Mijn 2019 Octavia III FL Combi vRS 245 'Luna'

polle90

Forumguru
OK, zal hem eens een nieuw mailtje doen.
Hoe krijg je de knoppen en de DSG omlijsting eruit?
Gaat dit makkelijk?
 

Timmer

Donateur
Ja, ging vlot. De hele installatie was gefixt in 10min ofzo. Het ging even wat 'moeilijker' omdat ik met die wireless charger zit in het vakje boven de dsgpook.
Even snel uit men hoofd, en ik ben niet aansprakelijk voor schade, defecten, ... noem maar op :pardon:

Eerst de lederen pookhoes eraf:
Aan de voorkant van het lederen hoesje kan je deze eruit trekken door met je vingers onder de rand te gaan, en dan voorzichtig enkele keren te trekken (of je trekt aan de lederen hoes zelf, hoewel ik dit niet aanraad).
Dan kan je deze omhoog zetten (zie mijn foto op pagina 2), en de dsgtrim met de knoppen langs de achterzijde omhoog kantelen (eveneens op pagina 2 op foto). Niet verschieten, dit lijkt behoorlijk vast te zitten en kan dus in 1x los schieten. Dit geeft voldoende plaats om de module te installeren. De knoppen moet je zelfs niet uit de houder halen, je kan er langs de onderzijde voldoende vlot aan ;)

indien je ook die wireless charger hebt, kan het zijn dat je hier aan de bovenzijde van de dsgpook even een rubberen matje moet losklikken (langs de kant van de oplader), maar dit kan je ook mooi terug plaatsen.

of dit de ideale ene beste manier is, weet ik niet, maar zo heb ik het wel gedaan.
Indien je een setje trimtools hebt, is dit best handig. Moest je nog vragen hebben, laat maar weten, of als je het niet vertrouwd en uit de buurt bent wil ik je gerust ermee helpen.
 

polle90

Forumguru
Bedankt, ik heb trimtools. heb mijn achteruitrijcamera ook ingebouwd, dus het zal wel lukken.
Straks terug gemaild via Ebay, ben benieuwd als ik nu reactie krijg. Verkoper is mischien ook op verlof.
 

Timmer

Donateur
Dat is ook mogelijk natuurlijk :)
Succes met de inbouw, ik ben in ieder geval tevreden met deze module :thumbsup:
 

Timmer

Donateur
Ondertussen zijn we dik 4500km ver in het bezit van de wagen. Wagen bevalt me prima, ik betrap mezelf er wel op dat ik hoe langer hoe meer de wagen begin te appreciëren, en als ik ze parkeer draai ik me vaak om en denk ik 'toch een ferm machien', en dan weet ik dat ik de juiste keuze gemaakt heb. Er zijn wel enkele puntjes waar ik nog iets moet aan doen.
  • Er 'rammelt/trilt' iets aan men binnenspiegel als ik sportief op het gas ga, vooral al hij rond de 3000toeren kracht begint te zetten. Van wat ik al gevonden heb, zou dit de soundaktuator kunnen zijn... als dit blijft gebeuren, krijgt skoda een garantiegevalletje...

  • rolgordijn van de koffer piept als er trillingen komen van het wegdek,hier word ik gek van, ik kan niet tegen dergelijke geluidjes. Heb nog niet gevonden wat het juist is, maar dat komt wel...

  • setje zomerwielen in 19inch, 18 is net te klein op deze wagen, en als ik dan maar wat comfort moet indienen, sjaaaah, so be it. Momenteel gaat men voorkeur naar iets in de trend van JR11 19x8.5 en graag concave, maar aangezien men afwasmachine kapot gegaan is, en het lijkt dat de wasmachine ook aan het eind van zijn latijn is, zal dit moeten wachten. Dit, en corona heeft wel een merkbare impact op mijn inkomen momenteel.

  • het panodak moet blijkbaar eens gesmeerd worden, het maakt soms een raar piepje als het open gaat:pieker:

Natuurlijk zijn der zeker ook positieve dingen, auto rijdt fantastisch, zeker nu de eerste 2,5 à 3000km voorbij zijn. 2 weken geleden ermee op vakantie getrokken naar Duitsland, en hoewel de verleiding enorm groot was om even een 'Duitse snelheid' (lees ; hoe hard kan ze nu eigenlijk) op te zoeken, me mooi aan de 130km/u gehouden, vrouw en kind zaten mee in de wagen. Verbruik viel voor mij goed mee, ik ben geen hypermiler, en over 400km met een afgeladen volle O3 (en der kan veeeeeel in), en 3 personen, had ik een verbruik (aan de pomp) van 7.1l/100km.

