Malinwa's Octavia RS TDI

Malinwa

Senior Member
Sinds 2 weken ben ik trotse eigenaar geworden van een Skoda Octavia Combi RS TDI met DSG uit 2015.
Gekocht met 102.500 km'ers op de teller en ondertussen al aan de 103.000.

Dit zijn de opties die er op staan:
  • Black Magic
  • Black design
  • 18" Gemini silver velgen
  • DSG 6
  • Kessy
  • Colombus navigatie
  • Panoramisch dak
  • Canton sound system
  • Parkeersensoren voor & achter
  • Bi-xenon koplampen
  • Adaptieve cruisecontrol, lane assist, bochtverlichting
  • Leren zetels
  • Standkachel
  • En nog een aantal andere zaken waar ik niet meteen op kan komen...
Ik ben de Octavia hier en daar wat aan het aanpassen en het is de bedoeling om de vorderingen hier dan ook te posten :cool:

Dit zijn de zaken die ik al heb aangepast:
  • Skoda badges voor & achter vervangen door zwarte.
  • RS logo op de kofferklep teruggeplaatst, deze stond er niet meer op. :(
  • Fenders van de FL Octavia RS op de achterste wielkasten geplaatst.
  • Start/stop permanent uitgeschakeld.
En dit staat er nog op de planning:
  • De 2.0 TDI kietelen
  • Rieger diffuser plaatsen
  • Sticker kentekenplaat voor vooraan
  • Een grondige wasbeurt (veel swirls)
  • Alle "ouderwetse" halogeen- en gloeilampen vervangen naar LED
  • Mooie winterset aanschaffen
  • Indien nog ideetjes, laat maar weten... :D
mC4EfRF.jpg


fveGzCl.jpg


nUHEl2O.jpg


tEDBvnl.jpg


DM71m3C.jpg




6eYSsNw.jpg


3Gh5MaI.jpg





jhu1brZ.jpg


xyJkvTZ.jpg


VunXoeo.jpg
 

Rallye

Forumguru
Leuke auto! Ik moet altijd erg wennen aan die zilveren Gemini’s. Ga je ook de FL remschijven achter plaatsen? Die werken namelijk als spoorverbreders, zodat die “fenders” die je geplaatst hebt (heten die dingen zo - winst ik niet) nodig zijn.....
 

Malinwa

Senior Member
@Rallye
Dankje!
Ik zie ze ook niet vaak in deze uitvoering.
Maar ik vind wel dat deze zilveren Gemini's wel heel mooi staan onder een zwarte RS. :itwasntme:

Ik wist niet dat de FL RS andere remschijven achteraan had.
Vandaar dat die er dikker uit ziet vanachter.
Gewoon bij de dealer vragen om de FL remschijven te plaatsen?

Die "fenders" (zo noemt superskoda ze toch :tongue:) hebben dus effectief een nut :arghh: Nog maar pas op dit forum en al wat bijgeleerd.
 

CDK

Forumguru
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.
Ik begrijp wel dat de vorige eigenaar de RS badge er af heeft gehaald ;)
Als je ze zowel voor als achter hoogglans zwart laat spuiten zou het veel mooier staan, het springt er nu naar mijn mening te veel uit (net als de velgen (die er ook in antraciet zijn) en de uitlaat sierstukken (die ook in zwart verkrijgbaar zijn) Daarmee ga je van lief naar bruut, maar zoveel mensen zoveel wensen en je moet doen wat JIJ mooi vind en aan anderen moet je maling hebben!
Veel plezierige ritten toegewenst en succes met de upgrades.
 

ertromp

Forumguru
Gefeliciteerd met je mooie aanwinst!

Ideeën:
19 inch velgen want dat kan je RS wel hebben
Verlagen; komt alleen maar ten goede aan je wegligging en als bijvangst de looks
 

BramVRS

Forumguru
Mooie wagen heb je. Ga je zeker veel plezier aan beleven. Zoals hierboven omschreven ben ik zelf ook een voorstander van alles zwart of alles chroom. Ik moet zeggen dat die velgen er zo zeker wel uitspringen en opvallen.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Kwestie van smaak, maar ik zou het detoneren noemen ipv er uit springen. Antraciet of zwart zou me meer kunnen bekoren
 

Rallye

Forumguru
@Rallye
Ik wist niet dat de FL RS andere remschijven achteraan had.
Vandaar dat die er dikker uit ziet vanachter.
Gewoon bij de dealer vragen om de FL remschijven te plaatsen?

