Mijn eerste skoda

Bakkertje

Forumguru
Hoi allemaal,

De kogel is door de kerk. Ik heb een nieuwe Octavia besteld. Het is een 1.9 TDI Elegance Atttractive Business geworden in Red Flamenco (een keer wat anders dan zwart, grijs of champagne). Het interieur wordt zwart.

Het is er eentje van de lease en in mijn overweging zijn de Golf variant en de nieuwe superb (en de altea xl, passat, astra, 308) afgevallen vanwege de hoge lease bedragen. Het was een close finish tussen de golf en de octavia. De golf is door kleine details als interieur verlichting, chrome lijstjes rond de ramen, kofferbakbekleding e.d. toch net iets chiquer dan de octavia. Maar uiteindelijk hebben de prijs icm alle opties die er standaard opzitten de doorslag gegeven. De EAB laat voor mij echt niks te wensen over en alleen de metallic lak is als optie toegevoegd. Ik had nog donker getinte ramen op mijn wensenlijstje staan, maar de maandelijkse opslag van 5 euro was het mij niet waard, die gaan we zelf beplakken :winkie:.

Nu is het een kwestie van wachten.. Ik hoop dat de mijne ook snel geleverd gaat worden net als die van de meesten!
 

Gieliovd

Forumguru
Welkom op het forum en alvast veel plezier met je nieuwe auto!

Komt nu de zware tijd: wachten......

Je zult wel tips krijgen hoe je erdoor kunt komen ;)
 

Poltie™

Nieuw lid
Ik ben net terug van vakantie met mijn nieuwe (19 juni '08) O2 en werkelijk een fantastische reisauto.
In het buitenland dien ik zelf de brandstof te betalen en volbepakt, met de cruisecontrol op 135/140 door Frankrijk leverde een gemiddeld verbruik op van 5,2 ltr/100km (1:19,2). Door Benelux, Frankrijk, Spanje en centrum Barcelona werkt de navi voortreffelijk. Overigens heb ik wel de donkere ruiten maar naar mijn mening zijn ze niet heel erg donker en heb desalniettemin zonneschermpjes (Prenatal) extra gebruikt tegen de zon.
Mijn vorige voertuig was een Golf V met wat toetertjes en belletjes echter voor mij heeft het uitrustingsniveau de doorslag gegeven en ben heel erg tevreden.

(nb. ik heb 11 weken mogen wachten van bestelling tot levering)
 

Bakkertje

Forumguru
Goed te horen dat ie zo goed bevalt en vooral dat de auto lekker zuinig is. Ook ik mag mijn brandstof in het buitenland zelf betalen (wat nog een puntje was in de overweging lpg vs diesel). De ramen zou ik inderdaad wat donkerder doen dan af fabriek.

Eigenlijk ben ik een echte vw-rijder, maar ik weet zeker dat ik na een astra, megane, focus (wat ook een fijne auto is) en een laguna (wat een minder fijne auto is), mezelf helemaal thuis ga voelen in de octavia!
 

bat

Lid
Ik heb ook nog naar de golf variant gekeken (toen ik eigenlijk al voor de O2 gekozen had), maar de O2 slaat die auto qua uitrusting voor het overgrote deel dik om de oren, als je naar de bijbehorende leaseprijs kijkt. Het zit hem niet in die zaken die jij noemt, maar in domme dingen als mistlampen waar je zelfs in de duurdere pakketten voor bij moet betalen bij de golf. Toen ik eenmaal alle opties had aangeklikt die nu standaard op mijn O2 zitten, steeg de leaseprijs langzamerhand naar ruim boven het door mij nog betamelijk gevonden budget.
 

cvegreen

Forumguru
Dat is nu eens een wagen waarvan ik echt foto's wil zien . Zo'n rode octavia. Nog niet in het echt kunnen bespeuren (denk ik toch).
Verder zal je je wel heel goed voelen in je O2 . Als ik dat hier allemaal lees zijn het zeer leuke wagens om mee te rijden . Ze zijn ook nog een bloed mooi.
 

Hugo1973

Actief lid
Ook voor mij is de eerste Skoda in aantocht. A.s. vrijdag wordt mijn nieuwe Skoda Octavia 1.6 geleverd. Gelukkig hoef ik dus niet meer zo lang te wachten. :yeah:
 

Bakkertje

Forumguru
De rode octavia kun je zien als je op de autoweek site gaat kijken bij de foto's van een octavia combi. Daar staat ie in het rood. http://www.autoweek.nl/carbaseimages.php?furl=46204&naam=&ref=&fgr=&fid=28899
Ook de stootstrips vind ik bij deze kleur minder storend dan bij lichte kleuren. Ik ben dan wel weer benieuwd of de metaalkleurige dakrails niet heel erg af gaan steken en dat zwarte wellicht mooier staan..
Ik heb hem zelf pas 1x in het "wild" gezien.

En inderdaad, dingen als mistlampen en climate control zijn gewoon neit standaard op een Golf. Niet echt meer van deze tijd lijkt mij als je gaat vergelijken met de concurrentie in deze klasse. Goed nou zou je kunnen pleiten voor het belang van mistlampen (ik heb ze echt bijna nooit aan) en een climatic is toch ook temperatuur geregeld.. Maar het zit er bij de golf gewoon niet op. Bij een passat (comfort line) dan weer wel, maar ja die is niet te leasen voor mij.

