VCDS mogelijkheden Kodiaq

@Axie, bedankt voor je bericht. Leuk om te horen dat we bijna dezelfde uitvoering hebben.

Ik dacht ook dat het erbij zat maar helaas, ik heb het niet. Wilde het wel graag hebben. Misschien is het pakket gewijzigd, in het begin en nu. Zal fee dealer eens vragen.


@Japanese Power , bedankt ga even kijken en zal de hint doornemen. . Maar zoals ik begrijp zijn er mogelijkheden om het aan te zetten.

Zie ook staan, dat je ook mogelijkheden hebt via obd eleven. Hebben andere ook hier ervaringen mee. Twijfel, geef denk ik de voorkeur om het te laten doen. Obd 11 heeft wel grappige extra gadgets/data, maar denk dat je dat alleen in het begin veel bekijkt, en later niets meer mee doet.
 
Laatst bewerkt:

Rosinfield

† In Memoriam
En dat is denk ik ook een verklaring van de relatief hoge prijs. Kennelijk is er een markt voor mensen met weinig geduld meer. Een Duitse tuner biedt tuning van de nieuwe 2.0 tsi aan voor ........€3800!
 

Ohdear

Lid
@KodiaqSky Heb je misschien wat meer informatie over de opties die er niet meer op zouden zitten? Ik heb bij mijn bestelling namelijk wel voor de opties getekend. Zou raar zijn als er dan opeens iets ontbreekt.
Is die van jou trouwens een 2020 model of nog 2019?
Die van mij wordt 1 augustus eindelijk afgeleverd maar hoop wel dat alles er op zit dat ik besteld heb.
 

Rainesh

Forumguru
Verwarmbare voorruit is wat anders dan een standkachel....

Verstuurd vanaf mijn Mi 9 SE met Tapatalk
 

KodiaqW

Senior Member
Ik dacht ook dat het erbij zat maar helaas, ik heb het niet. Wilde het wel graag hebben. Misschien is het pakket gewijzigd, in het begin en nu. Zal fee dealer eens vragen.

Ik ben heel benieuwd naar de reactie van je dealer, wil je ons op de hoogte houden? Ik heb namelijk ook bijna dezelfde uitvoering besteld. Overigens zit de traffic jam assist in het comfort pakket, de verkeersbordenherkenning (Travel assist) zit in het style-pakket, heb jij die er ook bij besteld?

Overigens is de traffic jam assist niet veel meer dan de ACC+lane assist die ook werkt bij snelheden onder de 60 km/h. Normaal werkt de ACC vanaf 30 km/h en de lane assist vanaf 60 km/h. Hoe heb jij geconstateerd dat je geen traffic jam assist hebt?
 

Eser

Lid
Ik ben heel benieuwd naar de reactie van je dealer, wil je ons op de hoogte houden? Ik heb namelijk ook bijna dezelfde uitvoering besteld. Overigens zit de traffic jam assist in het comfort pakket, de verkeersbordenherkenning (Travel assist) zit in het style-pakket, heb jij die er ook bij besteld?

Overigens is de traffic jam assist niet veel meer dan de ACC+lane assist die ook werkt bij snelheden onder de 60 km/h. Normaal werkt de ACC vanaf 30 km/h en de lane assist vanaf 60 km/h. Hoe heb jij geconstateerd dat je geen traffic jam assist hebt?

Als het goed is kan traffic jam aan- / uitgezet worden via de menu waar alle rij assistentie wordt beheerd.
Ik heb comfortpakket, maar bij mij is traffic jam als optie ook niet te bekennen! Het stond in maart nog in het pakket inbegrepen op de website. Later is dat (stilletjes) weggehaald!
Skoda heeft gewoon de boel belazerd :(.
 

Rainesh

Forumguru
Nee dat kan niet via menu. Werkt automatisch als lane assistent en acc aan staan.

Verstuurd vanaf mijn Mi 9 SE met Tapatalk
 

Eser

Lid
Ik dacht het ergens in een handleiding gezien te hebben, maar het kan zijn dat ik me vergis.
Zou de optie dan toch aanwezig zijn? Ik heb het een keer geprobeerd te testen met acc aan (en lane assist staat bij mij altijd aan). Maar er gebeurt niets dat op traffic jam lijkt :thinking:.
 

Rainesh

Forumguru
Onder de 50 rijden met beide aan. Op het moment dat je ziet dat je lane assistent lijnen wit zijn dan is TJA actief.

Verstuurd vanaf mijn Mi 9 SE met Tapatalk
 
@Axie & @KodiaqW,

Bedankt voor jullie reacties, de verkoper was vandaag vrij maar ga hem norgen bellen. Heb voor de zekerheid ook gekeken of ik iets over het hoofd zie. Maar kan echt nergens de traffic assist vinden.

Nu ik enkele ritten heb gemaakt, wen je steeds meer aan de auto en de daarbii behorende systemen. Maar des te groter mis je de traffic assist. Ik houd jullie op de hoogte.

@KodiaqW

Helaas had ik de mogelijkheid niet daar die reeds in de productielijn stond. Volgens mij was het style pakket toen niet eens aanwezig. Ik wilde niet zo lang wachten en heb dus toch concessies gedaan.
Oohja en heb model 2019, heb de deurbeschermers er nog in zitten :)

Ik zal nog steeds iemand moeten zoeken welke met mij mijn auto via vdcs of obd eleven door qil nemen en wat puntjes wil aanpassen.
 

KodiaqW

Senior Member
Pagina 270 van de (online gevonden) handleiding:

Het systeem wordt automatisch geactiveerd als wordt voldaan aan de vol- gende voorwaarden:
 Lane Assist met de adaptieve rijstrookgeleiding is geactiveerd, de begren-
zingslijnen aan beide zijden van de rijstrook zijn herkend » pag. 267.
 ACC is geactiveerd en er wordt geregeld » pag. 257.
 De rijsnelheid ligt onder 65 km/h.

De TJA staat overigens in de meest recente prijslijst nog steeds vermeld als onderdeel van het comfort pakket op de BE.
 

Klaasje

Forumguru
Voor tradfic assist moet je wel dynamisch rijstrook begeleiding aanzetten. Ik had dit ook. Onder 50 werkte niet totdat ik dit aan had gezet. Staat idd ook zo in de handleiding
 
ondertussen ook een afspraak vastgelegd bij @Antera voor morgen. Uitbreiding gevraagd van vooral
- verkeersbordherkenning
- surround
- personalisatie
- grootlicht-assist / snelweglicht
- gasrespons
en nog wat bijkomende kleinere zaken.
Vraag me vooral af of het automatisch uitzetten van blindspot bij het detecteren van trekhaak kan worden geannuleerd.
Blind spot detectie is een handige veiligheidsfunctie die ik wel mis bij het gebruik van een fietsendrager.
 
@trankiljo ben erg benieuwd naar je ervaring hiermee. Ik ben benieuwd naar het surround stuk. Is dit voor de cameras of de muziek?
Is inderdaad voor muziek. De Area view staat al standaard op de auto waarvan ik ook heel tevreden ben.
Muziek.

BS aan laten staan bij trekhaak kan verkeerde signalen detecteren vanwege detectiehoek.

Verstuurd vanaf mijn Mi 9 SE met Tapatalk
dit kan ik pas beoordelen als de optie aan kan blijven staan, vandaar dat ik dit graag eens wil proberen.
 
Bovenaan Onderaan