Niet alleen de facelift RS, maar alle facelift Octavia’s, zie het volgende filmpje, vanaf ongeveer 13.40


Mijn verwachting is dat ze ook op de PFL (voorfacelift) passen, maar mijn schijven achter zijn nog niet versleten, dus heb ik het nog niet nagevraagd.
 

Malinwa

Senior Member
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.
Ik begrijp wel dat de vorige eigenaar de RS badge er af heeft gehaald ;)
Als je ze zowel voor als achter hoogglans zwart laat spuiten zou het veel mooier staan, het springt er nu naar mijn mening te veel uit (net als de velgen (die er ook in antraciet zijn) en de uitlaat sierstukken (die ook in zwart verkrijgbaar zijn) Daarmee ga je van lief naar bruut, maar zoveel mensen zoveel wensen en je moet doen wat JIJ mooi vind en aan anderen moet je maling hebben!
Veel plezierige ritten toegewenst en succes met de upgrades.
Dankje! :)
Ik denk dat ik voor de winter sowieso zwarte/antaraciete velgen ga nemen.
Die zwarte RS badgen komen er later misschien nog op.
Ik was er ook al over aan het twijfelen maar ben toch gegaan voor de standaard look.
Maar ik sluit dit in de toekomst zeker niet uit. :)
Puur voor de looks kosten die zwarte uitlaat sierstukken me wat te veel.
Zou wel mooi staan maar ik vind die in het chroom zeker niet misstaan.

Mooie RS! En welkom hier mede Belg!

Mag ik aan de naam afleiden dat je een Maneblusser bent? ;)
Thx! Ja klopt haha, geen inwoner maar wel supporter van KV Mechelen.
Ik kom uit regio Leuven. :)

Gefeliciteerd met je mooie aanwinst!

Ideeën:
19 inch velgen want dat kan je RS wel hebben
Verlagen; komt alleen maar ten goede aan je wegligging en als bijvangst de looks
Dankje!
19" zouden mij ook zeker ook bekoren dus het kan zijn dat dit over lange tijd misschien in de planning staat.
Maar momenteel hebben andere mods prioriteit :tongue:
Verlagen is geen optie voor mij omdat we hier met een steile oprit zitten en de voorbumper met de grond nu al kantje boord is haha. Hoewel het wel mooi zal staan.

Inwoner van Mechelen en tevens biermerk volgens mevrouw koekel
Het biertje is een aanrader trouwens. ;)

Mijn verwachting is dat ze ook op de PFL (voorfacelift) passen, maar mijn schijven achter zijn nog niet versleten, dus heb ik het nog niet nagevraagd.
Eens navragen bij de dealer als mijn schijven eens vervangen moeten worden.
Kan nog wel even duren denk ik.

Mooie auto. Broertje van de mijne:) Als je een foto wilt zien van zwarte Gemini's onder een zwarte RS, kijk ff in mijn auto topic.
Danku, die van jou ook! Ze hebben inderdaad veel gemeen. :tongue:
Als je ooit van plan bent die zwarte gemini's te verkopen, ik ben kandidaat. :tongue:
 

BramVRS

Forumguru
Ik heb mijn uitlaat sierstukken laten spuiten. Je haalt ze er heel eenvoudig af en spuiten is zo gedaan. Kost niks en je hebt hetzelfde effect :). Het is maar een tip mocht je het toch overwegen.
 

MaxN

Donateur
Ik heb zelf overigens nog geen zwarte eindes gevonden voor de TDI, voor de TSI heeft Superskoda ze wel te koop.
Mochten er zwarte te koop zijn voor een TDI, wil ik ook graag weten waar die te koop zijn.
En spuiten is ook een optie, maar dat idee zweeft al erg lang rond, maar de uitvoering nog steeds niet.
 
Bovenaan Onderaan