Octavia III RS

Spector

Forumguru
Net voor de vakantie, nu drie weken geleden, is de RS voor een beurt (olieservice + service beurt = 50k km) naar de garage geweest. Naast de gebruikelijke verversingen zijn ook de bougies vervangen. Volgens de garage gebruikelijk bij 50K km, maar mij nog niet eerder opgevallen dat dit ook bij mijn O2 RS gedaan is. Dit vond ik wel opmerkelijk.
 

Spector

Forumguru
Oké, ik heb mijn beurt naar voren gehaald zodat deze samen viel met de olieservice. Dan zal dat de reden zijn dat ze bij 50k al vervangen zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

dirkie996

Forumguru
Verleden week vrijdagavond op de E17 van Waregem naar Gent, terwijl ik aan 't inhalen was op het 3de rijvak, plots 'n Mercedes C break, die zich bijna in de achterklep boorde, terwijl ik toch zo'n 140km/u reed.
Ik zette de dsg in S-stand, en gaf flink gas, maar die ster bleef op zo'n 1,5 meter afstand kleven.
Pas toen ik terug kon invoegen op het 2-de rijvak, werd alles me duidelijk, toen die ster me al ronkend inhaalde.
C43 AMG, kon ik nog net lezen. Amai, wat 'n verschil met m'n 230pk'tjes.
Gelukkig maak ik dit niet elke dag mee, of ik voel hier 'n tuning aankomen. De vraag is dan nog, of je zelfs met 300pk, zoiets kan volgen? Denk het niet.:nono:
 

MarinusvRS

Nieuw lid
Grootste nadeel blijft dat je al dat vermogen maar op 2 wielen kwijt raakt dus denk dat het weinig zin heeft om een tuning te doen, mij gevoel althans heb er ook al aan gedacht
 

BramVRS

Forumguru
Grootste nadeel blijft dat je al dat vermogen maar op 2 wielen kwijt raakt dus denk dat het weinig zin heeft om een tuning te doen, mij gevoel althans heb er ook al aan gedacht
Nou bij 140 km/u gaan je banden niet meer slippen hoor. Dan merk ik het verschil wel degelijk, maar geen idee of je er een AMG mee bij kunt gaan houden. Ben er bang voor :D
 

dirkie996

Forumguru
Niet dat ik persé m'n wagen wil laten tunen, omdat ik nu eens serieus het onderspit moest delven, maar gewoon uit nieuwsgierigheid, of die tuning naar 300pk 'n immens verschil uitmaakt in acceleraties en beleving?
Als ik eerlijk moet zijn, de gedachte om te tunen, begint toch meer en meer te spelen.
Moeder de vrouw overtuigen, zou dan de volgende hindernis zijn. :nailbiting::D
 
Laatst bewerkt:

philippe bakker

Forumguru
tis in ieder geval niet een collega bakker. dat heb ik al eens nagevraagd. :). op de autostrade rijdt een (niet gechipte) c43 weg van mij maar wel traag. vanuit stilstand.... is er ongelooflijk veel verschil ! zo'n c43 heeft zo ongelooflijk veel tractie dat hij volgas perfect wegknalt. ook werkt de launch control bij een c43 heel simpel en altijd perfect. mijn collega bakker met een c43 is ondertussen ook gechipt en heeft 430 pk en 650 nm en dat met 4x4 dus een mega verschil. die zal nu tegen de 4 sec naar 100 rijden.
 

philippe bakker

Forumguru
Niet dat ik persé m'n wagen wil laten tunen, omdat ik nu eens serieus het onderspit moest delven, maar gewoon uit nieuwsgierigheid, of die tuning naar 300pk 'n immens verschil uitmaakt in acceleraties en beleving?
een chip tuning doet wel wat met de beleving ja. vooral tussen 50 en 150 ben je ongeveer de snelste op de baan. (tenzij een amg of M of Audi RS enz maar hoeveel kom je die tegen)
 

BramVRS

Forumguru
Ik merk het verschil wel degelijk en ook de beleving is anders. Vanaf stilstand maak je geen kans want ik slip alle kanten op. Zodra ik boven de 40/50 rij kan ik het volledige vermogen gebruiken en ben je inderdaad aardig snel! Ze hebben nu bij VAG techniek in Nuenen een aanbieding dus dit is je kans :).
 

Rosinfield

† In Memoriam
Het probleem van te weinig tractie doet zich hooguit voor bij het sprinten vanuit stilstand. Laat ik dat nu net niet erg boeiend vinden. Voor de rest kun je het vermogen gewoon zonder enig probleem benutten. En het rijgenot neemt ook door meer koppel toe, ook als je rustig rijdt.
 

leon-cupra

Forumguru
Nou bij 140 km/u gaan je banden niet meer slippen hoor. Dan merk ik het verschil wel degelijk, maar geen idee of je er een AMG mee bij kunt gaan houden. Ben er bang voor :D
Mijn broer had vroeger een Golf 5 gti, getuned naar 365pk, grotere turbo, speciale koppeling,... als hij 120-140 reed en de pedaal vol intrapte stond zijn wagen te "dansen". ;)

En gripverlies, tja, afhankelijk van wie post :deuk:
 

Duijzer

Donateur
Vergeet niet dat zo’n C43 AMG ook nog een 200 kilo zwaarder is. Met 300 pk in je RS kun je zo’n piloot nog wel eens verbaasd laten kijken. Ja, hij is beter weg, maar tussen 100 en 200 heb je lol hoor. Voor heel wat minder geld;)
 

philippe bakker

Forumguru
Vergeet niet dat zo’n C43 AMG ook nog een 200 kilo zwaarder is. Met 300 pk in je RS kun je zo’n piloot nog wel eens verbaasd laten kijken. Ja, hij is beter weg, maar tussen 100 en 200 heb je lol hoor. Voor heel wat minder geld;)
Met een gechipte rs kan je nog steeds net niet zo’n c43 bijhouden
 
Bovenaan Onderaan