Octavia RS Combi Tdi 2014

philippe bakker

Forumguru
...maar ja, welke RS-rijder bekijkt zo'n auto (vóór de aankoop althans) nou rationeel? :D
Er is hoogstens sprake van rationalisatie ná de aankoop, maar da's toch iets heel anders... :pardon:
Ik vind voor Skoda kiezen al rationeel denken. Das niet naar de badge kijken maar hoeveel auto je krijgt
 

Canon-Eye

Forumguru
Tis niet alleen het verbruik hè, maar ook de hogere initiële investering, afschrijving, verzekering.
Allemaal zaken die minder worden onderdrukt naarmate men rationeler denkt... ;)



:D
 

Duijzer

Donateur
Gave wielen! Waar heb je die vandaan?
Originele Gemini 18”, maar dan in zwart. Ik heb ze los via een locale garage bij de dealer gehaald. Ze stonden ook op superskoda en Pon biedt een set aan met nieuwe banden op Skoda.nl. Maar behalve de prijs zit je dan aan Continental banden vast. Dat duurt dan weer niet lang, met 20.000km zijn ze wel op....
 

MaxN

Donateur
Mooi hoor. Zit nu zelf naar deze RS te kijken, maar die wielen vind ik een stuk minder fraai.

https://www.autoscout24.nl/aanbod/s...el-zwart-61430200-58a9-44d5-807c-285d663e0580
De tekst bij deze auto is iets mooier dan de werkelijkheid.
Stond eerst bij dat het originele 19” velgen waren, maar het zijn 18” VW Spielberg (kopie?)velgen. Dus zeker niet af-fabriek geleverd.
Enige bijzondere aan de auto zijn de rode gordels, verder ziet de auto er goed uit.
 

Canon-Eye

Forumguru
Dan rijd je er een jaartje langer mee en dat komt op hetzelfde neer.
Schoolvoorbeeld van rationalisatie, gedefinieerd als "het construeren van een redelijke verklaring voor gedrag dat uit het onbewuste voortkomt".

Overigens kan het wel kloppen, maar dan hoogstens v.w.b. de afschrijving.
De andere meerkosten gaan immers ook datzelfde "jaartje langer" door...

Ieder moet overigens vooral lekker doen waar hij/zij zin in heeft, maar kom niet met nepredeneringen om het rationeel gezien een verstandige keuze te laten lijken. Je houdt daarmee hoogstens jezelf voor de gek...
Maar als dit je geruststelt dan vind ik dat ook prima, hoor :jaja:. Heeft 't toch nog een soort van nut... :D
 

philippe bakker

Forumguru
Schoolvoorbeeld van rationalisatie, gedefinieerd als "het construeren van een redelijke verklaring voor gedrag dat uit het onbewuste voortkomt".

Overigens kan het wel kloppen, maar dan hoogstens v.w.b. de afschrijving.
De andere meerkosten gaan immers ook datzelfde "jaartje langer" door...

Ieder moet overigens vooral lekker doen waar hij/zij zin in heeft, maar kom niet met nepredeneringen om het rationeel gezien een verstandige keuze te laten lijken. Je houdt daarmee hoogstens jezelf voor de gek...
Maar als dit je geruststelt dan vind ik dat ook prima, hoor :jaja:. Heeft 't toch nog een soort van nut... :D
Rationeel kan 80% Vd mensen met de fiets voort dus dan is zelfs een fuck 1.6TDI overbodige luxe
 
Bovenaan Onderaan