Eergisteren dan nog eens de wagen gaan proper maken, binnen en buiten... wassen, kleien en waxen. Wat een vetzakkerij hing daar aan :sterretjes: Halve claybar ligt ondertussen al in de vuilbak, die was ros/bruin van al het vuil, en er kruipt best veel tijd in vind ik, maar het was ook de eerste keer dat ik dit probeerde. Auto voelt gladder aan, dus het zal wel een effect gehad hebben :)

tenslotte nog een plaatje na het wassen;
935890BF-8FC6-493C-BEB6-E5255D863A00.jpeg

Enkel Launch control heb ik nog niet willen gebruiken, daar moet ik eens werk van maken. In het begin wou ik niet, wagen moest nog ingereden worden. Nu wil ik wel eens proberen, maar hier kan je nergens echt doorgaan (toch niet zonder fanmail te krijgen van de politie) en je mag hier toch nergens sneller dan 120 in België. Dus hier moet ik nog een oplossing voor vinden :D
 

JeSko

Forumguru
Prachtige RS, dat van het rolgordijn herken ik, sinds ik hem verlaagd heb tikt dat soms ook, maar het hangt er ook vanaf hoe het gordijn gesloten is, bij mij ligt de korte flap die tegen de zetels rust in het begin van het gordijn soms anders, deze even terug leggen en het probleem is weg. Maar geen idee of het bij een RS hetzelfde systeem is.

Pano piepte bij mij ook, de garage heeft dat opgelost met een soort spray van Audi, werkt weer als nieuw. Ik zou het elke service laten inspuiten, zo blijft het nieuw.
 

Timmer

Donateur
Ik heb al enige topics over dat piepende dak gevonden, op zich erger ik mij daar niet heel hard aan, ik stap in, start en open het dak, en het gaat pas dicht als ik aankom. Enkel op een autostrade doe ik het soms ook wel dicht, het maak best wel lawaai tegen 120kmu
 

JeSko

Forumguru
@EdK

Kan best inderdaad, ken er zoveel niet van, ik weet alleen dat mijn dakje opent zonder enige piep of tik.

@Timmer

Vind het zelf niet tof, maar ja je hoort het maar even, mij gaat het er meer om dat het dakje beter in orde blijft en niet zo lijkt af te zien. Oei 120, bij mij is het max 70-90 en dan dicht, word zot van dat gerammel in mijn oren :D
 

Timmer

Donateur
Pakje Superskoda aangekomen vandaag, en ik was toevallig thuis...

09BD92E8-9BED-452E-B4BB-C3833A146495.jpeg

Alles nagekeken, en al enkele kleine dingen gedaan. Best tevreden van, het zijn de kleine dingen die het hem doen voor mij (tenzij we over vermogen spreken, dan zijn het de grote cijfers maar das een ander verhaal :D)
1ECC5E5F-A616-4736-B514-D4CC4822DE4F.jpeg

Vooral deze ben ik blij mee, de dochter heeft nogal de eigenschap om op de dorpel te gaan staan bij het uitstappen :shutup:
67027451-7B10-47EF-B84D-A0837DF2D385.jpeg

Enkel nog even uitpluizen hoe ik die achterste reflector eruit kan halen, ik denk dat de diffusor eraf zal moeten, maar daar had ik vandaag geen tijd voor, dochter gaat voor.
Verder ook nog moonwhite logo's besteld, maar daarvoor moet ik eerst nog een lijmrestenverwijderaar (wat een woord :banghead:) voor halen.

als laatste een touch up setje, want steenslag is snel gebeurd jammer genoeg.

Op naar het volgende:cheers:
 

EdK

Forumguru
de dochter heeft nogal de eigenschap om op de dorpel te gaan staan bij het uitstappen
Dat is kinder eigen hoor !!
Heb het ook gezien hier met de RR en Yeti, en dan komt die laatste groeispurt in het lichaam en dan is het in eens over !!
 

Timmer

Donateur
@EdK Die laatste groeispurt zal nog wel even op zich laten wachten hoop ik, de dochter is 4,5j. En eind november krijg ik nog een zoontje als alles goed gaat :thumbsup:

En ivm lijmresten, ik dacht aan een caramelschijf;
7B68833A-0780-4B68-8A0F-D6D922BC1E6E.jpeg
 

EdK

Forumguru
Een caramelschijf zou misschien kunnen , maar me ervaring is dat de keren je het meeste er vanaf rult met je duim / vinger en daarna een onderbroek van Oma nemen ( zijn vaak groter ) flink met wasbenzine drenken en dan de laatste resten verwijderen.

En daarna kan het nieuwe logo er meteen erna op..
 

leon-cupra

Forumguru
Mijn broer haalt de lijmresten met een poliermachien eraf. Beetje wax op de pad en de lijmresten gaan er vlot en veilig af.
 

Timmer

Donateur
Ja, mijn overbuur vroeger deed dat ook voor mij als ik autobadges eraf nam. Maar ik heb zelf geen poliermachine :(
 
Bovenaan Onderaan