Ik raak steeds meer overtuigd van mijn octavia keuze :xyxthumbs:

En hugo, veel plezier met je O2! (ik mag nog even wachten...)
 

nemo

Senior Member
Ben erg benieuwd naar de foto's! Hopelijk wordt je net zo gelukkig met je Skoda als wij. (al heeft mijn liefde voor mijn Fabia een flinke deuk opgelopen nadat ik 3000 km in een Audi A4 Avant (met een luxe accesoirepakket) heb mogen rijden, wat is mijn auto plastic....)
 

Bakkertje

Forumguru
Een a4 is inderdaad een "andere" auto. Ik denk overigens als je in de nieuwe superb gaat zitten dat verschil wel eens heel klein kan zijn (en dan heb je een superb vanaf 26000 euro...)
 

nemo

Senior Member
Een a4 is inderdaad een "andere" auto. Ik denk overigens als je in de nieuwe superb gaat zitten dat verschil wel eens heel klein kan zijn (en dan heb je een superb vanaf 26000 euro...)

Je bedoelt een Superb t.o.v. een A4? Dat lijkt me prettig. Echt, ik vond het niks om in mijn Fabia te stappen. Plastic stuur, alles kraakt, geen knopjes op het stuur, geen CC, geen stilte, en die a4 lag zo rustig op de weg...
 

Bakkertje

Forumguru
Jep ik bedoel inderdaad dat een A4 het wel eens heel moeilijk kan krijgen met de Superb als tegenspeler. Hoewel de mensen die een A4 rijden, rijden vaak ook in een A4 rijden omdat het een A4 (en dus duur = status) is. Rationeel gezien kun je niet om skoda heen (meer ruimte, meer luxe tegen een lagere prijs). De prijs / kwaliteitsverhouding van Skoda is echt heel erg hoog.

Ik ben ook heel benieuwd naar de facelift van de octavia. Ik denk dat daar een aantal kleine dingen (als interieur verlichting) in verwerkt zullen zijn. De nieuwe Superb krijgt bijvoorbeeld al de binnenverlichting van de passat mee. Als ik de dealer uit den bosch mag geloven is het materiaal gebruik in de superb ook echt op een hoger niveau tov het huidige model. Dat zal ook doorsijpelen in de octavia facelift..
 

Gieliovd

Forumguru
Je bedoelt een Superb t.o.v. een A4? Dat lijkt me prettig. Echt, ik vond het niks om in mijn Fabia te stappen. Plastic stuur, alles kraakt, geen knopjes op het stuur, geen CC, geen stilte, en die a4 lag zo rustig op de weg...
Dat is het risico van jouw vak :) Je raakt verpest door die mooie wagens waar je in "moet" rijden.

Ach de ene keer ben je weer blij met je Fabia (uit die Peugeot vandaan) en de andere keer is het wat minder prettig (uit een Audi).

Ook ik rij liever in een luxe Audi dan in een wat dat betreft eenvoudige Fabia.
 

nemo

Senior Member
Ja dat is waar. Toen ik de overstap van een 2003 406 Break terug naar mijn Fabia maakte dacht ik: "DAMN Wat Zijn Dit Lekkere Stoelen!". En als je het gaspedaal indrukt gebeurt er tenminste iets!
 

TL@

Forumguru
Ik ben net terug van vakantie met mijn nieuwe (19 juni '08) O2 en werkelijk een fantastische reisauto.
In het buitenland dien ik zelf de brandstof te betalen en volbepakt, met de cruisecontrol op 135/140 door Frankrijk leverde een gemiddeld verbruik op van 5,2 ltr/100km (1:19,2). Door Benelux, Frankrijk, Spanje en centrum Barcelona werkt de navi voortreffelijk. Overigens heb ik wel de donkere ruiten maar naar mijn mening zijn ze niet heel erg donker en heb desalniettemin zonneschermpjes (Prenatal) extra gebruikt tegen de zon.
Mijn vorige voertuig was een Golf V met wat toetertjes en belletjes echter voor mij heeft het uitrustingsniveau de doorslag gegeven en ben heel erg tevreden.

(nb. ik heb 11 weken mogen wachten van bestelling tot levering)

Dat is wel heel zuinig. De mijne zit steevast boven de 6l/100km (geregeld tegen de 7l/100km)
Ik moet gelukkig de diesel in buitenland niet zelf betalen :baby012:
 

Gieliovd

Forumguru
Dan ben je een gelukkig man!

Ik weet nog wel dat mijn vader met mijn broer op bezoek kwam in Polen, waar ik woonde.

Mijn broer met zijn lease Astra 1.7 diesel met een tweetal grote vaten achterin vol diesel :D.... tanken bij de grens en in Polen weer vullen met de trechter. Dan ben je wel arm.
 

Gieliovd

Forumguru
En er is nog véééééééél meer te zien.

Geef het een paar jaar dan ben ik toe aan een andere uitdaging. Dan gaan we er eens een dimensie bij bedenken. Dan ga ik naar boven ;)

Als ik terug kom uit Australië staat als het goed is de volgende reis al gepland: een motortrip van coast to coast in de VS, met vader en broer.

Daarna Scandinavië maar eens bekijken, zuid europa bekijken, Rusland, Azië..... ik heb nog zo veel plannen, je wilt het niet weten.
 

bassio

Nieuw lid
mijn slagschip!

wow, sinds 3 dagen trotse bezitter van mijn nieuwe wagen.....skoda octavia combi 2 tour, 1.6 FSi, 115 pK, black magic pearl, 17 inch LMV...

dit is geen auto meer.....dit is werkelijk waar een slagschip....dat je je grootrijbewijs niet hoeft te halen voor dit ding.....

hij rijdt als een zonnetje!


en dat wilde ik even kwijt.....
 
Bovenaan Onderaan