Hoe ouder hoe gekker

SuperBeeb

Forumguru
Heel ‘racy’ geluid, mij iets teveel. M’n zoons pleiten ook voor meer geluid, maar heb daar geen cent voor over. Moet ook al gaan chippen, vinden ze. Kan de oudste (net 2 weken zn rijbewijs) zich nog sneller te pletter rijden :pieker: :nono:
 

Rosinfield

† In Memoriam
Let wel dat dit het geluid is bij even stationair revven. Als je normaal rijdt in D is het meer een donkere brom
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Cordoba

Forumguru
Het is dus geen rollenbank test; er wordt een sensor op een wiel geplaatst en op de weg geregistreerd

OK, dat was mij nog niet duidelijk. Bij een rollenbank, probeert men het verlies in de aandrijflijn te meten door een keer de koppeling in te trappen als de boel op snelheid is. De snelheid van het afnemen van de gemeten snelheid van de rollenbank is dan weer een maat voor het verlies in de aandrijflijn, en daarmee kun je dus een goede schatting maken van het verschil in motorvermogen en vermogen op het wiel. Daarnaast wordt bij een rollenbank vaak nog van alles gemeten: luchttemperatuur van de lucht naar de motor, luchtvochtigheid, en soms ook nog zaken als olietemperatuur, brandstoftemperatuur en uitlaatgastemperatuur. Zaken als inlaatluchttemperatuur en luchtvochtigheid zijn vooral van belang om het gemeten vermogen terug te rekenen naar standaard omstandigheden, en daar komt een correctiefactor uit rollen. Ik vraag me dus vooral af hoe accuraat zo'n sensormeting nu echt is, kleine verschillen zoals een bijna rechte weg met een lichte kromming in de rijrichting kan een behoorlijk afwijkende uitkomst geven. Ook van andere zaken is de vraag hoe nauwkeuring de input en de output kan worden gemeten, en dus ook de nauwkeurigheid van het resultaat.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Gisteren een flink stuk gereden en moet zeggen dat ik er tevreden ben over het geluid. Had wel enige vrees dat ik het te hard zou vinden. Zelfs mijn echtgenote vond het niet overdreven. Gewoon cruisend op de snelweg, merk je er niet veel van. Wel bij optrekken en afremmen. Dat laatste (of laten uitlopen) is vooral mooi als je hem even in S zet. Heerlijke knallen en plofjes. Ook wanneer je in S flink accelereert.
 

tim_j

Senior Member
Even het youtube filmpje bekeken en vind het goed klinken en de auto is lekker snel. Toch even 250km/u aantikken in een Polo:D
 

JeSko

Forumguru
Al een geluk dat jij niet in België woont, daar gaan ze wat doen aan die pofjes en plofjes, in Genk zijn ze er zelfs al met gestart ;) zal bij uwe vast wel meevallen, maar hier bij ons rijd elke nacht een M2 door de straat, ik denk iemand die in shiften werkt, en dat ding knalt en knettert zo hard dat de kinderen er regelmatig van wakker worden, echt een schande.

https://nl.metrotime.be/2020/07/16/...ur-om-luidruchtige-patserautos-aan-te-pakken/
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

JeSko

Forumguru
Ik beweer ook niet dat jij er misbruik van maakt, maar hier begint het onderhand een echte plaag te worden, mijn buurman heeft hier zo eens een "petje" bij zijn kraag gegrepen, 80 in een 30 wijk en dat ding maar laten knallen, die knuppels moeten eruit, niet mensen zoals jij die het met beleid gebruiken, wat gezond verstand en je weet prima waar en wanneer het kan. ;)
 

EdK

Forumguru
Wat mij zal benieuwen is als hij straks voor een APK keuring moet of hij er dan doorheen komt mbt geluid !?
Maar goed de toekomst zal het uitwijzen over 2 a 3 jaar als je voor eerste keer mag..
 
Bovenaan Onderaan