Mijn 2019 Octavia III FL Combi vRS 245 'Luna'

MaxN

Donateur
Reflector ziet er mooi uit.
Heeft ook op mijn lijstje gestaan. Alleen er komen geen updates meer aan onze RS, door ons in elk geval.
 

Timmer

Donateur
Oei, andere plannen @MaxN ?

Ik vind, toch op cosmetisch vlak, die monte carlo reflector nog het mooiste, nu is de bumper wit-zwart. De logo's passen er mooi bij, nu stoor ik me nog aan de opschriften die chrome zijn... dus moet ik iemand zoeken die kan plastidippen (in het glanzed) of bij superskoda de zwarte opschriften kopen, mét bijhorend vrs badge. En ik weet nu al, dat ik me dan ga ergeren aan de voorste badge, want die is dan ook zilver op zwart, maar zwart op zwart zie je niet meer. Duuuuus, daar moet ik dus iets op vinden... :lezen:
 

MaxN

Donateur
@Timmer plannen waren er al, naar wordt nu wat concreter. De spoeling is alleen erg dun aan auto’s met onze eisen. Keuzelijstje(A4/A6/O3/S3 allen met een 2.0TSI) is nog lang genoeg alleen de juiste nog niet gevonden of veel te duur.
 

Timmer

Donateur
Het is alweer even geleden dat ik hier nog iets gepost heb...

Mijn wagen is eind 2020-begin 2021 3x binnen gegaan bij de dealer, 3x voor een piepend/krakend/haperend dak.
3e x goeie keer, alles eruit, alles veranderd of nagekeken, en het lijkt niet meer te piepen :dankje:
Er waren ook scheuren in de dakhemel, dus die is ook veranderd ondertussen.

Ik heb ergens vorig jaar (november) een setje VW velgen met winterbanden op de kop kunnen tikken voor een degelijk prijsje.
2E2B5042-5DF5-4A9E-A195-826342CBF9F2.jpeg

Gewassen en een coating later zagen ze er goed uit, en ze steken ondertussen ook al 5maand onder de wagen :cheer:

verder heb ik ook mijn 'car cleaning assortiment' wat laten groeien, wat mogelijks tot ergernis van mij vrouw zorgt :maakmegek:
8EA1F19A-A68B-49B1-949B-504D6FCF647C.jpeg 02B6B937-85F3-4B17-AA14-0573E7D67013.jpeg

Ik moet wel zeggen, ik koop nooit meer bij FullCarX, wat een bende amateurs.
Producten zijn 'ok' te noemen, maar tis geen A-merk materiaal.:(

ondertussen heb ik net 13000km aangetikt, en gaat ze een dezer voor de eerste keer op inspectie bij de dealer.

Wagen op winterwielen ;

EAFD553F-ECEB-4683-A13E-A709D86E080F.jpeg
 

Timmer

Donateur
Thx @JeSko , ik zou graag een setje 19 voor de zomer kopen, maar moet eerst nog wat betalen aan verbouwingen.
Als ik ergens een (naar mijn mening) mooie set tegenkom die betaalbaar is, zie ik wel wat er gebeurt ;)
 

JeSko

Forumguru
Ik heb mijn GMP's te koop staan, vers in de poederlak, maar die moet je, ongeacht of je ze knap vind of niet, niet willen, veel te zware wielen :D JR is licht en betaalbaar, staan er soms tweedehands ook mooie setjes van te koop :)
 

Timmer

Donateur
@JeSko ik zou zelfs niet weten welke wielen dat zijn :arghh:
Straks eens door het forum neuzen.

@Kanerr ; waar zal ik beginnen? :koffie:
Zoals alle mooie verhaaltjes, als ze te mooi zijn om waar te zijn...

