Kodiaq vragen en weetjes

Roy111

Lid
Iemand een idee of het heel moeilijk is om het logo op de motorkap te vervangen voor een volledig zwart logo?
 

EdK

Forumguru
Als je ff zoekt op logo dan vin je hele boekdelen mbt het verwijderen van een LOGO.

ff met de haardroger van je vrouw flink warm stoken en dan met een visdraad of met 2 houten ijsstokjes de oude logo lossnijden of loswippen.
Dan met wasbenzine de resten dubbelzijdige tape / lijm verwijderen en hierna kun je nieuwe logo plaatsen.
En dit is een appeltje / eitje en kan een ieder zelfs met linker handen..

Als ieuwe logo erop zit nog even de boel rond het logo in de was zetten daar je met de wasbenzine de oude mee verwijderd hebt.
 

Dory

Senior Member
Ik heb er nu +/- 1500 km opzitten, en de Beer bevalt uitstekend, een heerlijke auto, een genot om in te rijden. Wat ik minder vindt is dat de hoeveelheid remstof op de voorwielen enorm is. :mad: We weten allemaal wat remstof met aluminium velgen doet en ik heb dan ook de obsessieve neiging om ze wekelijks te wassen.
Voor zover ik weet zijn keramische remblokken en/of schijven de enige remedie om grote hoeveelheden agressieve remstof te voorkomen dus ik zou ze willen laten monteren, ik ben dan ook benieuwd naar ervaringen van leden die keramische blokken en/of schijven hebben.

Graag zou ik weten of keramische remblokken op standaard remschijven gemonteerd kunnen worden en/of moeten dan ook de schijven worden aangepast.
 
Ik heb ze zojuist besteld op superskoda, 1Z0071215AZ37.

Ik heb het vermoeden dat dit niet de juiste zijn qua kleur; althans, de kapjes die op mijn bouten zitten zijn 'glossy grey'...

1Z0071215AZ37.jpeg

Die links boven dus.. Ben zelf ook op zoek naar nog 4 kapjes voor op de slotbouten..

Update: zie type 1Z0 601 173 BLH in de binnenkant van een bestaand kapje staan, en 1Z0 601 173 A zou het onderdeelnummer zijn van het kapje voor de slotbout.
 
Laatst bewerkt:

Dory

Senior Member
@hendrik38 Ik denk dat Skoda zal best goede remblokken meelevert. Maar het zou goed kunnen zoals @hemi24 bedoelt dat nieuwe blokken moeten inslijten en er zodoende meer remstof vrijkomt . Ben benieuwd of het minder wordt.

Niettemin wil ik toch wel keramische remblokken en/of schijven hebben. Dus als er leden zijn die hun ervaring willen delen graag. Elke reactie is welkom.
 

hendrik38

Forumguru
@Dory er is wel een batch afwijkende remblokken in omloop. Er zijn al aantal kodiaqs waar de remblokken en schijven zijn vervangen. Die v mij gaat binnenkort naar de dealer voor die controle.
 

SileX

Senior Member
@Dory er is wel een batch afwijkende remblokken in omloop. Er zijn al aantal kodiaqs waar de remblokken en schijven zijn vervangen. Die v mij gaat binnenkort naar de dealer voor die controle.
Oh ? En hoe kom je hier achter ?
Ik heb best veel remstof op de wielen, maar ik heb ook al 13k km gereden sinds 4 november :)
 

hendrik38

Forumguru
@Henrik weet er meer van. Dealer kan adhv bloknummer kijken of de blokken bij de batch horen. Die v mij gaat begin maart ter controle. Hoop eigenlijk dat Skoda besluit tot terugroepactie, maar dat betwijfel ik.
 

hendrik38

Forumguru
Nu is mijn auto al 4 maanden oud, maar mijn ruitewissers zijn ook al gaar...heeft iemand een goed alternatief IPV Bosch?
 

hendrik38

Forumguru
Ik heb het vermoeden dat dit niet de juiste zijn qua kleur; althans, de kapjes die op mijn bouten zitten zijn 'glossy grey'...
1Z0071215AZ37.jpeg

Die links boven dus.. Ben zelf ook op zoek naar nog 4 kapjes voor op de slotbouten..

Update: zie type 1Z0 601 173 BLH in de binnenkant van een bestaand kapje staan, en 1Z0 601 173 A zou het onderdeelnummer zijn van het kapje voor de slotbout.
Ik heb ze binnen en gemonteerd. Ze zijn idd niet glossy, maar mat van kleur. Ze zitten echt veel beter en je moet ze met kracht erop drukken. Ik vind het mat ook prima staan, dus voor mij geen probleem.
 

hendrik38

Forumguru
Zeker, heb altijd haat liefde verhouding met die dingen. Ze strepen bij mij altijd heel snel op de 1 of andere manier
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Canon-Eye

Forumguru
Of een scheutje ammonia in KOUD water, en daarmee de rubbers goed afnemen?

Tenzij de dunne wiskant beschadigd is, bv. doordat er te vaak zand of bagger is gewist van een niet voldoende natte ruit.
Dan helpt reinigen uiteraard niet meer... :pardon:

Ze strepen bij mij altijd heel snel op de 1 of andere manier
Dan ligt het misschien aan het landschap waar je vaak doorheen rijdt, in combinatie met onvoldoende gebruik van de ruitensproeier...
 

hendrik38

Forumguru
Ik ga de ammonia eens proberen. Staat nog maar 4000 km op dus heel veel prut heb ik nog niet op de voorruit gehad :D
 

Henrik

Forumguru
Wat mij pas opviel is dat er geen vloermatten in mijn Kodiaq zitten op de derde zitrij. Klopt dat? De vloerbedekking slijt hierdoor wel heel snel namelijk. Ik zie dat er wel een dergelijke mattenset beschikbaar is, maar die zat er bij mij dus niet standaard bij. Zijn er mensen met een 7-zits Kodiaq die hem wel meegeleverd hebben gekregen?
 

CBreedijk

Donateur
Ik had m er ook niet bij.
Heb voor de 3e rij “stoffen” bijbesteld (superskoda)
En voor andere plaatsen de rubberen variant.
 
Bovenaan Onderaan