Mijn 2019 Octavia III FL Combi vRS 245 'Luna'

Jooo...

Forumguru
Ja dat is dubbel hé. Ik ben tegen foutmeldingen op mijn dashboard dus is al geen optie dan voor mij. :pardon:

maar het is al zover gekomen dat mijn auto nu net nog geen 2 jaar oud is en de knop begint al te blinken van er constant op te duwen om hem af te leggen. :(
 

Timmer

Donateur
  • Vcds time :yeah:

vandaag even een VCDS hex net geleend van een vriend, want mijn obd11 is al 2 weken onderweg :banghead:

thuis de standaard dingen aangepast;
  • Blazerstand weergeven bij auto klima
  • Koffer sluiten met de knop in middenconsole
  • Koffer sluiten via afstandsbediening
  • Laptimer (wsl gebruik ik dit nooit, maar het kon :D)
  • Aantal liters die ik kan tanken

  • LINEAIRE THROTTLE CURVE met werkende ACC :yeehaa:

Dit laatste us de hele reden waarom ik terug VCDS wou toepassen op deze wagen.
Na veel rondspeuren hierover bleek het mogelijk de gasrespons aan te passen, maar zo goed als alle reviews die ik vond spraken van een fout in de ACC.

Gasrespons is directer, lijkt (het lijkt want er is geen sprake van vermogenstoename) dat de auto vlotter is, en ik vind het gewoon leuker rijden, ik vond de gascurve eigenlijk een beetje te gezapig.
Bijkomend voordeel; de ACC werkt nog (na enkele bijkomende coderingen), en werkt nu ook met tussenstappen van 5km/h onder 80km/h, en daarna met tussenstappen van 10km/h zoals hij ervoor al deed.
Ik moet wel nog 'uitgebreid' testen, maar de eerste ervaringen zijn leuk :D
 

HarrieSkoda

Forumguru
Goed bezig @Timmer !

Zo'n harnasje is inderdaad een betere oplossing dan het verlagen van je accuspanning middels VCDS.
Echter heb ik het start-stop systeem wél op die manier uitgeschakeld en in die 3 jaar tijd nog geen foutmeldingen of andere raken zaken aan gehad daardoor.

Ben het wel eens dat zo'n harnasje beter werkt, kost dan ook wel € 70,- wat ik best behoorlijk vind voor zo'n ding...
 

Timmer

Donateur
Dat is omdat ik een reeds voorgemaakt harnasje wou. Je kan de module ook apart kopen aan €35, maar dan moet je enkele draden strippen. En dat zag ik niet zitten op een nieuwe wagen.
 

Timmer

Donateur
Bij een manueel wsl niet. Ik heb een DSG, en als ik stop (stilsta) in Drive, Eco of Sport, valt hij uit. (Nuja, viel hij uit :D)
 

Timmer

Donateur
Update;

Vandaag EINDELIJK eens een half uurtje tijd om nog eens de sleutels boven te halen, en iets aan te passen.
Eerst en vooral, @Goofy@5E , bedankt ;) Zonder jou had dit wsl niet zo snel gebeurd.


De onderdelen;
onderdelen (Groot).jpg
2x pomp 3A9 827 550
2x kogelpen WHT 006 580
2x kogelpen 8 186 348 (BMW)

Het resultaat;
voorkant (Groot).jpg zijkant (Groot).jpg

Ik heb ook de originele houder er maar uitgehaald, en de schuimen (die zwarte dingen?) aan de zijkant wat bijgesneden zodat de pompjes er mooi inpassen zonder dat die ingedrukt worden. Op andere fora lees ik dat het niet veel uitmaakt, maar mij maakt het wél uit :tongue:

Hoppa, op naar het volgende :koffie:
 

Timmer

Donateur
Pakjes tijd, altijd leuk :yeehaa:
72753813-85C5-4148-A60B-501C968C19E0.jpeg

Niet veel speciaals, enkel wat praktische items en een cosmetisch item;

F80B961F-0003-49AB-94F4-25D7AE6C591D.jpeg

Plooibox, fixeersysteem voor de koffer, en alu voetsteun.
Plooibox, altijd handig
Fixeersysteem, de cargonetten passen niet want ik heb een variabele koffervloer... en ik haat rondslingerend gerief dus was dit de logische oplossing
Alu voetsteun, die stond nog maar aan €17,5 in de online shop, en op superskoda nog vlotjes in de €50 dus mooi meegenomen.

Installatie was peanuts, de plooibox en fixeersysteem in de dubbele bodem, de voetsteun zat er letterlijk in minder dan een minuutje in. De 'handleiding' suggereert dat je de hendel van de koffer en de zijpanelen er moet uithalen... je trekt gewoon de trim opzij naast de steun, kan je de steun er zo uithalen en gelijk terug insteken. Hoppa

A6279571-D913-409F-A16A-E754D7F91994.jpeg
36C9DCEF-60B7-466A-A1AC-93779CAAF11D.jpeg

op naar het volgende :thumbsup:
 

JeSko

Forumguru
De nieuwe Skoda's hebben zelfs geen stomme plastic beschermkap over de batterij zitten. Dat wist iemand hier te vertellen.
 

Timmer

Donateur
Nope, heeft mijne ook niet. Kun je wel 'retrofitten', en die komt er mss bij mij wel, maar ik ben eerst op zoek naar andere dingen :)
Dit kan je trouwens ook zien op bovenstaande post van de gasveren :)
 

Timmer

Donateur
Vandaag is eindelijk, na vijf! weken mijn obd11 aangekomen. Niet veel tijd voor ik naar men werk moest vertrekken, maar toch nog de Offroad-display kunnen activeren, voor mij zijn de temperaturen van olie/water kunnen zien een meerwaarde.
C24D38A2-AC25-4388-9DA5-56124EF77F3E.jpeg

Het is anders als VCDS, maar voor wat ik het ga gebruiken is het voldoende. Interface is even wennen, maar zit logisch in elkaar.
Ik zal me van de week wel eens bezig houden zodat ik wat meer ervaring opdoe met deze interface.
Er zijn al voldoende topics aan besteed hier, dus in detail ga ik niet treden.

Op termijn koop ik me wel een nieuwe VCDS, deze blijft lekker in de wagen voor de 'quick fix' of als ik ergens eens een scan moet doen voor iemand.
 

polle90

Forumguru
De emulator heb ik via ebay gekocht. Stond een advertentie op voor de schakelaar, en ergens een vermelding van een custom harnasje. Na wat berichtjes heen en weer en wat nakijken van welke knopjes er aanwezig zijn, voorstel gekregen om te betalen. Dan werd het kabeltje gemaakt, en via GLS op de post gedaan. Al bij al zat deze goed ingepakt, dus kan deze verkoper alleen maar aanbevelen.
Let wel; met custom harnasje kosten die dingen al snel €70(excl verzending) :sterretjes:

Maar dan moet je wel niet in de draadjes snijden of prullen :)


Edit; hier heb ik hem gekocht:
https://www.benl.ebay.be/itm/223974245071

Hallo,
Ik heb deze verkoper al een week een mailtje gedaan voor een module + kabelboom voor de VRS maar krijg geen reactie via E-bay.
Duurde het bij u ook zo lang eer dat hij reageerde?
Grt
 

Timmer

Donateur
Ik had binnen enkele uren antwoord. We hebben dan over een periode van een 1-1,5u met elkaar 'gemailed' via ebay, ik heb dan een betalingsvoorstel gekregen, heb dat gelijk betaald, en 2 dagen later was het pakje op de post richting België.
 
Bovenaan Onderaan