Malinwa's Octavia RS TDI

Malinwa

Senior Member
Vorige week de winterset er laten onder zetten en vandaag een namiddagje gepoetst.
Ik ben gegaan voor een setje Borbet Y Glossy Black 8x18 ET44 met Michelin Pilot Alpin 5 banden.
Staat wel vet zo al zeg ik het zelf. :)

Daarna de 2 RS'en in de familie eens naast elkaar gezet.:rockon:

wT6OTEZ.jpg


5GiUREF.jpg


WfAtjIC.jpg


wyZ9rXH.jpg


uZgX1R6.jpg


aX04owM.jpg


ZxEW8pQ.jpg
 

JeSko

Forumguru
Stoer zo donker! Verbaasd me trouwens dat de twee RS'n andere stijl achterlichten hebben, ik dacht altijd dat de RS de duurste LED achterlichten ( met de drie strepen ) kreeg, en dat de basis Octavia's maar één "hoefijzer" in de units hadden achteraan..:pieker:
 

Malinwa

Senior Member
@JeSko Bij pré-fl Octavia's was er keuze tussen die dikke C gloeilamp achterlichten en de dubbele C in led die standaard op de RS zaten. Bij de fl is/was er de keuze tussen dunne C achterlichten in led en de dikkere C units in led die ook standaard op de fl RS'en zaten.
 

Malinwa

Senior Member
Thx :D Ik vind ze ook allebei vet.
Overdag vind ik die van de fl wel net iets mooier door de 'smoke' tint in de units.
 

JeSko

Forumguru
@Malinwa

Laten wrappen met een lichte Smoke kan je doen, gaat dik staan op zo'n zwarte kruisraket als de RS :D koste mij destijds 70 euro voor de achterlichten, ben er zelfs met door de keurinf geraakt :D
 

Malinwa

Senior Member
@JeSko Thx voor de tip. Neem ik mee voor in de toekomst, dus wie weet. :thumbsup:
Blijft zo'n folie lang goed en wordt dit niet te rap 'wazig'?
 

JeSko

Forumguru
Neen hoor, mijne zit er een jaar op, auto staat eigenlijk altijd in weer en wind en de folie is nog net dezelfde als de eerste dag. Wazig word deze niet, degene waar ik het heb laten doen werkt enkel met LuxeLightWrap voor de lichten, een dure folie speciaal voor de verlichting van auto's :)
 

Malinwa

Senior Member
Ik heb ook maar eens de alombekende aluminium voetsteun besteld en geplaatst.
Niet gedaan volgens de handleiding (hendel van de motorkap en de plastieke wand eraf) maar gewoon de wand omhoog gehouden, oude voetsteun losgetrokken en de nieuwe er in geklikt... Nog geen 5 minuten werk en het zit muurvast. Veel simpeler zo. :arghh:

axZZ3HC.jpg
 

Malinwa

Senior Member
Voor het eerst echt door de sneeuw met mijn Octi in combinatie met Michelin Pilot Alpin 5 banden. En ik moet zeggen, die banden geven enorm veel grip! Heel content van tot nu toe. :thumbsup:

mDhUYEe.jpg


j2tAhpl.jpg


TylZxHi.jpg
 

Kanerr

Forumguru
Erg gaaf! Dit zijn de Borbet Y velgen toch? Mag ik misschien vragen waar u ze heeft gekocht?
 

Malinwa

Senior Member
@Kanerr Dankje! En yep inderdaad, dit zijn 18 inch Borbet Y velgen in glossy black.
Ik heb ze gehaald bij een lokale bandenboer bij mij in de buurt: De Rudder in Hoeilaart, België.
 

Malinwa

Senior Member
Zo... Het is een tijdje stil geweest dus tijd voor wat updates...
Ik ben begin april langs geweest bij DVX Performance voor mijn dieseltje wat extra vitamientjes te geven.
225 paardjes en 475 Nm aan koppel nu. Dat voel je goed. :tegek:

In de tussentijd heb ik ook een Rieger diffuser aangeschaft en deze vorige week gemonteerd, staat 'em echt veel beter.
Als laatste heb ik ook de kofferhendel vervangen en aangepast. :)

bem9QGf.jpg
rr3gUcI.jpg
lAiezOn.jpg

jGnHgLq.jpg
 

JeSko

Forumguru
Van waar heb je die kofferhendel? Vind het wel vet staan, beetje de Supreme stijl/bomberjack lits. Bijna 500 nm rauwe Diesel power, dat voel je wellicht ja!
 

Timmer

Donateur
Leuk, dieselpower :D die zal wel vlotjes hernemen!

@JeSko google eens op 'nylon tow strap', het lijkt hier sterk op. Ik wist niet dat octavia's een hendeltje hadden om te koffer dicht te trekken
 
Bovenaan Onderaan