Storing electrische ramen fabia

075boy

Nieuw lid
Hallo ,
Mijn naam is Boy .
Sinds kort heb ik een skoda fabia uit 2011.
1.2 tdi
Echter heb ik een probleem met de bediening van mijn electrische ramen .
Als ik de knop op de afstandsbediening indruk werkt alles , maar mijn raamschakelaar maakt vaak alleen een raar geluid als ik die gebruik .
De knop aan de passagierskant werkt wel .
Soms werkt de bestuurderskant wel maar vaak niet .
Iemand een idee wat dit kan zijn ??
 
Misschien heb ik de zoekfunctie niet goed gebruikt maar ik kan "mijn" storing niet opmaken uit andere verhalen. (misschien ook wel te nieuw nog op t forum ;) ).

Onze auto werkte perfect, echter kwam ik er onlangs achter dat zodra ik de bestuurdersdeur opende, met ingeschakelde spiegelverwarming, deze bleef 'klapperen''. Maw ik hoorde een hoop takketakketak, tevens knippert de verlichting in mijn dashboard.
Enfin, dit deed hij enkel met geopende deur en ingeschakelde verwarming dus ik vond dit iets voor een eerstvolgende onderhoudsbeurt.
Echter ging deze week het raam aan de bestuurderszijde wel naar beneden maar niet meer omhoog en werkte de parkeersensoren (achter) niet. Na de auto ca 10 minuten uitgeschakeld te hebben ging het raam wel weer omhoog maar wil nu niet meer open. Parkeersensoren werken wel weer.
Als ik de switch van het raam bedien hoor ik een zoem en een kleine tik maar meer niet.
Moet ik dit zoeken in de kabelboom of comfortmodule? Graag ontvang ik tips.

NB: voor de zekerheid staat er over 2 weken een afspraak bij Pouw Apeldoorn. Maar graag los ik het zelf op met jullie hulp ;).
 

Duijzer

Donateur
Welkom hier. Je kunt je voorstellen in meet&greet. Daar kun je ook even aangeven wat voor type je hebt.
Ik ga er even vanuit dat het om een Fabia 2 gaat, omdat het in die groep staat. Daar zijn nog wel eens problemen met de kabeldoorvoer in het voorportier. De storingen die je noemt wijzen ook op een bedradingsprobleen, dus ik zou daar gaan zoeken.
 
Inderdaad de kabelboom! Nu voor nood gerepareerd en dinsdag komt de nieuwe binnen ;). Thnx!
 

Bijlagen

  • 20191214_101246.jpg
    20191214_101246.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 30

Niels83

Forumguru
Hoe raar is dit? Ik heb al dagen niet gereden, donderdag voor het laatst. Wel regelmatig langs de auto gelopen en niets opgemerkt. Vrijdag bolderkar er in gelegd en gisteren er uit gehaald vanmorgen appte een buurvrouw dat mijn ramen open stonden.

en idd alle 4 helemaal open, ik weet 100% zeker dat ik ze niet open heb gedaan, mijn kinderen hebben ook niet in de auto gespeeld.

Wat er mogelijk niets mee te maken heeft, maar ik denk dat iemand in de buurt iets doet met frequenties of zo? de klik aan klik uit gaat zo nu en dan een eigen leven op zolder, dat dan weken achtereen. De wifi kan ineens veel trager zijn of bijna nergens bereukbaar, laatst versprong het kpn kastje op de slaapkamer om ongeveer 10 minuten van zender. (gordijnen dicht). Nee ik ben niet gek, geloof niet in complot theorien, heb geen last van 5g palen of een alu hoedje.

Iemand enig idee of deze door een storing, in de auto, of van de sleutel of straling open kunnen gaan?? Dit is toch heel vreemd
 

CDK

Forumguru
Afstandsbediening klem gezeten in de broekzak? Als je lang op openen drukt kunnen alle ramen openen als die comfortmodules op voor en achterramen zitten :jaja:
 

Niels83

Forumguru
hoe weet ik of die module er op zit. hij zat wel op slot komende dagen opletten dan maar. en alles er uit halen wat steelbaar kan zijn.
 
Afstandsbediening werkt op 434 mhz volgens de beschrijving. Ik weet niet of dat de exacte frequentie is. Klik aan klik uit zit ook in de vergunningsvrije band; namelijk 433,92 mhz. Maar het signaal is heel smal. Die 2 kunnen elkaar eigenlijk niet beïnvloeden. Daarbij is het erp vermogen best laag. Ik denk 10mW of misschien 100mW. Wifi zit in de 2,4ghz (en 5 ghz) en heeft er niets mee te maken.

daarbij zijn het denk ik beide digitale signalen. Dus ook al is de frequentie gelijk dan zal de auto daar niet op regeren
 

brepus13

Forumguru
hoe weet ik of die module er op zit. hij zat wel op slot komende dagen opletten dan maar. en alles er uit halen wat steelbaar kan zijn.

gewoon voor je auto gaan staan, open knop ingedrukt houden en kijken of je ramen naar beneden gaan? Voor sluiten hetzelfde maar dan de sluit knop!
 

Desperado

Forumguru
Wifi probleem kan ook gewoon aan je router liggen of drukte op het netwerk. Als de buren op hetzelfde kanaal zitten kan dat invloed hebben.
Aan/uit schakelaars doen hier ook wel eens raar eveneens als de tv die spontaan van radio naar tv gaat en de versterker die vanzelf harder gaat.
Vermoedelijk zitten de buren ongeveer op dezelfde frequentie waardoor het wel eens stoort gok ik.
 

jesse_s93

Donateur
hoe weet ik of die module er op zit. hij zat wel op slot

De auto gaat automatisch na 30 seconden weer op slot als er geen deur wordt geopend. Dus het kan heel goed dat de comfort module is bediend door de ontgrendelknop in te houden en de ramen naar beneden zijn gegaan. Vervolgens is er geen deur geopend binnen 30 seconden waardoor de auto wel weer afsluit.
 

Rallye

Forumguru
Volgens mij geeft de auto ook een code mee, dus zelfs als er een signaal op dezelfde frequentie zit zouden je ramen er niet van open moeten gaan....... (zelfs niet van 5g;)).

Maar jij hebt deze feature dus nooit gebruikt? Grappig; ik gooi ‘s zomers als ik met de auto wegga altijd even de ramen open om de warme lucht weg te krijgen.
 

Eltjo

Forumguru
Bij mij zit er ook wel eens wat klem in m'n broek.
Hetzelfde verhaal, telefoon + sleutel resulteerde meermaals in open ramen en na jaren ook een gebroken scherm.
Dus nu gaat de sleutel er thuis uit.
Ideaal die functie, ik had hem 5 jaar gemist als het auto interieur weer eens gebakken was voordat ik Superb kocht.
 

Niels83

Forumguru
Volgens mij geeft de auto ook een code mee, dus zelfs als er een signaal op dezelfde frequentie zit zouden je ramen er niet van open moeten gaan....... (zelfs niet van 5g;)).

Maar jij hebt deze feature dus nooit gebruikt? Grappig; ik gooi ‘s zomers als ik met de auto wegga altijd even de ramen open om de warme lucht weg te krijgen.

Deze auto heb ik nog niet zo lang, de vorige f2 had dit denk ik niet.
 
Bovenaan Onderaan