Octavia RS Combi Tdi 2014

Gave O3RStdi man!!
Je laat er geen gras over groeien :thumbsup:

Die tune bij TVS is dat gewoon nog met de orginele downpipe eronder of met dpf delete ?
 

Duijzer

Donateur
Die tune bij TVS is dat gewoon nog met de orginele downpipe eronder of met dpf delete ?
Alleen software tuning. De rest laat ik origineel. Power genoeg nu en schakeld heerlijk. Een genot om te rijden! Sinds maart zo’n 8000 km in gereden, het blijft feest!
 

Sersation

Nieuw lid
Alleen software tuning. De rest laat ik origineel. Power genoeg nu en schakeld heerlijk. Een genot om te rijden! Sinds maart zo’n 8000 km in gereden, het blijft feest!

mijn 335d stage 2 software met verwijderde dpf... ging als een tierelier, perste er 360 paardjes uit..
maar het was bij stoot gas zwarte wolk #poof en weg =))

Kan je me vertellen wat het vermogen doet orginele downpipe eronder of met dpf delete?
Wat is het verschil en is het lonend vraag ik me af...?

Want als t je 5-10pk extra gaat geven is operatie rookwolk mi niet lonend...
 

MaxN

Donateur
De TDI kan tot zo’n 235pk/500nm ongeveer.
Die van mij zit op 235/495.
En dat is zonder de limieten op te zoeken.
Overigens motor+dsg aanpassing.
 

MaxN

Donateur
Wij reden voor aanpassing(idd alleen software) ongeveer 6,3/100 en daalt nu langzaam. Zitten nu op 6,1/100 en wordt nog zuiniger zoals het lijkt.
 

Duijzer

Donateur
Kan je me vertellen wat het vermogen doet orginele downpipe eronder of met dpf delete?
Wat is het verschil en is het lonend vraag ik me af...?
235 pk/390nm alleen software aanpassing. En DSG aanpassing, dat zou ik altijd laten doen.
Heb toevallig maandag nog achter een 530d gezeten, die was niet zo blij met die Skoda in z’n binnenspiegel. Vanwege z’n rookgordijn ging ik er maar naast rijden, maar daar werd ie helemaal niet blij van
 

Duijzer

Donateur
Wat is het verbruik van een (gekietelde) rs tdi?
Ik haal zo rond de 8l/100 km. Moet ik wel bij zeggen dat ik óf korte stukjes rijd, óf (indien er ruimte is) tussen 160 en 180 koers. Ik heb op een lange rit achter iemand anders aan ook wel 5.1/100 km gehaald, maar daar koop je geen RS voor...
 

Duijzer

Donateur
Waarom dan geen benzine gekocht als het verbruik toch niet belangrijk is? :pieker:
Ik hou van diesel....koppel onderin, geluid, geur, betrouwbaarheid. Tja..... qua km’s zou ik bijna net zo goed benzine kunnen rijden, maar na een proefrit toch weer een diesel gekocht. De voordelen worden kleiner, benzine turbo heeft ook veel koppel, en steeds meer onderin. Ze worden steeds zuiniger en de overheid probeert de diesels weg te pesten. Dus misschien is het wel de laatste, maar ik ben toch blij met m’n oliestoker.
 

Sersation

Nieuw lid
Ff off-topic, heeft een rs ten alle tijden een afgevlakt stuur? Of bestaan er ook (zeldzame) Varianten met een “rond” stuur...?
 

Duijzer

Donateur
Nieuwe velgen voor de winter. Gelijk maar even in de glascoating laten zetten. Ik wacht nog even met het monteren tot het koud wordt.
 

Bijlagen

  • D54BA432-9299-411A-9BC1-63EB6818AF4B.jpeg
    D54BA432-9299-411A-9BC1-63EB6818AF4B.jpeg
    194,3 KB · Weergaven: 163
  • AF611CF9-902B-4F71-ADA3-D58C232DCAB1.jpeg
    AF611CF9-902B-4F71-ADA3-D58C232DCAB1.jpeg
    678,2 KB · Weergaven: 165
  • 0561957F-D255-4D3E-910C-BDD26E14341C.jpeg
    0561957F-D255-4D3E-910C-BDD26E14341C.jpeg
    198,1 KB · Weergaven: 149

philippe bakker

Forumguru
Ik hou van diesel....koppel onderin, geluid, geur, betrouwbaarheid. Tja..... qua km’s zou ik bijna net zo goed benzine kunnen rijden, maar na een proefrit toch weer een diesel gekocht. De voordelen worden kleiner, benzine turbo heeft ook veel koppel, en steeds meer onderin. Ze worden steeds zuiniger en de overheid probeert de diesels weg te pesten. Dus misschien is het wel de laatste, maar ik ben toch blij met m’n oliestoker.
Koppel onderin... mijn rs tsi heeft 465 nm direct direct voorhanden. Een nieuwe 530i vertrekt ietsje beter maar tegen 50 a 60 vlieg ik daar los over en rijd er keihard van weg. Als ik zo ene dan nadien nog es tegenkom aan een licht gaat die achter mij staan i.p.v. naast mij
 

philippe bakker

Forumguru
Maar wat ik wel vind is dat een gechipte rs haalt misschien 80 a 85% vh vermogen en snelheid ve gechipte tsi maar verbruikt wel ongeveer de helft. Als je dat rationeel bekijkt ...
 
Bovenaan Onderaan