Storing electrische ramen fabia

JayDie

Lid
Ik heb dit ook gehad en heb een vermoeden hoe het op te lossen / te resetten.

Ik open de ramen (zeker deze hete dagen) vaak al wanneer ik aan kom lopen bij de auto door de auto te ontgrendelen en dan de ontgrendelknop op je afstandsbediening ingedrukt te houden.

Probeer eens op die manier de ramen > helemaal < te openen. Heb het idee dat dat helpt wanneer ze stotteren. Soort van reset...
 

Kogamyata

Senior Member
Bij tijd en wijle heb ik dat ook. Raamsponningen met wattenstaafje reinigen helpt dan meestal. 1,2 tdi GL 11-2010
 

Othmanou

Nieuw lid
allo iedereen

Ik zit al paar weken voor een raadsel ,

het gaat over men Skoda fabia 1.4 TDI hatchback

ik heb problemen met mijn passagiersraam die heel effe werkt zn dan niet meer en met zware tik geluid als de raam beweegt . Dus ben ik op onderzoek gegaan , en heb ik men paneel gedemonteerd en heb ik gezien dat men raammotor rechtsvoor perfect werkt , dan ben ik verdergegaan en heb ik de paneel gedemonteerd en vond ik dat de raam beetje loszit en ik terug alles vast gezet en terug alles gemonteerd en men raam beweeegde terug normaal en na 5min werkt da terug niet meer? En ik van men bestuurderskant de passagierskant ook niet bedienen ???



wie kan er mij helpen ????
 
Ik heb het volgende probleem dat wanneer het linker raam de bovenste stand bereikt hij gelijk weer open gaat. Handmatig in stapjes krijg ik hem wel dicht. Nu wil ik de schakelaar vervangen maar hoe krijg ik die los?(1.2 tdi greenline combi)
 

JayDie

Lid
Ook wel eens gehad, statusquo, volgens mij is dat de beveiliging dat er niets tussen het raam komt. Zelfde als bij een lift als de deuren dicht gaan.

Misschien de rubbers waar het raam in valt even schoonmaken/controleren?
 

GJS

Senior Member
Ik heb het volgende probleem dat wanneer het linker raam de bovenste stand bereikt hij gelijk weer open gaat. Handmatig in stapjes krijg ik hem wel dicht. Nu wil ik de schakelaar vervangen maar hoe krijg ik die los?(1.2 tdi greenline combi)

Dat ligt niet aan de schakelaar, je moet hem opnieuw inleren, staat ergens in het instructieboekje hoe dat moet.
Als je geen instructieboekje meer hebt, er staat er 1 in de kennisbank.

Even opgezocht: https://www.skodaforum.nl/forum/downloads/instuctieboekje.171/
 

robvv

Senior Member
M'n vorige skoda (een O2) had hetzelfde probleem. Wellicht een typische skoda (of VAG) eigenaardigheid.
 

DB200

Lid
Zoals dit topic al zegt, de comfortsluiting van het raam aan de bestuurderskant werkt niet meer. Raam gaat wel omhoog en naar beneden, maar omhoog alleen als je de knop continu ingedrukt houdt.
Is hier een fix voor of moet de schakelaar geheel worden vervangen? Ik hoor het graag, dank alvast.
 

turboturbo

Forumguru
Meest waarschijnlijk moet het raam even opnieuw de begin en/of eind stand ingeleerd krijgen.

Dus even raam omhoog. Daarna knop los. Dan nogmaals knop 5 sec lang ingedrukt houden. Je ‘vertelt’ dan de module ‘dit is de eindstand’ en dat wordt dan opgeslagen (of zoiets)

Daarmee zou de comfort sluiting weer moeten werken als er verder niks stuk is.
 

Cordoba

Forumguru
Ik denk dat het komt omdat je auto op zijn kop ligt: bij de meeste Nederlandse en Belgische auto's is de bestuurderskant links (en dus niet RechtsVoor). :D
 
  • Leuk
Waarderingen: LdN

Antera

Donateur
Zoals dit topic al zegt, de comfortsluiting van het raam aan de bestuurderskant werkt niet meer. Raam gaat wel omhoog en naar beneden, maar omhoog alleen als je de knop continu ingedrukt houdt.
Is hier een fix voor of moet de schakelaar geheel worden vervangen? Ik hoor het graag, dank alvast.


