Mijn 2019 Octavia III FL Combi vRS 245 'Luna'

Jee13

Forumguru
mijn logos van Kopacek zijn nog perfect moet ik zeggen

Montecarlo reflector heb ik ook, heel mooi, staat strakker op wit

ik heb logo in grill en achterop de klep ook vervangen door exemplaren van Kopacek en een eigen aanpassing

540.jpg


540.jpg
 

Timmer

Donateur
Update; 20000km gehaald, woohoooow :yeah:

Auto rijdt nog altijd leuk, beheerst als ik het wil, en soms iets 'minder' als ik het wil :D

Er is niet zo veel veranderd sinds de laatste update (niets eigenlijk, enkel de km's), en de wagen bevalt me nog steeds goed. Hoewel, soms denk ik van 'had die nu maar nét dat ietsje meer... :pieker:

Ik heb echter wel bezoek gehad, van een of andere luie kl##tzak die zijn rommel niet wou opruimen, namelijk Meneer Marter.
Ik had al enkele keren sporen gezien dat die langsgeweest was, zoals vuile modderpootjes op de buis van de luchtfilter enzo.
Echter, deze keer is hij er ook komen dineren. Hij had dan wel zijn eigen diner bij, hij heeft ook een deel van de batterijhouder/isolatie opgefreten en de eierschalen lagen nog tussen de ECU en de batterij.
#K*tbeest

ECU dan maar opzij gelegd, eierschalen en kapotte isolatie verwijderd. Ingespoten met anti-marterspray (had men buurman nog liggen), en direct naar de lokale autoshop.
Blijkt; marteralarmen uitverkocht :banghead::banghead::banghead:

IMG_6362.JPEG

IMG_6363.JPEG

IMG_6364.JPEG <- restanten van zijn bezoekje...

2 dagen later, dan toch een alarm binnen gekregen, en overgegaan tot installatie ervan.

IMG_6456.JPEG

IMG_6455.JPEG

IMG_6458.JPEG

IMG_6457.JPEG

Gele lijn = massa, rode is de plus
Zekering zit er mee tussen, en zit tussen de voering van de motorbaai ergens. Hopelijk blijft het bij deze schade.
 

Timmer

Donateur
Even snel tussendoor...
ik erger mij weer dood aan de Amundsen, dit loopt meermaals vast op carplay, en steeds als het koud is?
Tijdens mijn zoektocht naar antwoorden, kwam ik weer de Performance monitor tegen...
En wat denk je dan... Juist :thumbsup:

WhatsApp Image 2021-12-06 at 23.24.03 (1).jpeg
WhatsApp Image 2021-12-06 at 23.24.03.jpeg

Performance en laptimer vrijgeschakeld.
Ik lees wel vaker dat er O3's zijn die dit WEL van de fabriek hadden, maar mijne dus niet. Hoe het juist zit, en welke het wel of niet heeft, weet ik niet.

Nu enkel nog dat irritant probleem proberen oplossen dat mijn carplay vastloopt...:pieker:
 

Timmer

Donateur
@JeSko normaal niet, tenzij iemand er een mooi bedrag voor wil geven ;)
Ik ga een andere weg inslaan voor monitoring van bepaalde gegevens.
 

JeSko

Forumguru
Aha dacht al dat het wel snel was, lekker bijhouden en van genieten zou ik zeggen, echt een mooie slee :thumbsup:
 

Timmer

Donateur
Ik ben er inderdaad best tevreden van, enige waar ik me soms aan erger is de dsg, maar dat is op te lossen :D
 

Timmer

Donateur
Bijna vergeten...

Ik heb een tijdje terug de mistlichten geel gemaakt, had ik de laatste jaren bij al men andere wagens ook gedaan.
WhatsApp Image 2021-12-12 at 14.04.59.jpeg

Maar waar de vorige wagens vaak zwart waren, vond ik het hier na een tijdje net niet dat wat ik wou,
en heb ik de lichten bijgevolg gesmoked :) Veeeeel beter!

WhatsApp Image 2021-12-12 at 14.04.59 (1).jpeg

Als ze branden, zie je nog voldoende, en als ze niet branden, gaan ze mee op in de bumper.
 

