Octavia RS Combi Tdi 2014

Tuner111

Forumguru
De eerste ervaring met de nieuwe EBC schijven en Red Stuff blokken:
Nu zo’n 500 km mee gereden. Koud remmen ze beter dan de originele schijven en blokken. Beter doseerbaar en merkbaar betere remkracht. Als ze warm zijn wordt dat verschil alleen maar groter. Geen fading, ook niet na een aantal keer stevig afremmen van hoge snelheid.
Waar bij origineel de velgen onder zwart remstof zouden zitten is daar nu niets van te zien.
Kortom: erg tevreden over en zeker het aanbevelen waard!

told you ;)
 

Duijzer

Donateur

Bijlagen

  • 78C169AA-402E-4B80-B948-C826CD439FA3.jpeg
    78C169AA-402E-4B80-B948-C826CD439FA3.jpeg
    810,3 KB · Weergaven: 162
  • 491A3A24-AC48-4393-8327-545505EF0DF5.jpeg
    491A3A24-AC48-4393-8327-545505EF0DF5.jpeg
    763,3 KB · Weergaven: 151

Jee13

Forumguru
Dat zwarte toplaagje van de schijf is er nu afgesleten. is eigenlijk een soort coating voor de rest van de schijf dus
 

Duijzer

Donateur
Ja, klopt. Toplaag slijt eraf, dan zijn ze ook zo ongeveer ingeremd. Nog geen roest gezien, maar ze hebben ook nog niet heel veel stil gestaan....
 
Ik heb een vraag mbt de ombouw van de mistlampen aan de voorzijde.

Je had volgens mij via xenonlampen.nl 2 andere mistlamp/bochverlichting kunnen bestellen.
5E0941701A.jpg


Is dit voor een RS plug and play?
Want ik heb geen RS maar vind dit er wel heel dik uit zien.
Is het mogelijk om dit in te bouwen bij een normale octavia? Zo ja, heb je hier een ombouwset voor ofzo?
 

Duijzer

Donateur
Is dit voor een RS plug and play?
Want ik heb geen RS maar vind dit er wel heel dik uit zien.
Is het mogelijk om dit in te bouwen bij een normale octavia? Zo ja, heb je hier een ombouwset voor ofzo?
In zoverre plug en play dat je Canbus Leds moet gebruiken, en dan met VCDS even op Led moet zetten. Dan kun je de originele armaturen gebruiken. Als je geen RS voorbumper hebt, wordt het lastig om de dubbele mistlamp/bochtverlichting in te bouwen. Dan zou je eigenlijk een RS voorbumper moeten nemen, met daarin de armaturen. Maar dat wordt een prijzige geheel....
 

Antera

Donateur
Is dat enkel verschil in kwaliteit, tussen de verschillende kleuren?

Greenstuff - 2000 Serie - Premium remblokken voor sportieve bestuurders

Premium remblokken voor sportieve auto's tot 1000 kg / 200 pk. Ontworpen voor sportief straatgebruik met betere stopkracht tot 600°C, met een nominale wrijvingscoëfficiënt van 0,55. EBC Greenstuff heeft een goede “bite”, zelfs als de remblokken nog koud zijn. Hierdoor geeft Greenstuff de bestuurder al vertrouwen wanneer het de rempedaal voor de eerste keer ingetrapt wordt. De remblokken zijn behandeld met een EBC Brake-In laagje om het remschijfoppervlak te conditioneren, zodat het inlopen van de remblokken versnelt.

Een remblok zonder remstofproductie bestaat niet. De aard van het remsysteem vereist dat er remstof gegenereerd wordt; hierdoor ontstaat er geen trilling in de remschijf (shimmy-effect). De EBC Greenstuff remblokken genereren minder stof, en houden zodoende uw lichtmetalen velgen schoner. Ook is deze remstof minder agressief, waardoor het makkelijker te verwijderen is


Redstuff Ceramic - 3000 serie - Voor snelle en getunede auto’s
De EBC Redstuff "Superstreet" formule is ontworpen voor auto's boven 1000 kg / 200 pk en voor bestuurders met een sportieve rijstijl. Het remblokmateriaal bestaat uit Kevlar®-vezels met keramische deeltjes. Hierdoor heeft het een langere levensduur, het remt beter en is stiller. Tests hebben uitgewezen dat auto’s met een snelheid van 160 km/h met Redstuff remblokken 13 meter eerder stoppen dan auto's met OEM (originele) remblokken.

