Malinwa's Octavia RS TDI

JeSko

Forumguru
wist niet dat octavia's een hendeltje hadden om te koffer dicht te trekken

Dat zal ter compensatie van het ontbreken van een elektrische achterklep zijn, denk ik? Mijn Superb heeft ook zo'n klepel om de kofferklep dicht te doen, en ik heb ook geen elektrische klep.
 

Malinwa

Senior Member
@JeSko Dit is is eigenlijk geen kofferhendel maar zoals Timmer zegt een towing trap/sleepriem. Ik ben dat tegengekomen op een Duitse facebookgroep en vond het wel leuk staan als kofferhendel. :)
Die van mij komt van ebay als je zoekt achter *abschleppschlaufe* maar als je zoekt achter *tow strap* of *towing strap* vind je ook wat je moet hebben.

@Timmer Ik heb geen elektrische kofferklep dus vandaar dat hendeltje. Mijn vader zijn Octavia heeft een elektrische kofferklep en die heeft inderdaad die hendel niet.
 

Timmer

Donateur
Ik wist niet dat skoda die hendeltjes had, ik dacht dat ze een 'handvat' hadden in de vorm van een uitsparing.
 

Duijzer

Donateur
Ik heb hem ook, mét elektrisch bediende klep. Ik gebruik hem alleen om de klep vast te zetten als hij niet helemaal dicht kan omdat er iets uit steekt..
 

EdK

Forumguru
Ben te lang voor die knuppel.
Als ik hem zou gebruiken moet ik met de pols zo'n rare beweging maken dat het zeer doet.
Dus pak de klep zelf wel en was daarna de handen wel.... of veeg ze af aan de broek als ze niet kijkt
 

Malinwa

Senior Member
Zo even wat nieuws...
Het begon wat te kriebelen om de Octavia subtiel te verlagen dus uiteindelijk de knoop doorgehakt en in september de Eibach Pro-Kit laten plaatsen. Aangezien de schokbrekers nog goed waren heb ik besloten om deze nog te laten staan en dus enkel de verlagingsveren laten monteren.

Nu met het koudere weer in aantocht ook terug mijn winterset bovengehaald en de zwarte centercaps vervangen door rode. Op de achteras heb ik H&R spacers geplaatst van 8mm omdat ik vond dat de wielen nog te diep verstopt zaten.

Zowel optisch als qua rijgedrag ben ik heel tevreden van de verlaging. :)

GHaS6aM.jpg


RgDn54W.jpg
 

Malinwa

Senior Member
Van jou mag die nog lager he. :tongue:
Helaas gaat het niet lager want ik schuur nu al lichtjes met mijn voorkant over de grond op de oprit thuis. :arghh:
 

JeSko

Forumguru
Nee hoor met 18 inch is -3cm heel knap, ga je een maatje groter zoals ik destijds, 19 inch, dan doe je die 3 cm verlaging bijna teniet en moet je haast wel voor een schroefset gaan. Ik kom nu ook met moeite de oprit op bij grootmoeders, parkeer hem nu altijd vooraan op de gazon, heeft ze graag hoor :tongue:

Btw die rode centercaps staan heel sjiek! Werken mooi samen met de rode achterlichten/reflector en de rode remklauwen :thumbsup:
 
Laatst bewerkt:

Malinwa

Senior Member
Aangezien mijn huidige xenonlampen al sinds 2015 meegaan en ik de indruk had dat de lichtopbrengst toch wat verminderd was, heb ik mij een set Osram Xenarc Night Breaker Laser xenonlampen aangeschaft. Op Black Friday gekocht voor €60 per stuk.

Ik heb ze al gemonteerd en op het eerste zicht schijnen ze toch een pak helderder dan de OEM Philips'en die er in zaten.

esGkwUQ.jpg
 
Laatst bewerkt:

Henrik

Forumguru
Wow, wat een gave wagen heb je. Bijzonder, het lijkt wel of ik hem nu voor het eerst langs zie komen. Heb er blijkbaar tot op heden steeds langs gekeken.
De Diffusor aan de achterzijde is echt een zeer mooie upgrade. Evenals de verlanging en spacers. Maken het tot een hele andere wagen. Zelf zou ik nog wel overwegen om de achterlichten van de FL te monteren. Die vind ik persoonlijk echt 100x mooier dan de pFL achterlichten. Maar al met al heb je een hele mooie wagen.
 

Malinwa

Senior Member
@marwin Is inderdaad heel simpel te vervangen zoals een gewoon halogeen lampje.
Verlichting uit, motorkap open, deksel losdraaien, xenon lamp kwartslag draaien en stekkertje lostrekken.

@Henrik Dankjewel. :) Zal misschien komen omdat ik nog niet zo heel veel gepost heb. De FL achterunits zijn inderdaad wel mooier door de vorm & de smoke tint maar de 'dubbele C' in de donker staat ook wel knap. Staat normaal gezien niet in de planning maar je weet natuurlijk nooit. :pardon:
Er staan wel nog een aantal puntjes op de planning zoals de overige gloeilampjes in de achterunit te vervangen naar LED evenals de interieurverlichting. De enige 'ouderwetse' lampen die er dan nog insteken zijn de mistlampen vooraan & de richtingaanwijzers vooraan. Daarnaast heb ik ook nog 22mm en 15mm spacers besteld voor op de zomerwielen.
 
Bovenaan Onderaan