Karoq style 1.5TSI DSG 150 pk geen gas respons bij koud of vochtig weer

Bestaat er in België ook een register waar men kan checken of men een update behoeft?

Ik heb ook online gezocht maar heb niets, zoals onze Nederlandse Skoda rijders, gevonden inzake een officiële terugroep site.

Heb je ook een 1.5tsi icm DSG7 en last van het gasrespons en bokkerig/stotter rijgedrag?
Gewoon even bellen naar je dealer en vragen om software update 9832 te installeren . Ik kon binnen de 4 dagen mijn wagen binnenbrengen voor de update.
 

EdK

Forumguru
Bestaat er in België ook een register waar men kan checken of men een update behoeft?

Ik heb ook online gezocht maar heb niets, zoals onze Nederlandse Skoda rijders, gevonden inzake een officiële terugroep site.

De site waar dit in NL te vinden is dat het de rijks dienst wegverkeer afgekort als RDW
En deze geven bv ook de kenteken platen uit, die bij ons wagen gebonden zijn maar bij jullie persoonsgebonden.
Dus als je in Belgie zo'n plek wil vinden zul je denk ik moeten zoeken bij de instantie die de kentekens uitgeeft of de goedkeuringsbewijzen per merk en type wagen uitgeven voor Belgie....
 

Bakkertje

Forumguru
@den takken in NL kun je bij het rdw (rijksdienst voor het wegverkeer) je kenteken opzoeken via https://ovi.rdw.nl daar staat dan ook of er terugroepacties zijn. Dit zijn overigens alleen terugroepacties die de veiligheid (mogelijk) in gevaar kunnen brengen. Maar goed in NL is een kenteken auto gebonden in BE bestuurder gebonden .. Je zou dus moeten kijken of je op basis van chassisnummer iets kunt vinden?

Edit: je was me voor @EdK :thumbsup:
 
Ik heb ook online gezocht maar heb niets, zoals onze Nederlandse Skoda rijders, gevonden inzake een officiële terugroep site.

Heb je ook een 1.5tsi icm DSG7 en last van het gasrespons en bokkerig/stotter rijgedrag?
Gewoon even bellen naar je dealer en vragen om software update 9832 te installeren . Ik kon binnen de 4 dagen mijn wagen binnenbrengen voor de update.

Ja, rijden ook met een 1.5 TSI, DSG en hebben geen last van de gasrespons en bokkerig/stotter rijgedrag. Wij hebben dan ook nog niet in koud weer gereden. Deze week geven ze temp. van 8° ik hoop het beste.

Spijtig dat we in België geen centraal register hebben i.v.m. de terugroepacties.
Tot zolang ik bovenvermelde klachten niet heb val ik daar de dealer niet voor lastig.
 

Gusje

Lid
Voor de BE - rijders onder ons:
Onlangs kreeg in de app My Skoda een melding dat er voor mijn chassisnummer een recall is.
Vanmiddag langs de dealer geweest en deze bevestigde mij dat het een software update van de motor betreft.
Meteen een afspraakje voor gemaakt!
Mijn motor is een 1.5 DSG.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20191026_184657.jpg
    Screenshot_20191026_184657.jpg
    116,4 KB · Weergaven: 59
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Frenkie

Forumguru
Ik ben ondertussen een paar weken verder, ben nog niet geheel positief. Bij schakelen van 1 naar 2 (nog steeds handbak) zit er een redelijke schok in (of ik kan na ruim 20 jaar niet meer autorijden), in enkele gevallen is respons nog steeds niet geweldig. 95% van de gevallen echter wel prima, dus de verbetering is duidelijk.
Over een maandje of 3 moet ie een beurt hebben, zal het dan nog eens aan kaarten bij de dealer.

Wat ik verder af en toe eens heb is bij rijden in de file dat de auto hold niet los laat. Ik moet dan al veel gas geven en de koppeling behoorlijk ver los laten om van de plek te komen, de auto schiet dan naar voren. Is ook niet heel fijn.
 