FullCarX werd ter mijne aandacht gebracht door een vriend.
Na wat opzoeking, bleek het om een Spaans bedrijf te gaan, degelijke site, B2C gericht,... het zag er 'legit' uit.
Ik heb dan de sprong gewaagd en zo een 'full kit' besteld. Verzending en opvolging, alles ging vlot, ik denk dat het op 4 dagen bij mij thuis was.
Echter; order was niet volledig, 4x klantendienst gemaild, nooit antwoord gekregen. Klantendienst gebeld, daar sprak met degelijk Engels (weliswaar met een accent, maar het was duidelijk, verstaanbaar en van een degelijk niveau) tot ik aangaf dat het over een klacht ging en een onvolledig order; "Solo espagnol senor, no hables ingles"

ik heb me er uiteindelijk bij neergelegd, enkel de carnaubawax, claybar en een of ander borsteltje ontbraken.

ik heb toen de beide wagens hier onder handen genomen met deze producten (de madam heeft een golf 7 variant) en het resultaat was 'ok'. Het werkte minder goed als mijn referentiemerk, ik had meer product nodig, de glans was minder, en na minder dan een week was het waterafstotende al zo goed als weg.
En ohja, de producten hebben een irritante chemische geur.

Dan de 'tools' die je erbij krijgt;
De foamgun is volgens mij gekocht bij AliExpres, houdt geen druk en spuit langs alle kanten behalve foam op de wagen...
De sprays (die koppen die je op een fles draait) zijn best hard om in te knijpen, en wat er uit komt is ook niet veel waard.
Enkele microfibers zijn wel 'matig ok', ik heb er zelf betere gekocht in de Gamma (en dat wil al iets zeggen). Ik gebruik ze dan ook om mijn emmers uit te drogen als ik klaar ben.

kortom; not amused. Zowel niet qua klantenservice of niet qua product.
Ik blijf wel bij mijn vast merk.
 

Kanerr

Forumguru
@Timmer Erg jammer om zoiets mee te maken ja. Kan me heel goed voorstellen dat je als je een dag aan het ploeteren bent en je resultaat na een week 'eraf' is, dat het dan een extra naar gevoel geeft.

Ik zou zeggen, hou het bij benelux (Carclean, Waxworld etc). Over het algemeen goede producten maar nog belangrijker: goede service!
 

Timmer

Donateur
@marwin :
Die logo's denk ik 5min per stuk? Als je het nog nooit gedaan hebt mss 10 min.
Ik heb ze eraf gelepeld met een interieur tool, dan de resterende lijmresten met de caramelschijf weg gewerkt en de nieuwe geplakt.

die monte carlo reflector, is een ander verhaal. Als ik het me goed herinner, heb ik deels de diffusor los moeten maken, en dan langs de binnenkant de clips eruit geduwd van de originele reflector. Vervolgens langs de buitenzijde deze vasthouden en met de andere hand de clips blijven losmaken. dit heeft wel iets langer geduurd, en ik vraag me af of ik de sierstukken van de uitlaat los heb moeten maken of niet:pieker:
 

marwin

Forumguru
Ohh gewoon met een kunstof Interieur lepel.. geen beschadigingen dan? Zag filmpjes met flosdraden , föhn etc..

De monte Carlo reflector achter twijfel ik nog aan. Wat ik mooier vind... Ongeacht de moeite.
 

JeSko

Forumguru
Zag filmpjes met flosdraden , föhn etc..

Zo heb ik het gedaan, en met een bankkaart, heb er een tutorial van geplaatste hier in de Kennisbank. Wel afplakken rond het logo met tape die de lak ontziet, anders maak je zelfs met plastic krassen op je lak. Met een interieur lepel kan het ook ipv met een bankkaart. Föhnen op voorhand maakt het proces enkel maar eenvoudiger, zeker bij koude temperaturen.
 

marwin

Forumguru
Ik heb nu de gehele zwart metallic logo's voor en achter zitten van superskoda maar de kwaliteit is nou niet echt je van het. Begint in de hoeken beetje te bladderen zag ik. Overweeg de zwart net ingelegde kleur auto..
 
Bovenaan Onderaan