Mijn eerste skoda

Gieliovd

Forumguru
Leuk Bassio!

Zo groot zijn de Octavia's nou ook weer niet ;)

Misschien zie ik je nog eens rijden. Ik woon 13 km richting het noorden.

Bakkertje

Forumguru
Ben net gebeld door de Skoda dealer in Utrecht. Vandaag wordt de order voor het produceren ingeschoten bij de Skoda fabriek! De verwachte levertijd is 8 tot 10 weken (volgens mij wordt dit standaard gezegt). Meteen gevraagd of ik dan een facelift model ga krijgen of het huidige. Het antwoord was diplomatiek ontwijkend en het is afhankelijk van de fabricage. Oftewel er komt een facelift.. Maar goed mijn auto wordt in week 38 of 39 geproduceerd dus het zal vast geen facelift worden..

Nu maar weer verder met wachten....

A.s. zaterdag op en neer naar Parijs (Disney) vanuit Eindhoven (450Km enkele reis) haal ik net als ik 'm voor de grens bij Eersel vol tank. Wat ben ik dan blij met de cruisecontrol :-)

OVerigens, degene die wachten op een nieuwe auto, het wachten wordt beloond weet ik uit ervaring. Inmmidels heb ik 'm al weer een tijdje en een aantal km's, en nog steeds erg tevreden, al zou ik wel de nieuwe supurb willen.... :grin:

Fabia

† In Memoriam
OVerigens, degene die wachten op een nieuwe auto, het wachten wordt beloond weet ik uit ervaring. Inmmidels heb ik 'm al weer een tijdje en een aantal km's, en nog steeds erg tevreden, al zou ik wel de nieuwe supurb willen.... :grin:

Morgen :yeah::super::cheer:

Fabia, controleer de auto wel op allerlei zaken. Maak je dan wel gelijk foto's. Ik ben erg benieuwd. Veel rijplezier en veilige kilometers...

merivo

Nieuw lid
het word gewoon de 2 de mijne wordt deze week bij de dealer gelevert 2 weken eerder dan geplant maar nu moet het gas er nog in. Wachten duurt altijd lang maar des tegroter is de vreugde als hij er is

Bakkertje

Forumguru
Hmm.. Even een aanvullend vraagje die mij te binnen schoot. Ik weet dat de columbus zonder de navigatie-DVD geleverd wordt en dat er dealers zijn die de software voor je op de HDD zetten. Heeft er hier iemand ervaring met de Skoda dealer uit Utrecht, doen zij dat ook? (kosteloos uiteraard) Zijn er verder nog dingen om op te letten bij de levering?

Bakkertje

Forumguru
Zojuist heb ik doorgekregen dat de levering vanuit de leasemaatschappij van mijn O2 gepland staat voor de week van 30 oktober. Hmmm, ervan uitgaande dat de facelift in november leverbaar is zou het kunnen zijn dat.... :crazy:
Het zou overigens een levertijd van 11 weken zijn wat langer is dan normaal voor een O2 volgens mij.. Dus wie weet!

bat

Lid
Zojuist heb ik doorgekregen dat de levering vanuit de leasemaatschappij van mijn O2 gepland staat voor de week van 30 oktober. Hmmm, ervan uitgaande dat de facelift in november leverbaar is zou het kunnen zijn dat.... :crazy:
Het zou overigens een levertijd van 11 weken zijn wat langer is dan normaal voor een O2 volgens mij.. Dus wie weet!
11 weken is een normale levertijd voor de O2. Het duurde ook ongeveer zolang voordat mijn O2 bij de dealer stond een maand of drie geleden.

En waar lees jij dat de facelift in november leverbaar is? Dat heb ik vooralsnog alleen als gerucht gelezen, nog niet definitief...

Hoop doet leven natuurlijk, maar ik denk dat je gewoon een oude krijgt. Anders had je al een telefoontje gekregen dat je model niet meer leverbaar zal zijn.

levertijd

Mijn Skoda Ocativa is afgelopen donderdag besteld en ik heb van de leasemaatschappij (ING Car Lease) 8 november als geplande leverdatum doorgekregen. Dat zijn zo'n 12 weken.

