Kodiaq vragen en weetjes

Herre

Senior Member
Die stapjes van 10 en 1 kan toch? Hendeltje omhoog is plus 10, hendeltje naar je toe is plus 1. omlaar is het hendeltje omlaag voor -10 en -1 is knopje op hendeltje even aanklikken.

Snelheid kan je op active display zien als driehoekje aan de buitenzijde van de kilometer teller als ik het goed zeg. Weet zo niet of dat ook als een getal weer gegeven kan worden.
 

Canon-Eye

Forumguru
Snelheid kan je op active display zien als driehoekje aan de buitenzijde van de kilometer teller als ik het goed zeg.
Bij mij staat de actueel ingestelde snelheid gewoon als getal linksonder in de Maxidot op de plek waar de totale km-stand zichtbaar wordt als de cruisecontrol volledig is uitgeschakeld. Prima!

Voor het overige verwijs ik naar post #3578 van @G.P. die het wél goed had gelezen...

Voor de goede orde: ik ben al sinds meer dan 30 jaar een intensief gebruiker van de cruisecontrol; eerst een retrofit VDO Tempostat die in 3 opvolgende auto's heeft dienstgedaan, sinds 2002 in 3 Skoda's en de Seat steeds de fabrieksversie.
Ik wéét inmiddels wel hoe 't werkt...

Deze Leon is mijn eerste auto die zo'n op 1 km/u nauwkeurige instelbaarheid met display biedt, de voorgaande fabrieks-CC's hadden de knopjes op de RAW-stengel en géén zichtbare instelling. Dat werkte niet zo nauwkeurig als ik zou willen, want één stapje hoger of lager bleek in de praktijk, gemeten met de gps, toch meestal 2 en soms zelfs 3 km/u verschil te maken waardoor het veel lastiger is om op exact de gewenste snelheid uit te komen. Op mijn stuur zitten genoeg andere functies die niets met het rijden op zich te maken hebben (zoals audiobediening, telefoon en boordcomputer), ik vind het daarom wel prettig dat de rij-gerelateerde zaken gescheiden daarvan op de hendels ónder het stuur zitten.
 

Canon-Eye

Forumguru
Ach, gun iedereen nou gewoon z'n eigen tic... :D

Ik regel hem in principe af op Vmax + 4 km/u. Maar soms zijn er redenen om hem al dan niet tijdelijk even iets omhoog of omlaag bij te stellen zonder meteen naar het eerstvolgende tiental door te schieten...

Heeft niks met reistijd te maken trouwens - 130 of 100 scheelt ook al nauwelijks dus daar ligt het sowieso niet aan.
 

Sjuppie2001

Actief lid
Net valt me iets op: het scherm van onze Amundsen is heel erg 'wazig'. Beetje zo'n effect als wat je normaal ziet bjj warm weer, van die warmtegolfjes maar dan op het scherm zelf dus.

Nu heb ik laatst wel zo'n AliExpress gorilla-glas op het scherm geplakt, maar dat zou ik toch niet meteen aanmerken als oorzaak, of wel?
Anderen die zoiets hebben (meegemaakt)?
 

Sjuppie2001

Actief lid
en simpelweg even alles uit en weer aan lijkt het 'euvel' te hebben verholpen!
(wat me ook opviel was dat het beeld eigenlijk net iets te groot was voor het beeldscherm, aan de rechterkant was het net een halve cm teveel opgeschoven)
Anyways, even uit en weer aan en alles is nu wel weer helder en goed. Duimen maar dat het een 'eenmalige' glitch was....
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skivo

Donateur
Zat net even op de Skoda website en Kodiaq Sportline te configureren. Ik kon geen DCC meer kiezen. Is deze optie er niet meer?
 

Frenk21

Forumguru
@Skivo ik zie het inderdaad ook niet meer staan. Zal wel weer wegbezuinigd zijn door Pon net als de areaview om de verhoging door wltp te compenseren.
 

Sjuppie2001

Actief lid
Was er iemand hier die de treeplanken achteraf heeft laten monteren?
Was dat bij de dealer of ergens anders? (mijn dealer gevraagd om een prijsindicatie en viel bijna steil achterover toen ik de prijs hoorde (en nee, dat was niet omdat het zo goedkoop was))
 

CDK

Forumguru
@Sjuppie2001, dit is wat het mij totaal gekost heeft inclusief btw....

615258e44074d857b3af6343b851e3cd.jpg
 

CBreedijk

Donateur
Dat zijn de originele Skoda exemplaren.

Ik heb VOOL treeplanken.
Zelf gemonteerd. Ik heb nog een setje liggen. Die van mij zijn Max lengte.
Extra set is 10cm korter.

En beschikbaar.
 

Sjuppie2001

Actief lid
@CDK dat is een schappelijkere prijs inderdaad dan wat ze nu via de webshop vragen (inderdaad @hemi24 iets meer dan 1400 euro).
Ik heb nu de treeplanken (nog wel zonder de pakking) via superskoda, maar het bedrag dat mijn dealer aangaf voor montage sloeg ik echt even steil achterover.
 

mvank01

Nieuw lid
Is er iemand die de Kodiaq sportline business heeft met 19 inch velgen die deze heeft laten verlagen? Ben erg benieuwd naar de ervaring!

Ik hoor namelijk verschillende verhalen van dat de kodiaq standaard stug geveerd is maar ook dat de verlaging voor veel prettiger rijgedrag heeft gezorgd.
 
Bovenaan Onderaan