Kodiaq vragen en weetjes

CDK

Forumguru
Gaat niet meevallen om met vet te smeren. Kruipolie is denk ik het enige wat effectief is en moet je zeker maandelijks herhalen.
 

hemi24

Forumguru
Maandelijks een keer uit- en inklappen werkt net zo goed denk ik?

Heb er nog niet echt onder gekeken of er een smeernippel op zit.
 

Tinus78

Forumguru
Maandelijks een keer uit- en inklappen werkt net zo goed denk ik?

Heb er nog niet echt onder gekeken of er een smeernippel op zit.
Dit doe ik ook. Gewoon maandelijks even in en uit klappen. Zeker in de winterperiode merk je dat het nodig is.
 
Over dit onderwerp is al div. keren geschreven. Ondermeer door mijzelf. Het euvel bestaat al enige jaren en verhelp je niet om hem eenmalig in te spuiten met bijvoorbeeld WD50. Bij het ingebruik nemen ga ik met mijn ene hand onder de bumper en pak de trekhaak, vervolgens druk ik met de andere hand op de knop in de achterbak, waarna de trekhaak naar beneden komt.
Het inspuiten helpt vervolgens om een aantal keren deze truc niet te hoeven herhalen, maar na verloop van tijd, moet ik weer helpen en begint het circus opnieuw. Eigenlijk is het gewoon een semi
automatische trekhaak:nono:. Het is niet anders. In het begin kwam de dealer met de oplossing om hem met “speciaal spul???” in te spuiten bij elke beurt/bezoek voor € 25 per keer:pieker:
 

Canon-Eye

Forumguru
In het begin kwam de dealer met de oplossing om hem met “speciaal spul???” in te spuiten bij elke beurt/bezoek voor € 25 per keer
Dat herinnert mij aan mijn 1970 Kever 1200N die superbetrouwbaar was, alleen af en toe na een maand vochtig weer weleens moeite had met starten. De dealer pakte een spuitbus, spoot de bougiekabels in, ook aan beide losgetrokken uiteinden, alsmede de binnen- en buutenkant van verdelerkap. Alles bij elkaar 2 minuten werk. Op de rekening stond "Aquabanbehandeling" ad 7,50 gulden... (1971 of zo, hè).
Ik heb daarna voor 4,75 gulden een spuitbus Aqua-Ban gekocht (heette echt zo) en daar een jaar of 10 mijn volgende auto's mee behandeld indien nodig.
 
Al die dealers kunnen achter de balie, op een goed zichtbare plaats, het bordje hangen met de volgende tekst;
“het onmogelijke doen wij direct voor u, wonderen duren iets langer”

Dezelfde service medewerker vond destijds dat mijn extreem afgesleten remschijven niet voor garantie in aanmerking kwamen. Echter toen ik daar een tijd later op terug kwam -en hij daar niet meer werkte- namen de aanwezige medewerkers het wel serieus en zaten er binnen een paar dagen nieuwe schijven met blokken op voor garantie. Straks ben ik in de garage voor de apk. Benieuwd welk toneelstuk ze nu weer gaan opvoeren:dankje::mad:
 
Beste mensen.

Onlangs via superskoda een bumper uitbreiding voor gekocht voor mijn kodiaq sportline.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Weet of je dit zelf kunt bevestigen?
Kan en of doet de dealer het eventueel voor je?
Er zitten 14 bouten en moeren bij.....
Graag advies.
 

Bijlagen

  • IMG-20200608-WA0001.jpg
    IMG-20200608-WA0001.jpg
    223,8 KB · Weergaven: 238
  • IMG-20200608-WA0002.jpg
    IMG-20200608-WA0002.jpg
    204,7 KB · Weergaven: 233
  • KDQSPT-FRDIF-V1-CF15.jpg
    KDQSPT-FRDIF-V1-CF15.jpg
    14,7 KB · Weergaven: 242
  • KDQSPT-FRDIF-V1-CF2.jpg
    KDQSPT-FRDIF-V1-CF2.jpg
    551,6 KB · Weergaven: 231

Canon-Eye

Forumguru
Wáár ze de cruisecontrolbediening plaatsen maaakt me niet zoveel uit, zolang ze er maar voor zorgen dat de stapjes zowel omhoog als omlaag naar keuze met 1 of met 10 km/u ingesteld kunnen worden (en afleesbaar en de display). Met het eigen stengeltje is dat dik in orde, er zijn heel wat ritten waarbij ik alleen tijdens het wegrijden uit stilstand of versnellen vanaf minder dan ca. 20-25 km/u het gaspedaal nodig heb en verder alles regel met het hendeltje of het rempedaal...
 
Bovenaan Onderaan