Kodiaq vragen en weetjes

3svbe

Nieuw lid
De 2de zetelrij kon daardoor niet verder achterruit dan normaal voor zover ik me meen te herinneren. Ik kan het nu niet nameten gezien de auto bij een garage gestald is voor verkoop. Ik ben zelf niet al te groot, en mijn kinderen hadden meer dan plaats genoeg. Bij het verwijderen van de zetels van 3de rij werd de 2de rij verder naar voor geplaatst voor extra kofferrruimte in mijn use case.
 

Roof6

Lid
nieuw hier. ( al me later nog voorstellen)

Was vandaag bij de dealer en (uiteraard) niet blij met de prijsverhoging na 1 juli van €1599 voor de Kodiaq. Ga het wel doen, zonde geld

Het volgende werd me ook verteld (en ik deel het omdat ik niet weet of iedereen het hier al weet)

- CarPlay gaat Wireless ondersteunen in het nieuwe model.

- “gewoon” USB Gaat USB-C worden.

- Sportline logo gaat van het dashboard kastje af.
 

hemi24

Forumguru
In het verleden was de modeljaarwissel rond week 22; nu schijnt dat week 30 te zijn, las ik op Duitse fora...

Wijzigingen die genoemd werden :
  • Bij Style, L&K en Scout keuze uit een 2-spaaks leder multifunktioneel stuurwiel, verwarmbaar met schakelpaddles;
  • Bij Sportline Keuze voor een 3-spaaks stuurwiel met schakelpaddles nu ook verwarmbaar;
  • Web-radio voor Columbus en Amundsen mogelijk;
  • USB C vervangt USB A;
  • KESSY voor alle 4 de deuren;
  • Bij Sportline en RS een koelfunctie voor de stoelen;
  • Family pakket komt te vervallen;
  • Cargo-elementen en bagagenetten alleen nog al optie;
  • Nieuwe HOD functie (Hands-on-Detect) zoals in de nieuwe Octavia;
 
Laatst bewerkt:

Roof6

Lid
Ja, model jaar wisseling. CarPlay over all modellen (met minimaal admundsen)

al ik nu bestel, dan krijg ik de update. Levering half september.
 

Sjuppie2001

Actief lid
Korte vraag, is het 'normaal' dat de QI lader (draadloos) zo af en toe weer melding geeft dat de telefoon wordt opgeladen (dus behalve 1e keer na de telefoon in het vakje leggen)?
(Is volgens mij ook niet zo dat de telefoon door het vakje stuitert ofzo of slecht 'contact' maakt)
 

R_Dex

Actief lid
Korte vraag, is het 'normaal' dat de QI lader (draadloos) zo af en toe weer melding geeft dat de telefoon wordt opgeladen (dus behalve 1e keer na de telefoon in het vakje leggen)?
(Is volgens mij ook niet zo dat de telefoon door het vakje stuitert ofzo of slecht 'contact' maakt)

Was mij ook al eens opgevallen, maar weinig aandacht aan besteed en nu heb ik hem in een andere houder en gebruikt de QI niet meer.
 

Tinus78

Forumguru
Weet iemand hoe je de kunststofbekleding aan de binnenzijde van de achterklep rond het raam kan verwijderen?

ik heb het zelf geprobeerd. De kunststof kappen zitten met klemmetjes vast en zijn los te “lepelen”. Ik moet zeggen dat ik uiteindelijk ben gestopt omdat ik te veel kracht nodig had en het niet aandurfde met de vrees iets te breken.

hier een filmpje bij een tiguan....zelfde werkwijze

 

EdK

Forumguru
@Sjuppie2001 : misschien onderbreekt je telefoon het laden doordat die te warm wordt?
Maar dan krijg je wel een melding op je scherm !
Althans bij mijn smartfeun en tablet is dit het geval...
Maar dat is dan wel als in de houder/lader zitten en in de volle zon staan en geen luchtstroom hebben uit de ventilatieroosters !

Vermoed eerder dat het in de IQ lader zit , merk dit ook bij me toestel als die er niet goed opligt dat hij begint te pendelen met gevolg meerdere keren de melding
 

BWK K1600gt

Actief lid
ik heb het zelf geprobeerd. De kunststof kappen zitten met klemmetjes vast en zijn los te “lepelen”. Ik moet zeggen dat ik uiteindelijk ben gestopt omdat ik te veel kracht nodig had en het niet aandurfde.......hier een filmpje bij een tiguan........
Morgen maar eens een poging wagen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

BWK K1600gt

Actief lid
Ik heb de kunststofkap kunnen loskrijgen zodat ik bij de draaddoorvoer kon komen. Hier heb ik de kabel van de dual dashcam doorgevoerd zodat e.e.a er origineel uitziet. De kabel van de voorste dashcam kan je makkelijk tussen je hemelbekleding wegwerken.
De dashcam zijn nu operationeel, nu alleen hopen dat ik ze nooit nodig heb.
 

Xavier234

Senior Member
hallo,
iemand die weet of je de knoppenbalk die onder de knoppen van de airco zitten, waarop de knoppen zitten van onder andere start /stop aan/uit leggen . airbag aan/of leggen, kunt vervangen of knoppen bij steken?
Had graag geweten of je daar knoppen kunt bijsteken om bijvoorbeeld de poortopener op aan te sluiten. zodat je met 1 van die knoppen de poort kunt openen en dat de afstandbediening niet ligt rond te slingeren in de auto.
 

hendrik38

Forumguru
Vandaag na een half jaar de trekhaak weer eens te voorschijn getoverd. Dit ging niet zonder slag of stoot, want hij bleef eerst hangen. Ik heb al meer gelezen dat de mechanisch wegklapbare haak regelmatig gesmeerd moet worden. Mijn vraag aan jullie is wat het beste smeermiddel daarvoor is!?
 
Bovenaan Onderaan