Pimp your Kodiaq

johndoe

Forumguru
Joepie, het begin is er. De Kodiaq staat deze week bij Ride & Shine detailing. Vandaag al wat details donker gemaakt; reflectors op de hoeken achter, de spiegelkappen en het neusje. Later nog al het chrome zwart wrappen en het dak en de A-stijlen. Ook nog wat ruiten tinten en de verlichting rondom in de smoke folie. Daarnaast volledige detailing en glasscoating.

602D01F9-0A00-4641-9B8F-6F37EE572E94.jpeg 569CEAF6-F90E-4B04-8A40-3AC4A5C1A2EA.jpeg E3DF116A-D34D-4812-81F6-D8F2FC53F3E6.jpeg
 

johndoe

Forumguru
Kwaliteit kost nu eenmaal geld. En het begint al bij een paar honderd euro. Die 2200 is voor het meest uitgebreide pakket. Laatst stond op zijn Facebook een auto die dat heeft gekregen en daar is hij een maand mee bezig geweest.

Maar ja, het blijft een prijzige behandeling. Ik zie het ook maar als hobby en dat gaat wel vaker over emotie i.p.v. rationele afwegingen. In de basis is het vreemd dat ik een aanzienlijk bedrag spendeer aan een lease-auto. Maar goed, ik vond dat ik wel een cadeautje had verdiend.
 

Sk_Hans

Forumguru
In de basis is het vreemd dat ik een aanzienlijk bedrag spendeer aan een lease-auto. Maar goed, ik vond dat ik wel een cadeautje had verdiend.
Ach, aan de andere kant kun je ook stellen dat je de auto niet zelf heb hoeven kopen en je dus pakweg 40.000 euro bespaard hebt.
 

johndoe

Forumguru
Nadeel is dan weer dat ik ondernemer ben en dus zowel het leasebedrag als ook de bijtelling moet betalen. Maar daar moet ik maar niet al te lang over nadenken en gewoon genieten van de Kodiaq
 

johndoe

Forumguru
IMG_2847.jpg IMG_2845.jpg IMG_2844.jpg IMG_2848.jpg

Het heeft even geduurd, maar daar is hij dan eindelijk! Hij heeft een volledige detailing gehad inclusief Modesta glass coating.
Daarnaast al het chrome weg, zwarte spiegelkappen, logo’s en belettering zwart, verlichting rondom in de smoke folie, fake uitlaatjes en de A-stijlen, het dak en de dakrails een gloss black wrap.

Ik ben erg blij met het werk dat Ride and Shine Detailing heeft geleverd. Misschien dat hij na de vakantie nog teruggaat voor een donkerdere tint op de ramen.
 

Rallye

Forumguru
Nadeel is dan weer dat ik ondernemer ben en dus zowel het leasebedrag als ook de bijtelling moet betalen. Maar daar moet ik maar niet al te lang over nadenken en gewoon genieten van de Kodiaq

Maar dat leasebedrag is aftrekbaar van je winst, BTW komt terug. Dat moet toch schelen.....
 

Racer01

Senior Member
Van het weekend maar s wat geprobeerd met het plastidippen van het embleem...ging best goed eigenlijk. Begonnen met de voorkant en mooie krantjes, daarna de achterkant met vuilniszakken als bescherming. Resultaat was beter dan ik had verwacht. Nu zien hoe lang het blijft zitten, ben benieuwd...
 

Bijlagen

  • IMG_20190715_133552.jpg
    IMG_20190715_133552.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 408
  • IMG_20190715_115307__01.jpg
    IMG_20190715_115307__01.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 372

hemi24

Forumguru
Nadeel is dan weer dat ik ondernemer ben en dus zowel het leasebedrag als ook de bijtelling moet betalen. Maar daar moet ik maar niet al te lang over nadenken en gewoon genieten van de Kodiaq

De meeste ondernemers rekenen eerst even voordat ze een beslissing nemen, dus ik snap deze opmerking niet echt...
 

leon-cupra

Forumguru
De meeste ondernemers rekenen eerst even voordat ze een beslissing nemen, dus ik snap deze opmerking niet echt...
Zal niet het leasebedrag zijn van een Fabiatje dus ook al mag je er naar gerekend hebben en het kunnen betalen, het zal een hoog bedrag blijven ... vandaar wss de opmerking ;)
Maar dat leasebedrag is aftrekbaar van je winst, BTW komt terug. Dat moet toch schelen
En dan mag je nog eens bijtelling betalen dus het één voordeel wordt opgeheven door het ander nadeel.
 

Tinus78

Forumguru
Kwaliteit kost nu eenmaal geld. En het begint al bij een paar honderd euro. Die 2200 is voor het meest uitgebreide pakket. Laatst stond op zijn Facebook een auto die dat heeft gekregen en daar is hij een maand mee bezig geweest.

Maar ja, het blijft een prijzige behandeling. Ik zie het ook maar als hobby en dat gaat wel vaker over emotie i.p.v. rationele afwegingen. In de basis is het vreemd dat ik een aanzienlijk bedrag spendeer aan een lease-auto. Maar goed, ik vond dat ik wel een cadeautje had verdiend.

@hemi24 ;
Hierboven een eerdere opmerking van johndoe waarin wordt aangegeven dat het een emotionele beslissing is. Die kan ik mij wel voorstellen. Jouw opmerking kan ik ook zeker volgen, maar dat cadeautje is dan dus ook buiten het zakelijke gebleven.

Ikzelf, particulier, zie het ook zo. Meer dan 50k uitgeven voor een auto is gewoon heul veul, maar is ook voor mij een emotionele beslissing. Als ik het zakelijk zou benaderen, zou ik gewoon door moeten rijden met mijn huidige auto.

Maar goed....je leeft maar 1 keer op deze aarde en het geld kan je ook maar 1x uitgeven...voor mij nu de juiste, emotionele, beslissing.

Zo voor een ieder een eigen motivatie. Is daar een goed of fout in? Voor mij als je maar niet in financiele problemen komt en de prio,s goed hebt. Edit; maar dan in omgekeerde volgorde:D
 
Laatst bewerkt:

Mystikal

Senior Member
Na een eerste minder geslaagde poging (te krap afgeplakt en daardoor kwam het niet als 1 vel los) vanavond poging 2 voor zowel voor als achterkant dit keer. Uitermate tevreden. Plastidip Black Matt gebruikt. Smoelt nu een stuk beter. Ik twijfel nu nog over zwarte reflectors achter en eventueel smoked achterlichten. Nadeel is lease auto dus eigenlijk geen zin om geld erin te steken (behalve een busje plastidip :D
b4caf6e84156d2f4019ddcf1eb79a14f.jpg
809aa2d5d63360af95a617e89213dc60.jpg
5a9a1e06642e24d6cf153fef312839ae.jpg
a2d3c9619eb021ad89bc05d1af6feae4.jpg
3859cbd12c6968bd6dcd856f7160a388.jpg
 
Bovenaan Onderaan