Engelse zonneklep zonder sticker

De Stip

Forumguru
Ik wil graag een zwarte zonneklep voor onze toekomstige Karoq aanschaffen, maar dan zonder die lelijke waarschuwingssticker erop over airbag enz bla bla bla.
Onlangs zag ik in Engeland een Karoq, daar zat die zonneklep aan de linkerzijde, dus moet er OEM een zonneklep te leveren zijn, zonder die lelijke stickers. Wie weet hoe je dat moet aanlopen?
Mijn idee is dat er wel meer gegadigden zullen zijn.
 

Antera

Donateur
Word onderdeelnummer opzoeken. Ik zie er verschillende maar er staat nergens bij welke voor links gestuurde auto's is en welke voor de rechtse :-)

Zie de bijlage voor de onderdeelnummers. Met google zal je er denk ik wel komen
 

Bijlagen

  • rechter zonneklep.png
    rechter zonneklep.png
    42,8 KB · Weergaven: 57
  • linker zonneklep.png
    linker zonneklep.png
    30,4 KB · Weergaven: 51

De Stip

Forumguru
Ik heb net even gechat met de Engelse Skoda importeur en die gaf me een mailadres van de fabriek. Daar heb ik mijn vraag nu neergelegd en ik laat jullie wel weten wat eruit komt. Ik heb er overigens bij verteld dat ik die zonneklep voor shows ga gebruiken en niet in het verkeer ;) Ben benieuwd.....
 

Jooo...

Forumguru
Ik wil graag een zwarte zonneklep voor onze toekomstige Karoq aanschaffen, maar dan zonder die lelijke waarschuwingssticker erop over airbag enz bla bla bla.
Onlangs zag ik in Engeland een Karoq, daar zat die zonneklep aan de linkerzijde, dus moet er OEM een zonneklep te leveren zijn, zonder die lelijke stickers. Wie weet hoe je dat moet aanlopen?
Mijn idee is dat er wel meer gegadigden zullen zijn.

Ik was ook al op zoek naar de nummers voor mijn octavia. Had een bestand gevonden maar er stonden wel 100 bestelnummers op want je moet nog rekening houden met het kleur. Had dit nog even aan de kant laten liggen. :D Maar er zijn idd nog gegadigden!
 

De Stip

Forumguru
Het lijkt me echt een veel beter gezicht en hopelijk vinden we gezamenlijk het juiste exemplaar. Laten we elkaar op de hoogte houden, oke?
 

Duijzer

Donateur
Ik haak even aan. Vreselijk gezicht als die klep naar beneden staat. Heb al eens gedacht hem te spuiten, of er een hoes of zo overheen te doen. Maar als een Engelse klep een optie is, volg ik met belangstelling.
 

De Stip

Forumguru
Maar ook toen nog geen pasende oplossing. Althans, ik heb geen blije reacties gezien van bij wie het gelukt was. Hopelijk gaat dat nu wel gebeuren :D
 

De Stip

Forumguru
Zojuist een reactie vanuit de fabriek ontvangen. Ze doen geen verzendingen naar het buitenland en geven het advies om het via mijn eigen dealer te doen.....
Meteen maar even een mailtje gedaan aan mijn contactpersoon bij de receptie van De Waal Skoda en uiteraard aan Superskoda.

Even afwachten maar weer.....
 
Laatst bewerkt:

Jooo...

Forumguru
We kunnen misschien een handeltje starten met Engelse zonnekleppen... :D Blijkbaar veel interesse! Ik zou ook wel eens durven stoppen bij mijn dealer... Die kerel die de parts doet lijkt me wel oké en meegaand in dat soort dingen :jaja:
 

Jooo...

Forumguru
Zonet volgend antwoord gekregen van mijn dealer...

"Dag Joachim,


Ik begrijp het.

Ik heb de zonneklep gevonden voor wagens met rechts stuur.

5G0 857 552 CC 3H8 aan 137.34€"

Maar ik denk toch dat we een citytrip naar Engeland zullen moeten doen, we zullen waarschijnlijk nog goedkoper uitkomen dan hier bestellen :D
 
Bovenaan Onderaan