Als de comfort niet meer werkt na inleren zal die vermoedelijk opgelost moeten worden door de knop te vervangen maar dit komt zelden voor. Meestal is dit door niet meer ingeleerd te zijn
 

Srananmang

Senior Member
Na de wasbeurt... :stop:
Waarschijnlijk hebben de poetsers een spons gebruikt boven mijn elektrische raamonderdelen.
Die waren nat en roken naar zeep.
Eruit gehaald en in een vak rijst gezet;)

Vandaag proberen, werken wel maar niet zoals het hoort.
Gaan niet soepel omhoog of omlaag(stotterend of stopt na een paar cm) , sommige knopjes werken de in 1x omlaag of omhoog functie niet:sterretjes:

Help!!!

Hoe leer ik ze opnieuw in?

Is dit manual te doen of moet:banghead: dat softwarematig?


Alvast bedankt.
 

Srananmang

Senior Member
Legenda:deuk:
- Manual is de eerste klik, stukje voor stukje raam naar boven of beneden.
- Automatisch is de tweede(diepe) klik, de raam in 1 keer naar boven of beneden.

Update:

Vanaf besturingsknoppen bestuurder:
Rechtsachter werkt automatisch wel maar manual niet.
Linksachter werkt automatisch half, naar beneden wel boven niet. Manual werkt ook half maar dan andersom, naar beneden niet boven wel.
Rechtsvoor werkt automatisch niet, manual wel. Maar op de automatisch naar beneden werkt deze manual. De manual stand van naar boven werkt niet en de automatische stand van naar boven werkt als de manual.
Linksvoor werkt automatisch naar boven, manual naar boven niet. Naar beneden werkt manual niet maar functioneert de automatische stand als manual.

De aparte contorls van ieder portier:
Rechtsvoor werkt alles.
Rechtsachter werkt manual naar beneden als manual naar boven:sterretjes: hier gaat echt alles door elkaar, maakt niet uit wat je drukt het stottert een kant op maar gaan niet normaal.
Linksachter werkt automatisch beneden wel boven niet altijd. Manual naar beneden gaat het paar stukjes stotterend naar beneden en na loslaten naar boven. Maar boven werkt, soms stotterend.


:sterretjes::sterretjes::sterretjes::sterretjes::sterretjes::sterretjes::sterretjes:
Pfooo dat was veel typen....
 

Huibdos

Senior Member
Ik vind het naar voor je dat je die problemen hebt. Ik kan je er niet mee helpen.
Wat ik raar vind, is dat de bediening niet tegen water zou kunnen, met de hoeveelheden regen die we hier hebben, zou iedereen er last van moeten hebben.
Succes met je zoektocht naar de oplossing!
 

Srananmang

Senior Member
Alle modules eruit gehaald. Van de hoofd module die bij mij(als bestuurder) zit had veel corrosie van het water.... Na schoon maak werkt het een stuk beter!

Nu een keer nog beter schoonmaken en dan is het goed denk ik...
 
Ongeveer 1 keer in de drie maanden vertoont mijn Fabia ook kuren omtrent de raam bediening.
En dat varieert van niet werkende knoppen tot ramen die een eigen leven leiden.

Wat bij mij nu nog tot iedere keer gewerkt heeft is het 1x openen en sluiten van de ramen door middel
van je sleutel. Dus de ontgrendelknop inhouden om de ramen te openen en de vergrendelknop inhouden
om de ramen weer te sluiten.

Hierdoor lijkt het erop dat het systeem zich 'reset' en werkt het weer een aantal maanden zonder problemen.
Geen idee of dit trucje bij jou ook werkt, maar zeker het proberen waard...

Ik had dit ook ineens en je trucje gedaan en werkt bij mij wel. Ik kan weer makkelijk langs de slagboom op mijn werk morgen. Bedankt. Na drie jaar is je advies nog steeds veel waard.
 
Bovenaan Onderaan