Sterkte met wachten...

Bakkertje

Forumguru
Net de dealer gesproken, mijn O2 is al gefabriceerd! :cheer:
Over 2 weken verwachten ze dat ie de A2 op kan.
Nog even wachten nog...

Net de dealer gesproken, mijn O2 is al gefabriceerd!

Goed nieuws Bakkertje. Dan duurt het niet lang meer. Ik ben helaas nog steeds bezig om de papieren geakkoordeerd te krijgen bij mijn werkgever maar de verantwoordelijke persoon geeft niet thuis :407:Ik heb vanmorgen ook nog even de dealer gebeld en hij vertelde me dat als de auto deze week wordt besteld hij zeker nog voor 15 november kan worden uitgeleverd (en 15 november is de deadline voor de leasemaatschappij om de auto dit jaar nog te nemen of hem door te schuiven). De dealer zei ook dat de prijs per 1 januari zo'n 2000 euro hoger zal liggen dan nu. Je begrijpt dat ik daar niet op zit te wachten want dan gaan mijn bijtelling en leasebedrag omhoog.

Bakkertje

Forumguru
He Polleke,

Het klinkt alsof je voor de grootste IT club van NL werkt, die onlangs overgenomen is door dat fantastische telecom bedrijf ;-P

Ik denk dat ie over een week bij de dealer zal staan in Utrecht. Ze installeren ook de software (kaarten) voor me in de columbus en zetten de auto-lock functie aan. Enige wens die overblijft is het verwijderen van de letters aan de achterkant, maar dat lukt me zelf ook nog wel..

Sterkte in ieder geval met het papierwerk. Nu bestellen betekent nog leveren voor 15 november lijkt mij.. (het duurt nog 9 weken voor 14 november!)
(de mijne is 14-8 besteld en is 4 weken later al gebouwd en zou over 2 weken op kenteken staan, in totaal 6 weken!!!)

He Polleke,

Het klinkt alsof je voor de grootste IT club van NL werkt, die onlangs overgenomen is door dat fantastische telecom bedrijf ;-P

Ik denk dat ie over een week bij de dealer zal staan in Utrecht. Ze installeren ook de software (kaarten) voor me in de columbus en zetten de auto-lock functie aan. Enige wens die overblijft is het verwijderen van de letters aan de achterkant, maar dat lukt me zelf ook nog wel..

Sterkte in ieder geval met het papierwerk. Nu bestellen betekent nog leveren voor 15 november lijkt mij.. (het duurt nog 9 weken voor 14 november!)
(de mijne is 14-8 besteld en is 4 weken later al gebouwd en zou over 2 weken op kenteken staan, in totaal 6 weken!!!)

Ha Bakkertje,

Nee ik werk niet voor een grote IT-Club. Ik werk voor een advocatenkantoor in Amsterdam waar ik verantwoordelijk ben voor het team van applicatiebeheerders. Leaseauto's zijn niet echt gebruikelijk bij ons, maar ik heb mijn leasecontract meegenomen van mijn vorige (detacherings) werkgever, vandaar.

Ik blijf hoop houden. Ook ik wil de letters nog verwijderen van de achterklep; staat wat mij betreft mooier.

Ik houd jullie op de hoogte van de progressie.

Bakkertje

Forumguru
Jippie!!!!

De dealer belde net mijn O2 is gearriveerd in Utrecht! :489::489::489:

Vervelende is wel dat ik nog 2 a 2,5 week mag wachten op de uitlevering..

Oh ja, en ondanks dat ik nog steeds geen skoda heb al wel m'n 100-ste berichtje op dit gezellige forum!

Jippie!!!!

De dealer belde net mijn O2 is gearriveerd in Utrecht! :489::489::489:

Vervelende is wel dat ik nog 2 a 2,5 week mag wachten op de uitlevering..

Oh ja, en ondanks dat ik nog steeds geen skoda heb al wel m'n 100-ste berichtje op dit gezellige forum!

Dat is goed nieuws Bakkertje. Waarom nog zo lang wachten. heeft de dealer het te druk of laat je een gassysteem inbouwen, of is jouw huidige leasecontract nog niet afgelopen?

Bovenaan Onderaan