Karoq Vragen & Weetjes

De Stip

Forumguru
Het lijkt me best vet om de huidige configuratie iets breder op z'n sloffen te zetten. Nu komt de auto toch wat iel over, doordat de wielen meer naar binnen staan dan dat ik mooi vind. Ik meen dat zoiets ook met spacers zou moeten kunnen. Heeft er iemand van jullie ervaring mee? En is dat een simpele ingreep, of moet de auto na het plaatsen van zulke spacers, ook weer gecalibreerd worden?
 

Pendragon

Forumguru
Het lijkt me best vet om de huidige configuratie iets breder op z'n sloffen te zetten. Nu komt de auto toch wat iel over, doordat de wielen meer naar binnen staan dan dat ik mooi vind. Ik meen dat zoiets ook met spacers zou moeten kunnen. Heeft er iemand van jullie ervaring mee? En is dat een simpele ingreep, of moet de auto na het plaatsen van zulke spacers, ook weer gecalibreerd worden?
Ik wil dat ook graag. Heb er met @Antera ook al over gehad. We moeten denk ik even goed meten wat de waardes kunnen zijn, bijvoorbeeld 10mm aan de voorkant en 12mm aan de achterkant. Ik ga straks even meten.
 

CDK

Forumguru
@De Stip, ik ben nog niet aan m’n winterwissel toegekomen, dus ik heb nog spacers liggen om te passen eventueel. Ze zijn alleen wel 25mm, maar denk dat de Karoq dat optisch wel kan hebben. Stuur maar een PM als je interesse hebt.
 

SNARFB

Senior Member
Ik ben niet helemaal tevreden met de regensensor in mijn Karoq, wanneer het zachtjes regent (zoals al anderhalve maand) gaat wist de wisser nog vrij snel achter elkaar wat voor een enorm irritant geluid zorgt na een paar keer.

De hendel staat al helemaal naar links, maar dat helpt bijzonder weinig. Iemand een idee of dit nog aan te passen is?
De gevoeligheid van de regensensor is (los van de tuimelschakelaar op de hendel) aan te passen met VCDS.
 

Frens

Lid
Kan de automatische achterruitenwisser ook worden uitgezet in VCDS?

Meestal is de achterruit vrijwel de hele rit droog als ik uit de parkeergarage kom. Ik zet die hendel wel zelf naar voren als ik wil wissen.
 

Pendragon

Forumguru
Kan de automatische achterruitenwisser ook worden uitgezet in VCDS?

Meestal is de achterruit vrijwel de hele rit droog als ik uit de parkeergarage kom. Ik zet die hendel wel zelf naar voren als ik wil wissen.
Dat is een setting die je zelf in het menu aan/uit kan zetten. Daar is geen vcds voor nodig. Even in de handleiding kijken. Weet niet uit mijn hoofd hoe het in het menu heet.
 

Frens

Lid
Ok, heb het even opgezocht:

KmLxlfR.png


Dit zou dan overeen moeten komen met:

DPpVCdN.jpg


Ik zal het eens uitproberen, maar van het menu krijg ik de indruk dat ik hiermee de hele regensensor uitschakel...
 

Canon-Eye

Forumguru
Automatisch voorruitwissen heb ik ook uitstaan, omdat die verschillende snelheidsstanden niet afdoende werken.
Bij motregen of opwervelend water klopt het nooit - meestal veel te snel, ook op de laagste stand. Dan tik ik liever met 1 vinger even de hendel aan als ik dat nodig vind.
 

Pendragon

Forumguru
De regel is een beetje vaag want hij heeft het alleen over achteruitrijden, maar dat is het vinkje waarom het gaat.
 

Pendragon

Forumguru
Automatisch voorruitwissen heb ik ook uitstaan, omdat die verschillende snelheidsstanden niet afdoende werken.
Bij motregen of opwervelend water klopt het nooit - meestal veel te snel, ook op de laagste stand. Dan tik ik liever met 1 vinger even de hendel aan als ik dat nodig vind.
Grappig dat we verschillende ervaringen hebben. Juist met het vinkje uit vind ik dat hij raar reageert. Meestal niet vaak genoeg als het hard regent. Ik heb bewust dat vinkje aangezet.
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik heb ervaren dat de wissers met het vinkje aan ook in diverse standen, ook de laagste, regelmatig op hol slaan. Met het vinkje uit heb ik daadwerkelijk de keus tussen diverse snelheden. Dan moet ik dus wel steeds zelf het knopje verzetten naarmate de omstandigheden wisselen, maar dat is niet zo irritant als wissers die als een bezetene heen en weer slaan terwijl er nauwelijks water op de ruit komt.
Ik heb inmiddels ook de ruiten behandeld met Rain-X, dus er hoeft nu sowieso minder gewist te worden.
 
Laatst bewerkt:

Pendragon

Forumguru
Ok, nou ik heb dat niet... Als een bezetene. Misschien heb ik een sensor die anders afgesteld is ofzo, geen idee. Het steeds aan het knopje zitten vond ik irritant. Ik heb ook een coating op mijn raam.
 

De Stip

Forumguru
Ik zie net op www.skoda.nl, dat de Karoq nu bij de Sportline Business met zwarte letters SKODA op de achterzijde geleverd word. Bij een post op ons forum bij "Pimp your Kodiaq" las ik dat het vanaf productieweek 48 een feit is.
Moet eerlijk zeggen dat het er bij de configurator best vet uitziet.

Wel jammer dat het weer wijzigt tijdens MY20 :nono:
 

EdK

Forumguru
Ok, nou ik heb dat niet...
Ik ook niet hoor, maar goed wij rijden Skoda en dat is wat simply cleverder....:pardon:

En in vind dat auto wissen gewoon ideaal , ook als ik met regen lags een vrachtwagen moet met veel opspattend water..
En was zeer blij toen ik de config 2 weken terug las van de caddy die me werkgever voor me heeft besteld !!
Daar zit dit ook nu op..... ideaallllll
 

ertromp

Forumguru
Ik ook niet hoor, maar goed wij rijden Skoda en dat is wat simply cleverder....:pardon:
Nee hier met de Sejat ook niet de ervaring dat de boel “op hol slaat”
Sensoren en motoren en bedieningshendels komen allemaal uit dezelfde simply clevere magazijnen
Ligt het dan toch aan de bestuurder ??? .................:pieker:;)
 
Bovenaan Onderaan