Pendragon

Forumguru
Ik kan het niet helemaal vergelijken, daar ik een dsg heb, maar het autohold probleem heb ik totaal niet. Werkt zoals het moet zijn. In file klein tikje op get gas en hij gaat.

Wat betreft schakelen, heb ik uiteraard ook geen vergelijking met dsg
 

Frens

Lid
@KodiaqS2 @Frenkie Ik weet precies wat je bedoelt met schokkend wegrijden, heb ook een handbak.

De koppeling moet een stuk langer slippen dan ik gewend ben om fatsoenlijk weg te rijden. Je kunt heeeeeel voorzichtig proberen weg te rijden, of heel sportief (bewuste schokken ;) ). Alles daartussenin schokt.

Mijne gaat over 2 weken naar de garage voor een beurt, winterbanden en daar zal ik ook vragen voor de motorupdate.

Het liefst wil ik daarna ook via iemand hier (mbv VCDS) de gasrespons van exponentieel naar lineair laten aanpassen, aangezien ik dit ook zie als een van de oorzaken voor deze schokken. Hopelijk reageert hij daarna als iedere andere auto.
 

Rainesh

Forumguru
@KodiaqS2 @Frenkie Ik weet precies wat je bedoelt met schokkend wegrijden, heb ook een handbak.

De koppeling moet een stuk langer slippen dan ik gewend ben om fatsoenlijk weg te rijden. Je kunt heeeeeel voorzichtig proberen weg te rijden, of heel sportief (bewuste schokken ;) ). Alles daartussenin schokt.

Mijne gaat over 2 weken naar de garage voor een beurt, winterbanden en daar zal ik ook vragen voor de motorupdate.

Het liefst wil ik daarna ook via iemand hier (mbv VCDS) de gasrespons van exponentieel naar lineair laten aanpassen, aangezien ik dit ook zie als een van de oorzaken voor deze schokken. Hopelijk reageert hij daarna als iedere andere auto.
Waar kom je vandaan?

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
 
Kleine update:

Nu dat we een maandje verder zijn nadat we de laatste software update hebben gehad en wij ( in België) al enkele nachten negatieve temperaturen hebben gehad
( dan hadden we het gasresponsprobleem) kan ik met enige voorzichtigheid zeggen dat het stotter/ bokkerig rijgedrag alsook het probleem met het gasrespons verdwenen is.


Tot nu geen problemen meer en rijdt de karoq 1.5tsi DSG7 zoals hij eigenlijk fabriek af zou moeten rijden...
 

Beauri

Forumguru
@minimark , fijn dat het voor jou nu opgelost lijkt te zijn, kan helaas niet melden dat dat ook voor mijn, in mei geproduceerde, uitvoering geld. Er spelen/speelden wat verschillende problemen en ik kreeg ruim een maand geleden 2 updates. In deze maand is hij ondertussen al weer 3x uitgevallen, 2x bij vooruit rijden en 1x zelfs bij achteruit parkeren. Op het moment dat je dan gelijk de koppeling weer intrapt start hij wel weer direct, maar het is natuurlijk niet zoals het hoort. Zelf geen last van bokkerig gedrag gehad, alleen het uitvallen bij wegrijden uit stilstand vandaan, het kwam bij mijn kenteken registratie wel met een aantekening te staan, er staat nu bij dat het opgelost is..... maar dat is in mijn geval helaas nog niet het geval. Het probleem is bij mij alleen maar iets verplaats, hij doet het nu als de motor al iets warmer is, dus iets later, kwam erachter toen ik in de file terecht kwam na een kleine 10km gereden te hebben. Geduld is een schone zaak en het zal dan hopelijk net als in jouw geval wel opgelost worden. Veel plezier met je Karoq en nu maar hopen dat hij het lekker blijft doen:)
 
