Storing electrische ramen fabia

goede avond

Ik heb een probleem met de electrische raambediening van de bestuurderszijde. Soms werkend soms niet. Eerst maakte de motor nog een klikkend geluid. Heb de bedrading nagekeken en kan hier geen breuken of diverse zien. Heb ook de schakelaar opengemaakt en daar ook niks vreemds kunnen vinden. Raam aan de passagierszijde werkt gewoon goed. Nu wil de ik motor gaan vervangen. Zou iemand mij kunnen helpen met de code van dit onderdeel.?

Nog andere suggesties welkom.

Mvg Marko
 

Tees

Donateur
Volgens ETKA (hier online onder CarProg2 te vinden) zou je artikelnummer 6Y2959802 moeten hebben. MAAR: afhankelijk van het bouwjaar (die vermeld je helaas niet) kan hier nog een F (11/2007 - 08/2009) of een H (09/2009 - 03/2010) achter staan. En als je een facelift model hebt is 't mogelijk weer anders... dus je kan even zelf neuzen in bovenstaande link.
Overigens hebben de meeste onderdelenwebsites de mogelijkheid je kenteken in te voeren, en dan krijg je (bij een goede website) vanzelf het goede onderdeel inclusief onderdeelnummer.

Ander puntje: bekabeling hoeft niet zichtbaar beschadigd te zijn om toch een kabelbreuk te hebben. Meten met een multimeter is weten!
 

Desperado

Forumguru
Overigens hebben de meeste onderdelenwebsites de mogelijkheid je kenteken in te voeren, en dan krijg je (bij een goede website) vanzelf het goede onderdeel inclusief onderdeelnummer.
Dat gaat ook bij een goede website niet altijd op. Helaas is soms zoeken op origineel nummer de enige optie. En dat nummer wil een beetje aardige dealer wel voor je opzoeken.
 

Tees

Donateur
Je hebt helemaal gelijk @Desperado! Ik controleer bij twijfel wel het onderdeelnummer in ETKA (of nog liever op het onderdeel zelf), maar meestal blijkt het toch wel te kloppen bij bijv Winparts of Autodoc.
En soms kan er gewoon meer dan 1 type van een onderdeel op een auto gemonteerd zitten (bijv remschijven afhankelijk van de precieze uitvoering van je auto), dan geeft ETKA ook niet altijd uitsluitsel.
 
Sorry voor de late reactie, maar t gaat dus om een 1.6 16v uit 2009. Nou heb ik wel in t verleden passagier bekleding verwijdert. Nummer op raammotor is daar 6Q2.959.801.E maak namelijk van alle gedemonteerd onderdeel foto.
Heb zelf elsawin cd daar staan helaas geen nummers bij. Kijk zo ff op carprog 2.
Van t weekend eerst doormeten, dan kijken wat er kapot kan zijn. Onderdeel nummer maakte me nogal aan t twijfelen in verband met de vele verschillende nummers die verschijnen, maar in ieder geval bedankt @Tees en @Desperado.
 

Gersleat

Nieuw lid
Fabia 2 Type 5J uitvoering ABCFWAX01 Raambediening bestuurderszijde werkt niet. overige zaken in de deur wel en zelfs de knopjes van de bediening zijn verlicht. achterin werken de bedieningen ook niet. wel passagierszijde. Zekeringen OK.
 
fabia 2 1.2 tdi combi.
heb losse stekker van rechterachterdeur in deurstijl (b-stijl) hoe die weer vast te maken??

GrJack
Fabia II 1.2 tdi greenline combi
Ford Transit Nugget 1995 westfalia camper 2.0 i benzine en lpg.
 

Tees

Donateur
Welkom @artisjakgmailcom. Het wordt hier op prijs gesteld als je je even voorstelt in de Meet en Greet. En met alleen deze mededeling kunnen we niet zo heel veel, een foto zou al veel schelen. Nu kom ik niet veel verder dan: weer vastklikken.
 

Canon-Eye

Forumguru
@artisjakgmailcom Toch wel een nieuw topic starten?
Dát is namelijk het idee: eeen eigen voorsteltopic in die rubriek opent mogelijkheden tot het gebruik van andere functies, met name de forumbazaar.
 
Bovenaan Onderaan