Mijn eerste skoda

vdijk

Lid
de dealer moet vaak nog wat kleine werkzaamheden uitvoeren, zoals het nalopen van bouten, vloermaten er in leggen, eventueel carkit installeren en vaak hebben ze het te druk met andere auto's (onderhoud, etc)
 
Succes met wachten

Jippie!!!!

De dealer belde net mijn O2 is gearriveerd in Utrecht!

Vervelende is wel dat ik nog 2 a 2,5 week mag wachten op de uitlevering..

Oh ja, en ondanks dat ik nog steeds geen skoda heb al wel m'n 100-ste berichtje op dit gezellige forum!

He Bakkertje,

Super zeg...maar i.d.d. nog even wachten. Mijn dealer had maar een weekje nodig voor de aflevering i.d.d. ook carkit inbouwen, mattenset e.d. van de leasemaatschapij. Ik zal bij het uitleveren nog even goed opletten op de vloeistof niveau's...bij mijn vorige aflevering (Renault Megane Grandtour) zat er nauwelijks koelvloeistof in :722:.

Was toevallig bij mijn ouders (ff showen natuurlijk) en mijn vader is beproevingstechnicus bij DAF en vroeg me na het bekijken van de motor...
:crazy: "En wat voor vloeistof hoort daar in te zitten"

Moest er toch zeker een litertje of 2 in voordat ie op niveau kwam...maar verder geen verdere klachten gehad over de fransoos...

De Leon waarin ik nu in rijd heeft vandaag nog een nieuwe achterruit gekregen sprong spontaan stuk op de autosnelweg...sta je toch raar te kijken :uitlachen:als je een knal hoort in je auto en je ziet je achterruit in duizend stukjes langzaam afbrokkelen:eek:. Oorzaak onbekend...waarschijnlijk heeft ie al op spanning gestaan en in combinatie met ruitverwarming (achterruit was beslagen) is het waarschijnlijk teveel geworden.

Succes met wachten!!!
 

Hetzer

Forumguru
De rode octavia kun je zien als je op de autoweek site gaat kijken bij de foto's van een octavia combi. Daar staat ie in het rood. http://www.autoweek.nl/carbaseimages.php?furl=46204&naam=&ref=&fgr=&fid=28899
Ook de stootstrips vind ik bij deze kleur minder storend dan bij lichte kleuren. Ik ben dan wel weer benieuwd of de metaalkleurige dakrails niet heel erg af gaan steken en dat zwarte wellicht mooier staan..
Ik heb hem zelf pas 1x in het "wild" gezien.

Is inderdaad schaars net zoals mijn Roomster met "Flaminco Red", ik vind het nog steeds een erg mooie kleur, het lijkt wel weer een beetje een hype geworden ook ander merken komen weer meer met dit metallic rood..

als nog gefeliciteerd em veel plezier met jou metallic rode Octavia! !!!!!
 

Bijlagen

  • 117.jpg
    117.jpg
    98,6 KB · Weergaven: 18

Bakkertje

Forumguru
Thanks allemaal!

Volgens de dealer zijn er erg veel skoda's verkocht en wachten er nog meer mensen op de aflevering van hun auto. Het lijkt mij als leek niet zo heel schokkend om een auto afleveringsklaar te maken. Zeker de mijne niet, geen carkit, of andere aanvullende dingen als een gastank ofzo (alleen de navi kaarten installeren en aut-lock aanzetten). Ik denk ook dat het eerder te maken heeft met de fooi die ze krijgen voor het afleveren (de mijne is centraal ingekocht en dan krijgt de dealer alleen een vergoeding voor het afleveren). Ik denk dat ze daarom eerder aandacht geven aan reparaties en andere klusjes waar ze meer aan verdienen.

Maar goed, we blijven wachten (nog 2 weekjes!)
 

Bakkertje

Forumguru
Het verlossende woord is eindelijk gekomen! A.s. donderdag krijg ik de sleutels van mijn O2!! om 16:00 staat de afspraak gepland bij de dealer en kan ik eindelijk afscheid nemen van de Laguna!
 

Bakkertje

Forumguru
Die renault ben ik echt beu (na 5 maanden). Korte opsomming:

- Sleutel kaarten defect (knopje afgebroken), 2x voor naar de dealer gemoeten
- APK
- Grote Beurt
- Lekke band
- Koelvloeistof probleem (gisteren pannen onderweg)

Alles bij elkaar 5 keer bij de Renault dealer geweest in 5 maanden tijd.... (en dat terwijl je op je nieuwe O2 aan het wachten bent!)
Niks te klagen overigens over de service hoor, erg goede mensen hier in Zaltbommel, maar ja in een Renault showroom staan geen VAG auto's...
 

