Welke led lampen

nietje72

Forumguru
Ook ik heb de Oostenrijkse units besteld en gemonteerd zoals @robzie. Fluitje van een cent en storingsvrij. Uiteraard de originele units bewaard zodat ik die weer terug kan plaatsen als ik 'm weer verkoop (wat ik nog niet van plan ben! :deuk:). Resultaat mag er zijn. Ik heb nu twee extra achteruitrijlampen :D
 

Bijlagen

  • kenteken.jpg
    kenteken.jpg
    334,1 KB · Weergaven: 213

lsp

Forumguru
Goedemiddag,

Wie heeft er voor de octavia 3FL ervaring met vervangen van de knipperlichten in de buitenspiegels door dynamische?

Ik verwacht niet dat het te programmeren is.
 

Rallye

Forumguru
Zoiets dus:

Volgens mij heb je daar een hele strip met LEDs voor nodig. Zit die al in de spiegel van Octavia?
 
  • Leuk
Waarderingen: lsp

lsp

Forumguru
Er zijn setjes voor verkrijgbaar ter vervanging van de knipperlichten. VAG kennende moet het wel passen in de elektrische-elektronische aansturing. Er zijn al video's online te vinden met deze dynamische knipperlichten

 

GJS

Senior Member
Ik heb ze gisteren ook geïnstalleerd, past allemaal perfect en zijn i.d.d. veel beter zichtbaar als de originele knipperlichten.
Ik kreeg iets andere units, bij mij geen externe draden met contrastekker maar de aansluiting zit nu in de unit zelf op dezelfde plek als bij de originele.

Gelijk deze ook geïnstalleerd: https://nl.aliexpress.com/item/32902927761.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.5c954c4d7tBDZm
Geven een stuk meer licht dan de originele lampjes.

@lsp Je hoeft dus verder niets aan te passen of te programmeren.

In deze post in het ali express topic kan je een installatiefilmpje vinden: https://www.skodaforum.nl/forum/i/het-grote-aliexpress-forum.30098/page-40#post-825077
 

HarrieSkoda

Forumguru
Kun je foto’s plaatsen van de aangepaste dynamische RAW’s @GJS ?

Is weer mooi naslagwerk voor degene die de ombouw ook overwegen.
 

GJS

Senior Member
@HarrieSkoda ,
Ik heb wat foto's gemaakt, zijn niet allemaal van geweldige kwaliteit maar je ziet wel redelijk hoe het er uitziet.

Het linkerknipperlicht zoals hij eruit zag, moest dus sowieso al vervangen worden
Spiegel_links_origineel.jpg

Zoals het er nu uitziet:
Spiegel_links_led_knipperlicht.jpg
en van de zijkant:
Spiegel_links_led_knipperlicht2.jpg
Indicator in de spiegelrand:
Spiegel_links_led_knipperlicht_rand.jpg

Verlichting onderzijde spiegel:
Spiegel_links_led_onderzijde1.jpg
Als hij brand:
Spiegel_links_led_onderzijde2.jpg
Ook in het schemerdonker genomen, de 4 knipperfasen:
Knipper1.jpg
Knipper2.jpg
Knipper3.jpg
Knipper4.jpg

En nog de rechterkant:
Spiegel_rechts_led_knipperlicht.jpg
 

Rofffel

Forumguru
Ik moet er overigens wel bij vermelden dat de indicator welke aan de binnenkant van de spiegelkap zit, een stuk minder goed zichtbaar is.
Als je dit dus een must vind, is deze upgrade misschien niet voor je.
 

GJS

Senior Member
Dat klopt dat die minder zichtbaar is, ik vind dat juist een voordeel.
Van de voorkant is het echt een wereld van verschil, ik had na alleen de linkerkant vervangen te hebben de alarmlichten aangezet en ik vroeg me toch echt even af of de rechterkant het überhaupt wel deed.
Auto stond met de voorkant richting volle zon en je moest echt goed kijken voor je zag dat de rechterzijde toch wel werkte.
 

robzie

Senior Member
Ik moet er overigens wel bij vermelden dat de indicator welke aan de binnenkant van de spiegelkap zit, een stuk minder goed zichtbaar is.
Als je dit dus een must vind, is deze upgrade misschien niet voor je.
Ik heb ze er zojuist ingezet.
Eigenlijk een fluitje van een cent, filmpje dat eerder genoemd wordt volgen en het loopt gladjes ;)
Inderdaad valt mij dat van die indicator aan de binnenzijde van de spiegelkap ook op, maar tja.....je kunt niet alles hebben, neen flauwekul, daar kan ik ook niet echt mee zitten.
Ziet er al met al weer netjes en zeker niet Sjonnie uit!
Dit maal heeft Ali ca. 14 dagen geduurd, qua transport dan, of neen ik heb ze via Ebay. Hebben een paar dagen bij de douane gelegen om in te klaren en helaas geen Nederlandse tracktrace te vinden, maar zonder enige bijkomende factuur vandaag netjes (en ongeopend door de douane) binnen gekregen.

Wat zou de volgende, leuke, kleine, niet al te kostbare upgrade kunnen zijn? Iemand nog mooie ideeën?
 
Laatst bewerkt:

robzie

Senior Member
Ik zou ze wel eens in het echt willen zien. Lijkt me supertof op de Karoq staan straks :D
Ik zou zeggen, gewoon een setje kopen en proberen, kosten nou niet echt de wereld. Bevalt het je niet, haal je ze er toch weer gewoon uit en verkoop je ze aan een ander.
Maar goed, die keuze is aan jou.
 
Bovenaan Onderaan