Timmer

Donateur
Het heeft wel iets, maar ik wou eens iets anders proberen. Ik heb hier nog gele folie voorgesneden liggen, dus kan het altijd terug plaatsen, maar ik vind dit nu beter passen :)
 

Timmer

Donateur
Het is al weer even geleden dat ik hier nog gepost heb.

Heb ondertussen de 30k gehaald, en het enige waar ik me echt aan dooderger, is de radio.
De dsg valt mee, daar heb ik mee leren rijden, en ik rij nu vaak in Eco (€2/liter benzine, je zou voor minder...). Een remap is echter nog niet volledig uit men gedachten, maar ik heb momenteel andere kosten die voorrang krijgen :)
De folie op de mistlampen is er weer af, mss maak ik ze binnenkort terug geel ofzo ;)

Maar die radio... die prul valt uit, blijft haperen, herstart... :mad:
Na enkele keren bij de dealer gestaan te hebben, en waar ik te horen kreeg 'werkt volgens de normen, geen afwijkend gedrag kunnen vaststellen',ben ik tot het punt gekomen waar ik de hele setup nog net niet uit het dashbord heb getrokken.
Vaak faalt carplay, zeker als ik max 10min uit de wagen was en dan terug vertrek.
Is het heel warm, dan herstart de unit gewoon.
Is het heel koud, dan reageert het touchscreen niet altijd.

Kortom, ik heb het ermee gehad.

Ik zou zelf een aftermarket unit durven kopen, hoewel ik een OEM+ fan ben.
Ik vind echter niet direct een unit naar mijn zin, want;
moet DAB+ plus ondersteunen
draadloos carplay
stuurbediening en Canbus compatibel
geen trage aliexpres android radio
(en die Alpine radio vind ik best duur aan €1300 :tongue: )
 

Tees

Donateur
Is t geen optie om m te vervangen voor een tweedehands VAG origineel? Klinkt alsof je gewoon een slechte unit hebt, waar de dealer niets aan wil doen...
 

Timmer

Donateur
@Tuner111 ik heb een Amundsen dacht ik.
Ik heb wel eens gekeken voor up te graden naar de columbus, maar kwam rond de €1600-2000 uit, en dat vond ik te duur, zeker als je weet dat ik die nog component protection free moet maken. Dat laatste kost me enkel wat tijd, maar toch, blijft best duur.

@Tees ik heb eerlijk gezegd geen idee. Ik heb de wagen nu 2jr+, ben er meer dan een jaar mee bezig geweest bij de dealer, to no avail.
Dient wel gezegd te worden; het panoramisch dak dat ze vervangen hebben, werkt nog steeds zoals het hoort :)
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Het is eigenlijk een schande dat ze je niet goed hebben geholpen met de Amundsen! Dat ding heeft in mijn Octavia sinds 2019 geen valse noot gespeeld.......
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Timmer

Donateur
Neem eens contact op met @Rainesh hij kan je helpen aan een firmware update voor de Amundsen.
Wordt je systeem sneller én vooral stabieler door!
Lukt me wel, die weet ik ook staan ;)

@Timmer


is idd een kostelijke upgrade! zelf in de tijd gehoord voor de "VC" was toen ook 1700+nog vanalles er bij :D
De VC zit er al in, en is wel leuk maar blijft niet op het sportscherm staan... Jammer, maar met de huidige benzineprijzen gooi ik ze niet zo vaak meer in sport, eerder in Eco :sterretjes:


Het is eigenlijk een schande dat ze je niet goed hebben geholpen met de Amundsen! Dat ding heeft in mijn Octavia sinds 2019 geen valse noot gespeeld.......

Een valse noot speelt hij niet, daar hoor je me niks over zeggen. Het feit dat hij vaak GEEN noot speelt daarentegen...:banghead:
Mijn zoektocht naar een vervanger gaat door, vandaag reed ik om 2u30 naar men werk, ging alles goed tot ik ongeveer 30min ver zat; herstart dat ding gewoon. Toen ik rond 11u30 van het werk vertrok, wou carplay weer niet opstarten...
 
Bovenaan Onderaan