Aiii

Lid
Mijn vader heeft sinds 4 maanden een 2002 Scenic.

Sinds toen:
-Knopje van achterklep kapot (viel er spontaan uit, kapot rubberen ringetje)
-Klepje van opbergbakje middenconsole kapot
-In de zomer startte de auto gedurende twee weken pas na 5 tot 10 keer starten (probleem onbekend).
-Achterruitverwarming werkt niet (morgen naar de garage).

Gelukkig nog garantie tot nu toe, maar ik hou me hart vast voor het vervolg.
 

merivo

Nieuw lid
Van harte en veel veilige kilometers.ik hoop dat je net zo veel plezier heb als ik in mijn Fab 2
 

Bakkertje

Forumguru
Vandaag is het eindelijk zover!
Vanmiddag om 16:00 is ie de mijne!

De problemen met de Laguna blijven voortduren, vanmorgen viel de radio ineens uit...
Wat ben ik blij dat ik daar bijna vanaf ben..
 

Bakkertje

Forumguru
Ik heb hem eindelijk!
Eerste reactie: Wat zijn die TDI's toch fijne motoren (in vergelijk tot een renault diesel), wel wat rumoerig maar da's niet erg. De columbus is al een keertje vastgelopen, de eerste keer starten zonder de dvd (die ik er gewoon bijgekregen heb). Dat was met een reset opgelost gelukkig. Verder toch weer verrast door de ruimte! Alleen jammer dat het zo'n verschrikkelijk slecht weer is, wordt ie meteen alweer smerig maar ja...
 

EdK

Forumguru
Ik heb hem eindelijk!
Eerste reactie: Wat zijn die TDI's toch fijne motoren (in vergelijk tot een renault diesel), wel wat rumoerig maar da's niet erg. De columbus is al een keertje vastgelopen, de eerste keer starten zonder de dvd (die ik er gewoon bijgekregen heb). Dat was met een reset opgelost gelukkig. Verder toch weer verrast door de ruimte! Alleen jammer dat het zo'n verschrikkelijk slecht weer is, wordt ie meteen alweer smerig maar ja...


Ten eerste gefeliciteerd met je Skoda !
en veel rijplezier toegewenst
ten tweede hoop ik hopen dat jou niet overkomt met je columbus wat andere erme is overkomen , want dat zou erg zuur wezen !!
 

Bakkertje

Forumguru
De dealer vertelde dat ie deze week alleen al auto's met gestolen columbussen binnen heeft gekregen en dat ze er 22 in back-order hebben staan. Verwachte levertijd is 6 maanden :shocked:
Het (oneervolle) record stond op 3 dagen na levering gestolen..

Dus nee, ik zit daar absoluut niet op te wachten. Ik hoop dat niemand er ongevraagd met z'n tengels aankomt..
 

Bakkertje

Forumguru
Zo de eerste 2500 km zitten erop, tijd voor een ervaringsupdate :grin:

Hij loopt erg goed moet ik zeggen, de 1.9 tdi heeft vermogen en koppel zat om erg vlotjes mee te komen. 0 tot 100 gaat echt vlot (zeker in vergelijk tot mijn voorgaande auto's) en 160 rijd je ook zo. 180 gaat ook nog vlotjes en dan is de pijp nog niet leeg. Maar omdat mijn rijbewijs me toch wel erg lief is maar niet verder doorgetrapt.

Afgelopen weekend met de hele familie een weekendje weg geweest. 2 kinderen (1 van 9 maanden en 1 van 3 jaar), vrouw, hand en ikzelf het ging er allemaal makkelijk in, inclusief buggy, reiswieg, koffer en alle spullen die je mee moet sjouwen voor je gezin in zo'n weekend. Even ter vergelijk met de laguna, de hond (golden retriever) kon nog gewoon in de kofferbak terwijl bij dezelfde samenstelling hij eerder op de achterbank moest.. Ook met volle bepakking geeft ie overigen geen krimp.

Op het vakantiepark het nut van de cornerverlichting ontdekt op de nauwe straatjes met fijne, kleine paaltjes, dan is het toch wel erg handig! (ik zag het nut er eerder niet echt van in)

De Columbus is ook een geweldig apparaat (die er gelukkig nog steeds in zit).

Enige minpuntjes zijn een rammel in de rechterdeur en ik vind dat ie niet echt fijn remt. Het remmen gaat erg soft, je moet flink het pedaal intrappen wil ie echt vertragen. Dus daar mag de dealer nog eens naar kijken..

Verder echt een wereld auto, ben dik in m'n nopjes! :489:
 
Bovenaan Onderaan