De remblokken zijn behandeld met een EBC Brake-In laagje om het remschijfoppervlak te conditioneren, zodat het inlopen van de remblokken versnelt. De nominale wrijvingscoëfficiënt van Redstuff is 0,5, met ongeveer 50% stofvermindering t.o.v. originele remblokken.

Yellowstuff - 4000 "R" serie – heavy duty en race gebruik

Deze remblokken zijn ontworpen voor race en rally toepassingen, maar zijn ook perfect veilig bij gebruik in het wegverkeer, vanwege de goede “bite” bij lage rembloktemperaturen. Toepasbaar op auto’s boven 1250 kg / 200 pk.

De nieuwe Yellowstuff samenstelling heeft een goede levensduur, en zet een nieuwe trend neer qua race-type remblokken die kunnen gebruikt worden in het dagelijks verkeer. Yellowstuff remblokken zijn al bij talloze race- en rallykampioenschappen gebruikt en zijn een mijlpaal in de ontwikkeling van remblokmateriaal. De nominale wrijvingscoëfficiënt bedraagt 0,5 zonder dat er remschijfbeschadiging optreedt. Yellowstuff genereert een gelijkwaardige hoeveelheid remstof als originele remblokken.



EBC Brakes introduceert een nieuwe samenstelling van het Bluestuff race / ralley remblok: NDX Formula. Ontworpen voor circuitgebruik en daardoor na enkele remacties al ingeremd. Bij hogere temperaturen blijft het remsysteem goed doseerbaar.

EBC NDX Bluestuff is niet agressief voor remschijven, en heeft weinig opwarmtijd nodig.
Orangestuff is de een na laatste toevoeging aan het programma EBC Brakes remblokken. De semi-metallic samenstelling is de zwaarste die EBC Brakes te bieden heeft. Agressiever dan de Bluestuff en daardoor geschikt voor circuitgebruik in diverse toepassingen. Vraag ons naar de mogelijkheden en klik op de contact button.



De laatste ontwikkeling bij EBC Bakes zijn de RP-1 raceremblokken. Getest op het circuit en blijvend hoge frictie tot de hoogste temperaturen. Voorzien van het NRS "hook" systeem en RVS backplates.

Kenmerken%20EBC%20remblokken.jpg
 
Gave RS dit. Ik heb mijn RS tdi vanaf donderdag en hier lees ik dat je geen problemen hebt gehad. Super! Zwart is erg mooi! Heb je ooit overwogen de auto te verlagen?
 

Duijzer

Donateur
Ja, wel overwogen, maar niet gedaan. Ik vervoer nog wel eens zware spullen en ik ben bang dat de boel gaat aanlopen of dat ik geen comfort meer overhoudt. Het is voor mij vooral een gezinswagen met een sportieve inslag, en minder een sportwagen waar je gezin in kan. Keuzes, keuzes, maar voor mij is ie goed zo. Misschien nog eens een paar spacers, maar verlagen niet.
 

Duijzer

Donateur
Nou, z’n eerste dingetje behalve regulier onderhoud. Vorige week melding’ ruitensproeiervloeistof vullen’. Vreemd, want die vul ik regelmatig, zeker in het modderseizoen. Maar vandaag weer de melding. Eens even gekeken, afgevuld en bij stilstand gesproeid. En ja hoor, bij de rechter koplamp loopt het er onderuit. Dus waarschijnlijk het slangetje los/gescheurd...

Van bovenaf niet bij te komen, dus binnenkort maar even op de brug zetten...
 

De Stip

Forumguru
Bekijk bijlage 75824 Bekijk bijlage 75826 Bekijk bijlage 75827 Een kleine modificatie: het lichte gedeelte van de achterlichtunits voorzien van een beetje zwarte folie. Paar euro bij Ali. Benieuwd hoe lang het blijft zitten...

Mooie wagen! Ik zou er dat VRS logo nog vanaf halen. Echte kenners zien het toch wel en anderen zegt zo'n logo niets. De kont is dan nog veel strakker. Maar goed, dat is mijn mening en je moet lekker doen wat je zelf mooi vind. Veel plezier met die dikke bak.
 

JeSko

Forumguru
Zeker dat logo er niet afhalen, maar modificeren, TDI sport edition zou ik weghalen, en het VRS logo zelf in rood zwart nemen, past enorm goed bij je remmerij en de rode strip op de achterbumper. Maar goed, het is een RS en die is zowiezo knap. Lekker je eigen ding ermee doen idd!
 
Bovenaan Onderaan