Karoq Vragen & Weetjes

Canon-Eye

Forumguru
Joh.... dat Ik dáár nou niet opgekomen ben!
;)

Dit is ongeveer m'n tiende VAG-auto op rij met sterk overeenkomstige bediening, dus je vertelt me echt geen nieuws.
Met de wissers op automatisch (bij de voor-vorige O2c van 2007-201 én bij de huidige Leon) dient knopje A om de gevoeligheid in te stellen. Maar het ding hield (en houdt) er toch een geheel eigen interpretatie op na, want ongeacht de instelling heb ik zowel te laat inschakelen als veel te vroeg/te snel gaan wissen in relatie tot de hoeveelheid water op de ruit, dus dat voldeed niet.
Dan regel ik het liever gewoon zelf met de 4 standen van knopje A, of met 1x wissen als in stand 1 het interval toch nog te kort is.
 

M@cer

Lid
In mijn Golf ging het ook veel beter.. Als het knopje naar links stond werd er weinig gewist en knopje helemaal naar rechts bijzonder veel wisbewegingen..

In de Karoq maakt het voor mijn gevoel niet uit op welke stand hij staat, hij wist gewoon te snel... En met een set kwalitatief slechte wissers zorgt het voor een behoorlijke irritatie in deze maanden... (en ik heb al zo'n hekel aan regen)

Heb trouwens nog een andere vraag. Is het mogelijk om muziek te luisteren via de USB kabel zonder Apple CarPlay? Ik ben niet zo'n fan van Apple Carplay, maar ik wil ook niet altijd over Bluetooth luisteren.

Ik krijg het alleen niet voor elkaar om via de USB kabel naar de muziek te luisteren zonder Apple Carplay.
 

Japanese Power

Donateur
Wat is er mis aan BT, ik gebruik het altijd op deze manier, geen gepiel met een kabeltje en nooit uitval van BT gehad. Iets wat ik op m'n werk met al die BT devices om me heen helaas nog weleens meemaak...
 

M@cer

Lid
In mijn vorige auto zat er behoorlijk wat kwaliteitsverschil tussen kabel en Bluetooth, vooral in bas bijvoorbeeld.

Zo merk ik bij carplay dat het geluid ook behoorlijk zachter en slechter
 

De Stip

Forumguru
Ik laat puur voor ons eigen geruststelling, een alarm in onze Karoq bouwen. Inmiddels ben ik mezelf wat aan het oriënteren en er is genoeg te koop op de markt.

Bij CarTronic in Den Haag kunnen ze a € 449,-een origineel alarm inbouwen. Voordeel is dat je geen zichtbaarheid hebt van dat systeem, dus net zoals in mijn vorige auto (Skoda Octavia van 2011). Bij een andere leverancier waar ik goede ervaringen mee heb, kunnen ze a €600,- een Vodafone Cobra driver card systeem inbouwen. Voordeel van laatstgenoemde is, dat het SCM gecertificeerd is. Nadeel is, dat je er dus een extra kastje bij krijgt, welke je alleen dient te gebruiken bij het openen van de auto (dit ivm aftappen van het KESSY signaal). Even zorgvuldig afwegen dus nog.
 

CDK

Forumguru
@De Stip, check Autowatch Ghost ook even, daar heb je meer aan als alleen een alarm, zeker als je het OEM alarm overweegt in te laten bouwen. Met VCDS zijn er overigens ook fabrieksalarmfuncties te activeren.


 

EdK

Forumguru
Neem ook eens contact op met je verzekering, heb namelijk vloegel gehad dat zij bepaalde merken ingebouwd wilden zien.
Indien je dat niet deed dan bij diefstal gingen zij ervan uit dat er geen alarm was ingebouwd.
En laat op je nota van je alarm ook vermelden dat ze dit als erkend inbouwer hebben ingebouwd voor je !
Zelf inbouwen word vaak ook niet geaccepteerd !

Op mijn motorfiets bouwde ik het zelf in maar de dealer gaf me wel een nota waaruit bleek dat zei die hadden ingebouwd.
Maar goed ik heb er in zijn werkplaats toendertijd een 6 of 7 ingebouwd voor derden , men vond de inbouw van mij beter dan van hun eigen monteur.
En na die 6 of 7 kon hij het net zo netjes als dat ik deed....:pieker:
 

De Stip

Forumguru
Wie is er handig met Voicecontrol? Ik krijg het niet voor elkaar helaas. Of kan ik het ergens terugvinden om te installeren? Bij het indrukken van de knop, links op het stuur, geeft hij aan dat Voicecontrol niet werkt.
 

De Stip

Forumguru
Yep, beide gedaan. Het lijkt wel alsof hij niet begrijpt wat er bedoeld word. In het boekje staat dat niet alle talen werken met spraak controle. Het zou toch niet zo zijn dat NLD niet kan icm spraak controle?
 
Laatst bewerkt:

064harry

Forumguru
Hmmmm dan weet ik het ook effe niet.
Ik weet alleen wanneer je de knop ingedrukt blijft houden dat SIRI op mijn iPhone geactiveerd wordt... Misschien kun je daar iets mee?
 

Pendragon

Forumguru
Yep, beide gedaan. Het lijkt wel alsof hij niet begrijpt wat er bedoeld word. In het boekje staat dat niet alle talen werken met spraak controle. Het zou toch niet zo zijn dat NLD niet kan icm spraak controle?
Getest:

In het Nederlands
1 keer indrukken, voice control auto
Ingedrukt houden, voice control Android Auto
 
Bovenaan Onderaan