleur (vind ik).

Wat was je ervaring met de 170 pk diesel CR in de superb ivm je huidige 140 pk Octavia? Vooral op gebied van prestaties ben ik best nieuwsgierig naar de nieuwe CR motor
 

EdK

Forumguru
Zal ik mijn exemplaar aan je opsturen?


Gooi hem nog niet weg aub !
Maar ik moet nog wat kabels van de week omleggen van wat pompen bij het belastingkantoor van Almere ! En daar om de hoek zit de Skoda dealer dus wip ik daar nog ff langs !

Wordt het geheel niets dan geef ik je wel ff een PM !!

maar alvast vriendelijke dank dat je aan me denkt ( en nog wel een lelijke kerel ) :1761:
 

Pendragon

Forumguru
Wat was je ervaring met de 170 pk diesel CR in de superb ivm je huidige 140 pk Octavia? Vooral op gebied van prestaties ben ik best nieuwsgierig naar de nieuwe CR motor

Vergeleken met de 140pk van m'n Octavia merk je toch wel dat deze 30pk meer heeft. Of dit nu vooral komt doordat het een CR is weet ik niet. Verder is deze CR diesel motor stiller, maar dat is in het algemeen zo in de nieuwe Superb, dus ook dat is lastig te vergelijken. In Almere heb ik met een 1.9TDI gereden en die was wel een stuk luidruchtiger dan de 2.0 CR van vandaag, maar natuurlijk wel veel krachtiger. Maar als ik mag kiezen ga ik tocht echt voor de 1.8TSI, want die is zeker net zo krachtig als de 2.0TDI, veel stiller en het verschil in koppel merk je haast niet.
 

Pendragon

Forumguru
Vergeleken met de 140pk van m'n Octavia merk je toch wel dat deze 30pk meer heeft. Of dit nu vooral komt doordat het een CR is weet ik niet. Verder is deze CR diesel motor stiller, maar dat is in het algemeen zo in de nieuwe Superb, dus ook dat is lastig te vergelijken. In Almere heb ik met een 1.9TDI gereden en die was wel een stuk luidruchtiger dan de 2.0 CR van vandaag, maar natuurlijk wel veel krachtiger. Maar als ik mag kiezen ga ik tocht echt voor de 1.8TSI, want die is zeker net zo krachtig als de 2.0TDI, veel stiller en het verschil in koppel merk je haast niet.

Foutje in de regel over de 1.9TDI, ik bedoel daar dat de 2.0TDI CR veel krachtiger is dan de 1.9TDI.
 

Fabia

† In Memoriam
Gooi hem nog niet weg aub !
Maar ik moet nog wat kabels van de week omleggen van wat pompen bij het belastingkantoor van Almere ! En daar om de hoek zit de Skoda dealer dus wip ik daar nog ff langs !

Wordt het geheel niets dan geef ik je wel ff een PM !!

maar alvast vriendelijke dank dat je aan me denkt ( en nog wel een lelijke kerel ) :1761:

Ik was ff bij Rijnwoud vandaag maar daar lagen nog voldoende skoda magazines.
 

Pendragon

Forumguru
De rode staat bij Broekhuis in Assen en ik moet zeggen dat dit een erg geslaagde kleur is voor een S2.

Vanochtend werd ik door Pon Mobiel gebeld dat ze 2 adressen had waar de rode stond die redelijk dicht in de buurt waren. 1 in Assen en 1 in Schagen. Ik ben vanmiddag met vrouw en kinderen wezen kijken en die kleur is echt top!
 

Roel

Lid
Ook afgelopen zaterdag bij de dealer (Holdinga Almere) wezen kijken naar de nieuwe S2. ik moet zeggen dat ik het een zeer mooie wagen vind en daar is mevrouw Bakker het helemaal mee eens! Het ziet er allemaal degelijk en solide auto en wat een ruimte!!

Helaas staan er alleen maar diesels bij deze delar, dus moet ik zaterdag naar Leusden voor een proefrit en de 1.8 TSI. Heeft er al iemand gereden in de 1.4? en zo ja, wat zijn de ervaringen?
 

Wiseguy

Actief lid
Hoi Roel,

Ik heb onlangs zelf wel een testritje gemaakt in de 1.8TFSI in een VW Passat CC... het viel mij op dat deze motor niet onder doet voor de 2.0TDI die ik nu in mijn O2 heb liggen, maar wat wel opviel was dat de 1.8TFSI heel wat stiller en rustiger is.... Uiteraard was het geen S2 waar ik 'm in heb gereden, maar ik denk dat het redelijk te vergelijken is.

Mijn keuze zal in ieder geval naar de 1.8FSI uitgaan wanneer ik een S2 zou leasen...
Eventueel is het vermogen ook nog wel redelijk op te krikken middels tuning, maar dat zou op zich niet nodig hoeven zijn.... het is een lekkere rustige, snelle motor, waar je meer dan genoeg mee uit de voeten kan in een S2 lijkt me.
 

Roel

Lid
Hoi Roel,

Ik heb onlangs zelf wel een testritje gemaakt in de 1.8TFSI in een VW Passat CC... het viel mij op dat deze motor niet onder doet voor de 2.0TDI die ik nu in mijn O2 heb liggen, maar wat wel opviel was dat de 1.8TFSI heel wat stiller en rustiger is.... Uiteraard was het geen S2 waar ik 'm in heb gereden, maar ik denk dat het redelijk te vergelijken is.

Mijn keuze zal in ieder geval naar de 1.8FSI uitgaan wanneer ik een S2 zou leasen...
Eventueel is het vermogen ook nog wel redelijk op te krikken middels tuning, maar dat zou op zich niet nodig hoeven zijn.... het is een lekkere rustige, snelle motor, waar je meer dan genoeg mee uit de voeten kan in een S2 lijkt me.

Ik zal proberen om niet teveel te vergelijken met mijn RS (qua vermogen). Was wel benieuwd naar de 1.4, omdat wij de turbo hiervoor leveren. Maar om helemaal naar Rijnwoud toe te gaan....
 

___JC___

Forumguru
Ik zal proberen om niet teveel te vergelijken met mijn RS (qua vermogen). Was wel benieuwd naar de 1.4, omdat wij de turbo hiervoor leveren. Maar om helemaal naar Rijnwoud toe te gaan....

Ik heb wel met de Fiat 1.4 turbo gereden. Totaal NIET te vergelijken met een 1.8t. Nagenoeg geen turboduw, veel minder vermogen en hij klinkt als een naaimachientje.
Maar dat wil niet zeggen dat de VW 1.4TSI ook zo is natuurlijk...
 

Bothje

Heel gewoon lid
In de Autogids van week 38 zie ik een stukje over de voorintroductie van de Superb2 bij Vepreda op 4 september 2008.
Hier uit blijkt (...) dat dit forum ook in de wereld van de uitgeverij (?) wordt bekeken.
Jammer dat de bronvermelding is weggevallen ......
 

Bijlagen

  • Suberb2925.jpg
    Suberb2925.jpg
    98,7 KB · Weergaven: 51
  • IMG_7459.jpg
    IMG_7459.jpg
    93,3 KB · Weergaven: 44

Hetzer

Forumguru
In de Autogids van week 38 zie ik een stukje over de voorintroductie van de Superb2 bij Vepreda op 4 september 2008.
Hier uit blijkt (...) dat dit forum ook in de wereld van de uitgeverij (?) wordt bekeken.
Jammer dat de bronvermelding is weggevallen ......

Bothje is dat jouw foto??????
 
Bovenaan Onderaan