Engelse zonneklep zonder sticker

Jee13

Forumguru
bij mijn seat heb ik die sticker er afgehaald met aceton

bij de RS durf ik het niet omdat ik zwarte zonnekleppen heb, ik heb waarschijnlijk ander alternatief hier voor gevonden
komt vandaag met de post....
 

CDK

Forumguru
die opdruk zit mij daar prima, gebruik de zonnekleppen echt nooit, dan kan ik namelijk niet meer naar buiten kijken :geek:
 

Jooo...

Forumguru
Tis dat dat ik ook dacht, had die prijs idd ook zien staan op de foto van @Goofy@5E. Der komt bijna €100 bij :nailbiting:

Ik vind het verschrikkelijk veel geld voor een gewone zonneklep...
 

Jooo...

Forumguru
Was sowieso al mijn bedoeling om bij die dealer weg te blijven. Heb daar mijn auto gekocht en er staan nog maar 14000km op de teller, dus heb er nog niet mee te doen gehad :dankje: Ik ben ook eerder geneigd om naar kleinere onafhankelijke garages te gaan. Ik zal daar mijn oor eens te luisteren leggen.
 

SuperBeeb

Forumguru
Is t niet makkelijker - en veel goedkoper - om er een stuk grijs stickerfolie over te plakken?
Moet vast wel te vinden zijn in de goede kleur.
 

CDK

Forumguru
@SuperBeeb, nee joh ;)

5c702c47a081f39be7fb7b318edb58d9.jpg
 

De Stip

Forumguru
Misschien wel bij een schade herstel bedrijf? Die kunnen toch van ieder merk, alles bestellen om in schade auto's te versleutelen?
 

Jee13

Forumguru
een grijze klep is makkelijk te bewerken.

(zelf durf ik het nu niet aan met een zwarte klep)

hier wat fotos hoe ik bij mijn seat leon heb gedaan

540.jpg


540.jpg


540.jpg


540.jpg


540.jpg
 

Jooo...

Forumguru
Was die zonneklep in een plastiekerig materiaal?

Die van mijn octavia is in zo stof dus denk niet dat het met aceton een optie zou zijn :nono:
 

Canon-Eye

Forumguru
Die van mijn octavia is in zo stof dus denk niet dat het met aceton een optie zou zijn
Hangt erg van de stof af: al lijkt het textiel, dan nog kan het uit "plastiekerige" kunstvezels bestaan. En veel kunststoffen kunnen slecht tegen aceton. Het losweken van een etiket zou ik daarom eerder proberen met wasbenzine, vervolgens thinner of terpentine - en altijd eerst even op een onopvallend hoekje controleren of de boel niet oplost...
 

De Stip

Forumguru
Doorpakken is mijn devies, dus ik heb net een Skoda dealer in Londen een mail gestuurd. Ook weer afwachten dus :)
 

De Stip

Forumguru
Inmiddels een keurig antwoord antwoord vanuit Londen. Echter vraagt men om een VIN nummer en dat is lastig, daar ik de mijne pas ergens in oktober ga ontvangen......
 
Bovenaan Onderaan