Octavia RS Combi Tdi 2014

Duijzer

Donateur
Gisteren maar even een nieuwe accu erin gezet. Startte moeilijker en met al die korte stukjes in coronatijd zet ik hem nog wel eens weg terwijl hij aan het regenereren is. Dan blijft de fan nog een tijd nadraaien, dat komt de accuspanning ook niet te goede. En als je dan rijdt en met 4 man de stoelverwarming aanzet trekt er ook aan.

Blijkt bij bestelling dat m’n oude accu 380 startcapaciteit had, terwijl dat 700 moet zijn. . Als hij dan een paar jaar oud is blijft er weinig over.
Accu vervangen voor een 70 ah 700 AGM, weer helemaal top.
 

MaxN

Donateur
Welke accu heb je gekocht? Heb hier een beetje het zelfde beeld. Accustatus is volgens de auto gemiddeld 40/50% en na stuk rijden komt deze niet boven de 80%. Accu is laatst wel doorgemeten en geeft wel goede waardes.
 

Duijzer

Donateur
Ik heb een Bosch gekocht. De mijne gaf ook wel goede waardes, maar ik merkte dat hij bij het starten een keer extra rond moest. Om ellende voor te zijn heb ik hem vervangen. In een kleinere benzineauto zal hij misschien nog jaren meegaan, maar voor een zwaardere diesel wordt het een risico. Bosch en een b-merk scheelde 30 euro.
 

Duijzer

Donateur
Vandaag even bij @Antera geweest voor nieuwe olie, filters, remvloeistof en nieuwe schijven en blokken achter. EBC schijven, net als voor. Yellow stuff blokken omdat Red stuff er voor achter niet is. En eigenlijk niet nodig ook...

175.000 km, rijdt en remt weer als nieuw.
 

Bijlagen

  • IMG_9558 - kopie.JPG
    IMG_9558 - kopie.JPG
    979,3 KB · Weergaven: 112
  • IMG_9557 - kopie.JPG
    IMG_9557 - kopie.JPG
    1,2 MB · Weergaven: 122
  • IMG_9556 - kopie.JPG
    IMG_9556 - kopie.JPG
    1,6 MB · Weergaven: 113

Duijzer

Donateur
Het was al lang een wens om de achterlichten een tintje donkerder te maken. Niet heel zwart, dat vind ik niet mooi. Maar de originele zijn wel erg rood en de achteruitrijlampen erg helder. Facelift model heeft donkerdere units, maar die vind ik weer minder mooi. Omdat m’n plaatselijke detailer nu ook wrapping doet nu toch de stap maar gezet. Net een tint donkerder. Staat ‘m goed, als zeg ik het zelf.
B4983190-FC84-4D4F-8EAE-F0A4462F8F2F.jpeg ECFDD3EA-1680-46D3-BA36-E894EA747B71.jpeg
 

leon-cupra

Forumguru
Donkere tint op de lichten is knap maar imo had je dan ook de onderste reflector moeten meepakken. Nu valt deze enorm op.
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
De reflector MOET wel blijven reflecteren (wettelijk) , minder licht uit de achterlichtunits MAG tot op zekere hoogte.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Ziet er leuk uit zo! Eens dat de reflector ook een tintje donkerder zou mogen, maar dat is een kwestie van smaak.

Het (ver)donkere achterlicht kun je weer opvangen met fellere LED verlichting. Want ondanks dat je LED achterlichten hebt, zijn de richting en achteruit verlichting nog geen LED.
 
Bovenaan Onderaan