, kan helaas niet melden dat dat ook voor mijn, in mei geproduceerde, uitvoering geld

Dat is vervelend. Ik weet niet precies wanneer mijn karoq gemaakt is geweest maar ik had hem in januari 2018 op het autosalon van Brussel besteld....levering zou normaal gezien voor eind mei gepland zijn....ik heb hem midden september gekregen....de overgang van NEDC naar WLTP heeft voor een lange vertraging gezorgd
 

Frens

Lid
Nou, de auto is naar de dealer geweest en ik heb naar de update gevraagd. Hier is me verteld dat de motor door de update wat meer vermogen onderin, waardoor de problemen van stilvallen zich niet meer voordoen. Echter...

Achteraf wist de monteur me te vertellen dat er geen update was voor de 1.5 handbak versie (levering aug 2018, pre-WLTP model). Alleen de DSG versie krijgt deze update. Dit kan verklaren waarom @Beauri geen verbetering ziet (iets met de koppeling intrappen verraadt het gebrek aan DSG ;) ). Mijn motor loopt wel iets beter met de nieuwe olie, maar verder is er niks veranderd, jammer.
 

Beauri

Forumguru
Achteraf wist de monteur me te vertellen dat er geen update was voor de 1.5 handbak versie (levering aug 2018, pre-WLTP model). Alleen de DSG versie krijgt deze update. Dit kan verklaren waarom @Beauri geen verbetering ziet (iets met de koppeling intrappen verraadt het gebrek aan DSG ;) ). Mijn motor loopt wel iets beter met de nieuwe olie, maar verder is er niks veranderd, jammer.

Heb inderdaad een 6 handbak, maar mijn auto is gebouwd in mei 2019, iets met een serie met een verhaal over de dynamo.

Dit staat er in de RDW kentekenregistratie bij mijn kenteken:

Terugroepactie 1
Omschrijving

Door een programmafout van het motorregelapparaat bestaat de mogelijkheid dat bij lage toerentallen te weinig koppel beschikbaar is.

Mogelijk gevolg
Mogelijk kan het voertuig bij het wegrijden op een helling, ondanks volgas, terugrollen of geen gas oppakken en vertraagd acceleren in de verkeerstroom waardoor risico op ongevallen kunnen bestaan.

Herstel
De voertuigeigenaar wordt verzocht een afspraak te maken met een merkdealer. De merkdealer zal een update aan het motorregelapparaat uitvoeren.
Uitslag terugroepactie 1
Probleem verholpen?
Verholpen
Aantal teruggeroepen:
16.760

Ik ben op 10-10-2019 bij de dealer geweest en aldaar zijn er volgens een rapportje, dat ik moest tekenen, 2 updates uitgevoerd, oa de EV24 update. Ongeveer 2 weken nadat ik de update al had laten uitvoeren, kreeg ik nog een brief van de importeur om deze update te doen......

Denk dat er verschillende problemen waren/zijn. met de 1.5 TSI, zoals al eerder gemeld heb ik nooit bokkig gedrag gehad, wel is bij mij voordat ik de update had gedaan, het 3x voorgekomen dat de motor afsloeg op het moment dat ik wilde wegrijden. Na de update is het helaas nog niet opgelost, in mijn geval al weer 3x voorgekomen dat hij afsloeg, dit heb ik reeds ruim een week geleden gemeld bij de dealer en als het goed is, dan is dit ook doorgemeld aan de importeur.

Het verhaal dat er voor mijn auto en mijn probleem geen update zou zijn klopt denk ik niet helemaal, dealer gaat mij toch niet zwart op wit een brief geven waarin hij meld dat hij de update heeft uitgevoerd, ook omdat een serieuze zaak mbt veiligheid is en ook vermeld staat in de RDW kentekenregistratie.

Voor de versieliefhebbers...... het spijt me, heb geen idee wat ze op 10-10-2019 wel of niet hebben gedaan.
 
Bovenaan Onderaan